Alcatel-Lucent z okazji Tygodnia Ziemi organizuje kampanię na rzecz świadomości ekologicznej
Alcatel-Lucent planuje w ciągu Tygodnia Ziemi (19–25 kwietnia) szereg inicjatyw promujących działania, które mają na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenie świadomości ekologicznej w oddziałach firmy na całym świecie.
Jedną z tych inicjatyw jest kampania na rzecz świadomości ekologicznej i zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Let’s be eco-friendly” („Bądźmy ekologiczni”). Zachęca ona pracowników Alcatela-Lucenta, aby unikali drukowania zbędnych dokumentów, segregowali odpady, oszczędzali wodę, zakręcali termostaty, zastępowali podróże służbowe telekonferencjami i w miarę możliwości nie dojeżdżali do pracy samochodami. Przykładowo roczne raporty finansowe i raport na temat odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility - CSR) za 2008 rok zostaną opublikowane w trybie online, a ich kopie papierowe będą udostępniane tylko na żądanie. Stos zaoszczędzonego w ten sposób papieru miałby wysokość 40-piętrowego budynku.
„Tydzień Ziemi jest znakomitą okazją, aby przypomnieć o odpowiedzialności każdego z nas, w tym naszej firmy, za stan środowiska naturalnego. Alcatel-Lucent od wielu lat zwraca uwagę na zrównoważony rozwój i stara się połączyć swoje cele biznesowe z odpowiedzialnością społeczną. Oferujemy przyjazne dla środowiska rozwiązania komunikacyjne, szanujemy naturę oraz ludzi i społeczeństwa, w których prowadzimy działalność. Dzięki temu nasi klienci, akcjonariusze i pracownicy osiągają większe korzyści” - powiedziała Caroline Guillaumin, wiceprezes Alcatela-Lucenta ds. komunikacji i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. „W tym właśnie celu kilka lat temu opracowaliśmy kompleksowy program zrównoważonego rozwoju, ale wiemy, że aby sprostać wymogom przyszłości, musimy ten program rozwijać”.
Program obejmuje trzy obszary:
· produkty i rozwiązania Alcatela-Lucenta
· aplikacje przeznaczone dla innych firm
· działalność firmy.
Produkty Alcatela-Lucenta są dokładnie oceniane pod względem sprawności energetycznej, tak aby pomagały operatorom w obniżeniu emisji gazów cieplarnianych przez zarówno dotychczas używane, jak i nowe rozwiązania sieciowe. W lutym firma poinformowała, że (jak wykazują testy przeprowadzone w Chinach) nowe funkcje produktów do sieci telefonii komórkowej GSM/EDGE pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 27%, co zapewnia operatorom telefonii komórkowej radykalną oszczędność energii i obniżenie kosztów. Wdrożyła również około 300 stacji bazowych zasilanych energią słoneczną oraz utworzyła wyjątkowe laboratorium i ośrodek pilotażowy alternatywnych źródeł energii w swojej siedzibie w Villarceaux we Francji.
Naukowcy i inżynierowie z firmy Alcatel-Lucent tworzą nowatorskie rozwiązania i usługi, które sprzyjają ochronie środowiska naturalnego. Są one przeznaczone dla różnych sektorów i opierają się na takich technikach, jak inteligentne pomiary, inteligentne budynki, inteligentny transport oraz telepraca.
Fabryki Alcatela-Lucenta na całym świecie dokładają też coraz większych starań, aby wdrożyć efektywne programy recyklingu, zmniejszyć zużycie energii i w odpowiedni sposób usuwać szkodliwe odpady. W ramach globalnego, wielowymiarowego programu ochrony klimatu firma po raz pierwszy obliczyła wielkość emisji gazów cieplarnianych dla wszystkich swoich budynków i operacji, między innymi podróży służbowych. Wyniki zostaną przedstawione w majowym raporcie CSR. Alcatel-Lucent opracował również narzędzie internetowe informujące północnoamerykańskich pracowników firmy, którzy planują podróże lotnicze, ile dwutlenku węgla zostanie w związku z tym wyemitowane do atmosfery.
Ponadto Fundacja Alcatela-Lucenta uruchamia program recyklingu telefonów komórkowych, który rozpocznie się w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji. Fundacja współpracuje z organizacją Charitable Recycling, z siedzibą w Bloomfield Hills w stanie Michigan, zajmującą się recyklingiem zużytych telefonów komórkowych. Fundusze zgromadzone dzięki recyklingowi telefonów zostaną przekazane organizacji non-profit Girls Inc. (http://www.girlsinc.com/), działającej na rzecz rozwoju dziewcząt, oraz Earthshare (http://www.earthshare.org/), która gromadzi środki na różne inicjatywy z dziedziny ochrony środowiska.
źródło: Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN
Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcejAlcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN
Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcejNews Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?
Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcejNews Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową
Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej
News Czy warto ubezpieczyć telefon?
Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?
czytaj więcej