Analiza zachowań klientów i bezpieczeństwo sieci w nowych rozwiązaniach FORTINET dla branży handlowej
FORTINET, dostawca zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego, zaprezentował sześć nowych produktów powstałych z myślą o placówkach handlu detalicznego i innych przedsiębiorstwach o rozproszonej, wielooddziałowej strukturze. Nowa rodzina Connect and Secure (urządzenia FortiGate i FortiWiFi oraz platforma analityczna FortiPresence) nie tylko chroni placówki przed zagrożeniami z sieci i zapewnia łączność bezprzewodową. Udostępnia także narzędzia analityczne i funkcję scentralizowanego zarządzania, dzięki którym sieci sklepów mogą analizować zachowanie klientów w celu skuteczniejszego konkurowania o ich uwagę.
Analizy FortiPresence: nowy sposób na uzyskanie przewagi nad konkurencją
Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że właściciele sklepów detalicznych muszą stawić czoła stale rosnącym w siłę sklepom internetowym. To właśnie na ich rzecz tracą najwięcej klientów. Nowa platforma analityczna FortiPresence umożliwia skuteczniejsze rywalizowanie z konkurentami handlującymi w Internecie. Rozwiązanie wykorzystuje sklepowe sieci Wi-Fi i LAN, zbudowane w oparciu o rozwiązania FORTINET, do stworzenia zaawansowanej mapy zachowań zakupowych klientów. Urządzenie FortiGate odczytuje adres MAC z każdego włączonego smartfona, który znajdzie się w zasięgu sieci, a następnie buduje mapę, na której zaznacza położenie posiadaczy telefonów (klientów) na terenie sklepu. Dzięki temu zarządzający sklepami czy supermarketami mogą się dowiedzieć, gdzie klienci najczęściej kierują swe kroki.
Platforma pomaga kierownictwu sklepu dostosować ofertę do oczekiwań klienta w ten sposób, aby nie oglądał produktów, które później kupi w Internecie, lecz dokonał zakupu na miejscu. FortiPresence umożliwia sklepom wielkopowierzchniowym czy centrom handlowym zrozumienie zachowania klientów oraz zoptymalizowanie godzin otwarcia, poziomu zatrudnienia, wyposażenia czy rozkładu placówki. Daje to większy zwrot z inwestycji w działania marketingowe, lepszy wskaźnik utrzymania klientów oraz lepsze wyniki sprzedaży.
Mniej skomplikowana infrastruktura IT i lepsze bezpieczeństwo
Firmy działające na rynku handlu detalicznego, częstokroć zarządzające tysiącami placówek, muszą sprostać wielu różnym wyzwaniom dotyczącym bezpieczeństwa sieci. Nawet najmniejsze z nich borykają się z problemami z zarządzaniem dużą liczbą różnorodnych, często przestarzałych sieciowych urządzeń zabezpieczających i dostępowych. Skutkuje to licznymi problemami z wydajnością i wąskimi gardłami utrudniającymi korzystanie z pełnej funkcjonalności sieci. Ponadto wiele z używanych urządzeń nie posiada zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, co zwiększa ryzyko padnięcia ofiarą zaawansowanych zagrożeń, takich jak APT (ang. Advanced Persistent Threats), ataków wymierzonych w sieć bezprzewodową itp.
Operatorzy sieci handlu detalicznego i inne przedsiębiorstwa o rozproszonej strukturze potrzebują jednego rozwiązania, które zaoferuje wszystkie funkcje niezbędne do zabezpieczenia sieci, zapewnienia stałej łączności oraz zagwarantowania zgodności z obowiązującymi wymogami (np. w kwestii PCI DSS).
Na wszystkie te potrzeby odpowiadają nowe urządzenia FORTINET:
- FortiGate-60D-3G4G-VZW;
- FortiWiFi-60D-3G4G-VZW;
- FortiGate-70D;
- FortiGate-80D;
- FortiGate-94D-POE.
Zostały one zaprojektowane z myślą o prostocie użytkowania. Eliminują potrzebę instalowania autonomicznych przełączników sieciowych i bezprzewodowych kart LAN. Wszystkie te funkcje są realizowane przez urządzenie FortiGate. Ponadto architektura ASIC – fundament nowej platformy – oraz system operacyjny FortiOS, umożliwiają korzystanie z wielu różnych funkcji zabezpieczeń bez negatywnego wpływu na wydajność sieci. Rozwiązanie Connect and Secure ułatwia ponadto zapewnienie zgodności z przepisami PCI poprzez uproszczenie konfiguracji segmentacji sieci w celu odseparowania środowiska przetwarzania danych związanych z płatnościami przy użyciu kart od innych systemów. Łatwość segmentacji sieci umożliwia bezpieczne realizowanie nowych inicjatyw technologicznych, takich jak podpis elektroniczny, bezprzewodowe terminale POS czy systemy kioskowe, dzięki którym sklepy detaliczne mogą oferować klientom więcej korzyści i lepszą obsługę, a przede wszystkim – zyskać przewagę nad konkurencją.
Najważniejsze cechy nowych urządzeń:
- Wbudowany w urządzenia FortiGate/FortiWiFi-60D-3G4G-VZW modem Verizon Wireless 4G LTE można wykorzystać jako zapasowe łącze WAN na potrzeby przełączania awaryjnego lub podstawowe łącze umożliwiające szybkie otwieranie nowych sklepów.
- 48 portów Ethernet (w tym 24 z funkcją Power over Ethernet) w urządzeniu FortiGate-94D-POE eliminuje potrzebę stosowania autonomicznych przełączników, a także upraszcza wdrażanie bezprzewodowych punktów dostępowych i telefonów VoIP.
Informacje o dostępności urządzeń FortiGate-60D-3G4G-VZW, FortiWiFi-60D-3G4G-VZW, FortiGate-70D, FortiGate-80D, oraz FortiGate-94D-POE, wraz z platformą FortiPresence, można uzyskać od partnerów FORTINET w Polsce.
źródło: FORTINET