Archiwalne

Alcatel-Lucent z okazji Tygodnia Ziemi organizuje kampanię na rzecz świadomości ekologicznej

22.04.2009

Alcatel-Lucent planuje w ciągu Tygodnia Ziemi (19–25 kwietnia) szereg inicjatyw promujących działania, które mają na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenie świadomości ekologicznej w oddziałach firmy na całym świecie.

Jedną z tych inicjatyw jest kampania na rzecz świadomości ekologicznej i zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Let’s be eco-friendly” („Bądźmy ekologiczni”). Zachęca ona pracowników Alcatela-Lucenta, aby unikali drukowania zbędnych dokumentów, segregowali odpady, oszczędzali wodę, zakręcali termostaty, zastępowali podróże służbowe telekonferencjami i w miarę możliwości nie dojeżdżali do pracy samochodami. Przykładowo roczne raporty finansowe i raport na temat odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility - CSR) za 2008 rok zostaną opublikowane w trybie online, a ich kopie papierowe będą udostępniane tylko na żądanie. Stos zaoszczędzonego w ten sposób papieru miałby wysokość 40-piętrowego budynku.

„Tydzień Ziemi jest znakomitą okazją, aby przypomnieć o odpowiedzialności każdego z nas, w tym naszej firmy, za stan środowiska naturalnego. Alcatel-Lucent od wielu lat zwraca uwagę na zrównoważony rozwój i stara się połączyć swoje cele biznesowe z odpowiedzialnością społeczną. Oferujemy przyjazne dla środowiska rozwiązania komunikacyjne, szanujemy naturę oraz ludzi i społeczeństwa, w których prowadzimy działalność. Dzięki temu nasi klienci, akcjonariusze i pracownicy osiągają większe korzyści” - powiedziała Caroline Guillaumin, wiceprezes Alcatela-Lucenta ds. komunikacji i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. „W tym właśnie celu kilka lat temu opracowaliśmy kompleksowy program zrównoważonego rozwoju, ale wiemy, że aby sprostać wymogom przyszłości, musimy ten program rozwijać”.

Program obejmuje trzy obszary:
· produkty i rozwiązania Alcatela-Lucenta
· aplikacje przeznaczone dla innych firm
· działalność firmy.

Produkty Alcatela-Lucenta są dokładnie oceniane pod względem sprawności energetycznej, tak aby pomagały operatorom w obniżeniu emisji gazów cieplarnianych przez zarówno dotychczas używane, jak i nowe rozwiązania sieciowe. W lutym firma poinformowała, że (jak wykazują testy przeprowadzone w Chinach) nowe funkcje produktów do sieci telefonii komórkowej GSM/EDGE pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 27%, co zapewnia operatorom telefonii komórkowej radykalną oszczędność energii i obniżenie kosztów. Wdrożyła również około 300 stacji bazowych zasilanych energią słoneczną oraz utworzyła wyjątkowe laboratorium i ośrodek pilotażowy alternatywnych źródeł energii w swojej siedzibie w Villarceaux we Francji.

Naukowcy i inżynierowie z firmy Alcatel-Lucent tworzą nowatorskie rozwiązania i usługi, które sprzyjają ochronie środowiska naturalnego. Są one przeznaczone dla różnych sektorów i opierają się na takich technikach, jak inteligentne pomiary, inteligentne budynki, inteligentny transport oraz telepraca.

Fabryki Alcatela-Lucenta na całym świecie dokładają też coraz większych starań, aby wdrożyć efektywne programy recyklingu, zmniejszyć zużycie energii i w odpowiedni sposób usuwać szkodliwe odpady. W ramach globalnego, wielowymiarowego programu ochrony klimatu firma po raz pierwszy obliczyła wielkość emisji gazów cieplarnianych dla wszystkich swoich budynków i operacji, między innymi podróży służbowych. Wyniki zostaną przedstawione w majowym raporcie CSR. Alcatel-Lucent opracował również narzędzie internetowe informujące północnoamerykańskich pracowników firmy, którzy planują podróże lotnicze, ile dwutlenku węgla zostanie w związku z tym wyemitowane do atmosfery.

Ponadto Fundacja Alcatela-Lucenta uruchamia program recyklingu telefonów komórkowych, który rozpocznie się w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji. Fundacja współpracuje z organizacją Charitable Recycling, z siedzibą w Bloomfield Hills w stanie Michigan, zajmującą się recyklingiem zużytych telefonów komórkowych. Fundusze zgromadzone dzięki recyklingowi telefonów zostaną przekazane organizacji non-profit Girls Inc. (http://www.girlsinc.com/), działającej na rzecz rozwoju dziewcząt, oraz Earthshare (http://www.earthshare.org/), która gromadzi środki na różne inicjatywy z dziedziny ochrony środowiska.

źródło: Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową

Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.

1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej

News Czy warto ubezpieczyć telefon?

Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?

czytaj więcej

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej