Archiwalne

Alcatel-Lucent: przełomowe rozwiązania multimedialne pozwalające uzyskać łatwy dostęp do treści multimedialnych z dowolnego urządzenia

01.04.2010


Alcatel-Lucent zaprezentował zestaw rozwiązań umożliwiających operatorom wprowadzenie wielu nowych usług, które ułatwią użytkownikom dostęp do treści multimedialnych z dowolnego miejsca i urządzenia.

Zaprezentowane rozwiązania multimedialne Alcatela-Lucenta ujednolicają dostarczanie usług wideo i telewizji oraz treści multimedialnych do każdego podłączonego urządzenia, np. odbiornika telewizyjnego, komputera, czy telefonu komórkowego. Rozwiązania te są elementem kompleksowej strategii multimedialnej mającej na celu świadczenie abonentom, bez względu na ich lokalizację, szerokiej gamy usług, takich jak telewizja, wideo na żądanie (VoD) oraz nagrywanie filmów w sieci w celu późniejszego ich odtwarzania.

Strategia multimedialna Alcatela-Lucenta umożliwia konwergencję istniejących systemów dostarczania treści multimedialnych, co znacznie skraca czas potrzebny na przygotowanie usług dla różnych wyświetlaczy, upraszcza ten proces oraz zmniejsza koszty ponoszone przez operatora. To z kolei przełoży się na większą popularność usług wideo oraz na wzrost przychodów operatorów z usług dostarczania treści cyfrowych. Ponadto dostawcy treści multimedialnych/wideo będą mogli dostarczać treści użytkownikom jako partnerzy operatorów.

Nowe rozwiązania Alcatela-Lucenta:

* Rozwiązanie Multi-screen Video Solution, które łączy istniejące sieci, umożliwiając operatorom rozszerzenie ich stacjonarnych usług telewizji interaktywnej lub kablowej na smartfony, komputery PC, komputery typu tablet oraz inne podłączone urządzenia;

* Narzędzie Multi-screen Foundation, które pomaga operatorom skonsolidować usługi multimedialne w celu utworzenia bogatego zestawu spersonalizowanych rozwiązań multimedialnych, takich jak Multi-Screen Video;

* Platforma Velocix Digital Media Delivery, obejmująca serię urządzeń, na których operatorzy mogą obsługiwać własne zaawansowane usługi dostarczania treści cyfrowych. Stanowi ona alternatywę wobec sieci współużytkowanych treści, zwiększając jakość i zmniejszając koszty.

Alcatel-Lucent rozszerzył również swoją ofertę usług wdrożeniowych dla konwergentnych rozwiązań multimedialnych (Multi-screen Professional Services), aby kompleksowo wspierać oczekiwania operatorów w tym zakresie. W oparciu o bogate doświadczenie firmy w zakresie wdrażania telewizji interaktywnej, sieci mobilnych oraz aplikacji wideo dla nowych usług, zespół Alcatela-Lucenta ds. usług doradczych oraz integracji pomaga operatorom w zwiększeniu możliwości odbioru treści multimedialnych, dostosowanych do środowiska klienta.

Strategia multimedialna Alcatela-Lucenta została stworzona z myślą o rozwijaniu wzajemnie korzystnych relacji pomiędzy operatorami, dostawcami treści i użytkownikami. Strategia ta ułatwia realizację wizji application enablement Alcatela-Lucenta, łączącą sprawdzone funkcje oferowane przez operatorów z szybkością i innowacyjnością Internetu, co daje firmom i klientom indywidualnym szerszą gamę usług.

„Rozwiązania multimedialne i strategia Alcatela-Lucenta umożliwiają operatorom wykorzystanie istniejących zasobów w ciekawy sposób, tak aby udostępnić całkiem nowy zestaw usług i czerpać z tego przychody. Jest to doskonały przykład realizacji naszej wizji application enablement. Rozwiązania te, stworzone w oparciu o nasze doświadczenie w usługach mobilnych, interaktywnej telewizji i dostarczaniu treści, umożliwiają naszym klientom — i ich abonentom — jednolitą obsługę multimediów na każdym urządzeniu” — powiedział Kenneth Frank, prezes działu rozwiązań w firmie Alcatel-Lucent.

Aby zrealizować swoją szeroko zakrojoną wizję dostarczania treści multimedialnych, Alcatel-Lucent współpracuje z wybranymi dostawcami najlepszych w swojej klasie elementów i funkcji o znaczeniu krytycznym, niezbędnych do świadczenia usług dla konwergentnych rozwiązań multimedialnych na rynku masowym. Alcatel-Lucent rozpoczął strategiczną współpracę z firmami Harmonic i Isilon® Systems, które oferują wyjątkowe produkty łączące w sobie doskonałą jakość i najnowsze technologie. Firma Harmonic to największy na rynku dostawca konwergentnych rozwiązań wideo do telewizorów, komputerów i urządzeń mobilnych, w tym rozwiązań do użytkowania, przekształcania i dostarczania treści, wykorzystywanych w mobilnych usługach wideo dla największych operatorów telekomunikacyjnych, satelitarnych i telewizji kablowej na całym świecie. Firma Isilon dostarcza najlepsze na rynku, skalowalne zewnętrznie rozwiązania sieciowej pamięci masowej (NAS – ang. Network-Attached Storage), które w istotny sposób zwiększają korzyści biznesowe poprzez optymalizację wydajności aplikacji o znaczeniu krytycznym, przepływu pracy i procesów.

źródło: Alcatel-Lucent

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Office 365 dla Edukacji: jak platforma wspiera procesy nauczania i uczenia się

Współczesne metody nauczania i uczenia się stale ewoluują wraz z postępem technologicznym, a platformy edukacyjne odgrywają kluczową rolę w transformacji procesów edukacyjnych. Jedną z najbardziej wpływowych i wszechstronnych platform dedykowanych edukacji jest Office 365 dla Edukacji. To narzędzie, rozwijane przez firmę Microsoft, nie tylko zapewnia zestaw aplikacji biurowych, lecz również oferuje kompleksowe środowisko wspierające nauczanie i uczenie się. Office 365 dla Edukacji, wyposażone w szereg narzędzi i funkcji, odgrywa znaczącą rolę w ułatwianiu interakcji między nauczycielami a uczniami, umożliwiając im dynamiczną i efektywną wymianę wiedzy oraz umiejętności. czytaj więcej

News Marketing zróżnicowany od podstaw - czym jest i jak go zaplanować?

Przemyślana strategia marketingu zróżnicowanego cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy chcieliby w skuteczny sposób dotrzeć do różnych grup klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług. W uproszczeniu polega ona na dostosowaniu produktów i komunikacji do specyficznych potrzeb różnych grup klientów, na przykład firma kosmetyczna może proponować krem nawilżający do cery młodej, dojrzałej czy skłonnej do przetłuszczania się. Z tego powodu często można spotkać się z określeniem, że marketing zróżnicowany uwzględnia podział rynku na segmenty, które pozwalają na tworzenie bardziej spersonalizowanych ofert. Warto dowiedzieć się, jakie są najważniejsze zalety takiej strategii i zdecydować, czy okaże się ona godnym uwagi rozwiązaniem dla danego przedsiębiorstwa. czytaj więcej