Archiwalne

ATM po pierwszym kwartale 2008

13.05.2008

W I kwartale 2008 r. przychody ze sprzedaży wzrosły w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku zarówno w spółce ATM S.A. (wzrost o 26%), jak i w całej grupie kapitałowej (wzrost o 13%).

Jeszcze lepiej wygląda wzrost zysku brutto ze sprzedaży - odpowiednio 48% i 60%. Co prawda koszty działalności również znacznie wzrosły, co pozwoliło tylko na niewielką poprawę zysku netto przypadającego akcjonariuszom Grupy (strata 255 tys. zł w roku bieżącym w stosunku do straty 1.927 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Zarząd ATM ocenia jednak te wyniki dobrze - zważywszy na tradycyjną sezonowość sprzedaży w polskiej branży IT - i uważa, że grupa kapitałowa ATM rozwija się zgodnie z planem.

Szczególnie wysoki wzrost zanotowała Spółka w obszarze sprzedaży stałych usług telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych. Wzrost ten (liczony w stosunku do poprzedniego kwartału) jest najwyższy w historii ATM i jest efektem znaczących inwestycji w rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej, dokonanych w roku ubiegłym i kontynuowanych w roku bieżącym. Zarząd oczekuje, że ten segment działalności będzie się charakteryzował dalszym dynamicznym wzrostem. Do grona klientów sieci ATMAN dołączyła m.in. Aster Sp. z o.o., co świadczy o możliwości zaoferowania przez ATM usług telekomunikacyjnych dla najbardziej wymagających klientów. Na wzrost sprzedaży wpłynęło także uzyskanie certyfikatu ISO/IEC 27001:2005 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji) na świadczone przez ATM usługi telekomunikacyjne.

W zakresie usług dodanych do telekomunikacji niezmiennie wysoki wzrost przychodów następuje w zakresie świadczenia usług kolokacyjnych. W minionym kwartale do grona klientów ATM dołączyły m.in. firmy eCard i Empik Sp. z o.o. Jest to efekt inwestycji w rozbudowę niezbędnej infrastruktury przeznaczonej na centra danych, które będą kontynuowane m.in. w ramach projektu Centrum Innowacji ATM.

Drugim obszarem charakteryzującym się dużą dynamiką wzrostu były wdrożenia autorskich systemów informatycznych pod marką handlową Atmosfera. W minionym kwartale ATM zakończył wdrożenia swojego systemu Atmosfera Service Desk w trzech dużych instytucjach finansowych. Ciekawie zapowiada się także sprzedaż nowego produktu z rodziny Atmosfera - Atmosfera TenStep (Enterprise Project Management). Wszystko wskazuje na to, że Atmosfera staje się coraz chętniej kupowanym oprogramowaniem, szczególnie przez instytucje rynku finansowego.

Pomyślnie rozwijają się także pozostałe spółki w grupie kapitałowej, aczkolwiek niektóre nie tak szybko, jak Zarząd ATM by sobie tego życzył. Ale dodatnie zyski w pierwszym kwartale zanotowały prawie wszystkie spółki w grupie kapitałowej ATM.

Szczególną pozycję w Grupie ze względu na swoja innowacyjność i potencjał zajmuje mPay S.A., zajmująca się wdrażaniem w Polsce autorskiego systemu płatności mobilnych z wykorzystaniem telefonów komórkowych. W minionym kwartale spółka podpisała umowę o współpracy z operatorem sieci Play. Do obiecujących projektów należy zaliczyć uruchomienie płatności telefonem komórkowym w systemie mPay za parkowanie w Warszawie, które zdobywa coraz więcej zwolenników. Działania mPay zostały dostrzeżone przez ekspertów, czego wyrazem było nagrodzenie jej Złotą Anteną Świata Telekomunikacji w kategorii „Najbardziej obiecująca firma roku”, a na największym międzynarodowym kongresie 3GSMA w Barcelonie otrzymała nominację w konkursie GSMA 2008 Mobile Innovation Global Awards.

Ażeby zintensyfikować swoje działania marketingowe i przyspieszyć upowszechnienie systemu mPay w Polsce, mPay S.A. przygotowuje się do oferty akcji na rynku NewConnect. Przewiduje się, że oferta zostanie przeprowadzona w bieżącym kwartale.

Innowacyjne działania ATM zostały nagrodzone po raz drugi z rzędu tytułem Solution Innovation Partner of the Year 2008, nadawanym przez Cisco Systems. Stanowi to podstawę do coraz szerszej współpracy ATM z Cisco w zakresie sprzedaży i wdrażania innowacyjnych rozwiązań opartych na sprzęcie i oprogramowaniu Cisco.

Dużą uwagę przykłada ATM do rozwoju systemu do udostępnienia sygnału multmedialnego w sieciach IP, czyli systemu ATM Interactive TV. Obecnie zrealizowane zostały już 4 wdrożenia u operatorów telekomunikacyjnych, platforma ta została także wybrana do transmisji internetowej meczów w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2008. ATM Interactive TV został również nagrodzony Złotą Anteną Świata Telekomunikacji w kategorii „Rozwiązanie stacjonarne dla biznesu”. Zarząd ATM postrzega system Interactive TV jako jeden z produktów o największym potencjale rozwojowym wśród oferowanych przez Spółkę.

ATM kontynuuje także działania w zakresie budowy Centrum Innowacji ATM w ramach utworzonej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Spółka przystępuje do negocjacji umowy z zarządzającym Strefą. Opracowana została koncepcja zewnętrznego finansowania przedsięwzięcia z jednoczesnym uzyskaniem pożytków z tytułu działalności w Strefie spółek z grupy kapitałowej ATM oraz innych firm zaproszonych do podjęcia działalności w Strefie. Aktualnie rozpoczynają się prace projektowe nad koncepcją architektoniczną CI ATM.

Pomyślny rozwój ATM i jej grupy kapitałowej skłonił Zarząd do rekomendowania Walnemu Zgromadzeniu podtrzymania dotychczasowej polityki dywidendy, polegającej na corocznej wypłacie dywidendy w wysokości nie mniejszej niż stawka EURIBOR dla rocznych depozytów, powiększonej o 0,5% w stosunku do średniej wartości akcji w grudniu poprzedniego roku. Zgodnie z tą polityką dywidenda za rok 2007 byłaby równa 19.440 tys. zł, to jest 54 gr na jedną akcję. Zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Spółki uchwalenie tej wysokości dywidendy, która będzie wypłacona z zysku Spółki za rok 2007 oraz częściowo z kapitału rezerwowego utworzonego z zysku lat poprzednich.

źródło: ATM

News Słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem - nie tylko do rozmów

Słuchawki bezprzewodowe mogą być wykorzystywane na różne sposoby. Pierwsze, co nam przychodzi na myśl, to oczywiście słuchanie muzyki i prowadzenie rozmów telefonicznych. Słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem sprawdzą się także do słuchania audiobooków i podcastów. Jak wybrać idealny model i jakie znaczenie w słuchaniu muzyki może mieć mikrofon? czytaj więcej

Play Wyniki PLAY za 1 kw. 2017 r.

PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 27,6% (wzrost o 2,1 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. czytaj więcej