Archiwalne

Aplikacja mobilna umożliwia uchodźcom ponowne nawiązywanie kontaktów z bliskimi

29.09.2010


Chcąc pomóc setkom tysięcy uchodźców, którzy uciekli z obszarów objętych konfliktami i klęskami żywiołowymi, firma Ericsson i organizacja pozarządowa Refugees United, we współpracy z Wysokim Komisarzem ONZ ds. Uchodźców (United Nations High Commissioner for Refugees ― UNHCR) oraz operatorem telefonii komórkowej MTN w Ugandzie, uruchomiły pierwszy projekt mający na celu lokalizowanie i ponowne kontaktowanie ze sobą rodzin uchodźców i przesiedleńców (Internally Displaced Person ― IDP). Do tego celu wykorzystuje się nowoczesne metod oparte na telefonach komórkowych i Internecie.

Program ten pozwala uchodźcom wykorzystywać telefony komórkowe do rejestrowania się i poszukiwania bliskich za pośrednictwem anonimowej bazy danych, a następnie do ponownego nawiązywania z nimi kontaktów za pomocą SMS-ów lub Internetu. Uchodźcy oraz organizacje pozarządowe (NGO) opiekujące się przesiedleńcami mają dostęp do zarejestrowanych informacji i mogą je wykorzystywać w celu szybkiego nawiązywania kontaktów między członkami rozdzielonych rodzin.

„Rola sektora prywatnego w systemie pomocy humanitarnej systematycznie rośnie” ― powiedział António Guterres, Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców. „Wykorzystywanie wiedzy i doświadczenia tego sektora do wspomagania uchodźców ma znaczenie krytyczne, gdyż w przeciwnym wypadku wiele z tych projektów byłoby poza naszym zasięgiem. Telefony komórkowe są dziś wszędzie. Wykorzystywanie tej powszechnie dostępnej technologii w dobrej sprawie, aby umożliwić uchodźcom nawiązanie kontaktu i połączenie się z członkami rodziny, z którymi ten kontakt utracili, ma znaczenie fundamentalne”.

Inicjatywa ta została zaprezentowana przedstawicielom rządów i liderom biznesu podczas dorocznego spotkania organizacji Clinton Global Initiative odbywającego się właśnie w Nowym Jorku. Realizacja tego projektu rozpoczęła się od wdrożenia systemu pilotażowego w północnej Ugandzie, co miało miejsce na początku września. Aplikacja jest teraz wdrażana w innych obozach uchodźców w Afryce Wschodniej.

Z relacji Davida i Christophera Mikkelsenów, dyrektorów organizacji Refugees United, wynika, że podczas niedawnej wizyty wdrożeniowej w Ugandzie byli wraz z Wysokim Komisarzem ONZ ds. Uchodźców świadkami długich kolejek uchodźców oczekujących na zarejestrowanie się i skorzystanie z usługi, która pomoże im odnaleźć zaginionych członków rodziny. Większość uchodźców korzysta z telefonów komórkowych, tak więc czują się bezpieczni, wiedzą jak te urządzenia działają i w celu odnalezienia rodziny przekazują tylko te informacje, których nie obawiają się ujawnić.

Pewnego dnia w systemie zarejestrowało się aż 4500 osób ― to znacznie więcej niż udałoby się zarejestrować tradycyjnymi metodami.

„Jako lider lokalnej społeczności, firma MTN dostrzega potrzebę udzielania pomocy tam, gdzie to możliwe i czuje się głęboko zaangażowana w realizację tego projektu. Telefonia komórkowa przyczynia się do znacznego rozwoju rynków wschodzących. Jesteśmy dumni z uczestniczenia w tej inicjatywie mającej na celu łączenie rodzin przesiedleńczych w regionie Wielkich Jezior” ― powiedział Anthony Katamba, dyrektor generalny firmy MTN Uganda.

Według danych udostępnionych przez Biuro Wysokiego Komisarza ONZ ds. Uchodźców (UNHCR), w Afryce Wschodniej i na Półwyspie Somalijskim, zwanym też „Rogiem Afryki” (Horn of Africa), przebywa obecnie ponad pięć milionów ludzi wymagających opieki ze strony Biura. To około 14% łącznej liczby osób, którym Biuro UNHCR pomaga na całym świecie. W regionie tym Biuro UNHCR prowadzi działania głównie na terenie Somalii, Sudanu, Ugandy, Kenii i Etiopii.

„Firma Ericcson już od ponad dziesięciu lat aktywnie uczestniczy w reagowaniu na klęski żywiołowe oraz inne przyczyny cierpień ludzkich” ― powiedział Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson. „Istotnym elementem tych cierpień jest często rozdzielenie rodzin, gdy duża liczba ludzi musi uciekać z jakiegoś terenu lub jest przesiedlana. Nasze obecne działania pozwalają zapewnić bezpośrednią pomoc ofiarom tych tragedii, pomagając w odnalezieniu się członków rozdzielonych rodzin".

Organizacja Refugees United świadczy również tę usługę za pomocą komputerów i Internetu, ale jej świadczenie przez telefony komórkowe jest znacznie skuteczniejsze, gdyż liczba użytkowników telefonów komórkowych przekroczyła już 5 mld. W Afryce dostęp do komputerów ma mniej niż 2% mieszkańców, natomiast telefon komórkowy posiada aż 45%.

W ramach opisywanej usługi organizacja Refugees United będzie tworzyć, serwisować i aktualizować bazę danych, natomiast firma Ericsson udostępni aplikację mobilną i technologię oraz zapewni integrację systemów, aby umożliwić funkcjonowanie aplikacji w sieciach telefonii komórkowej. Firma MTN wdroży i będzie oferować usługę w swoich sieciach, natomiast Biuro UNHCR pomoże wdrożyć projekt w różnych obozach uchodźców. Organizacja Refugees United jest aktywnie wspierana przez firmę Delta Partners, która oferuje strategiczne doradztwo w zakresie prowadzenia tej inicjatywy.

„Naszą misją jest wykorzystywanie telefonii komórkowej do eliminowania tego ważnego problemu światowego, jakim jest rozdzielenie rodzin uchodźców, oraz do ponownego łączenia bliskich” ― powiedział Kai Uwe Ricke, partner i prezes zarządu spółki Delta Partners.

„W trakcie wizyty w Ugandzie byliśmy naprawdę zachwyceni i wzruszeni, widząc, jaką radość sprawiała uchodźcom perspektywa odnalezienia zagubionych bliskich. Siła tej nowej technologii i jej wpływ na życie ludzkie są naprawdę ogromne; zmieni ona losy milionów uchodźców na całym świecie” ― powiedział Emmanuel Jal, muzyk, a w przeszłości uchodźca i dziecko-żołnierz z Sudanu.

źródło:

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Wizytówki dla branży IT - zaprojektuj je sam w kreatorze!

Stwórz wyjątkowe wizytówki dla swojej firmy IT w kilka minut! Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i zaprojektuj profesjonalne wizytówki, które wyróżnią Twoją markę! czytaj więcej

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej