ATM S.A. wypracowała po trzech kwartałach roku ponad 246 mln zł przychodów i 15,7 mln zł zysku netto
ATM S.A. opublikowała skonsolidowany raport za trzeci kwartał 2010 roku. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 77,2 mln zł, zysk operacyjny 11,2 mln zł, a zysk netto ponad 4,3 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 28%, zysk operacyjny o 924%, a zysk netto o 212%. Dla ATM S.A. był to kolejny z rzędu bardzo dobry kwartał. Łącznie po trzech kwartałach 2010 roku ATM osiągnęła 246,8 mln zł przychodów, 23,1 mln zł zysku operacyjnego i 15,7 mln zł zysku netto. Wyniki te zapowiadają bardzo dobre wyniki całego roku 2010.
Grupa Kapitałowa ATM S.A. z powodzeniem realizuje w 2010 r. plany w obu głównych segmentach operacyjnych (telekomunikacja i integracja systemów teleinformatycznych). Każdy z tych segmentów generuje około połowy zysków operacyjnych. Dzięki stabilizacji kosztów stałych wzrost marży ze sprzedaży przekłada się na znaczny wzrost zysku operacyjnego. To sprawia, że każdy z segmentów wykazuje znaczące zyski w każdym kwartale roku.
Telekomunikacja
W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2010 roku Grupa Kapitałowa ATM osiągnęła z tego segmentu działalności 76 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 13%), 46 mln zł marży ze sprzedaży (wzrost o 23%) oraz 12 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 11%).
W zakresie usług telekomunikacyjnych świadczonych pod marką ATMAN na uwagę zasługuje wzrost przychodów z usług związanych z nowo oddanym centrum danych Telehouse.Poland. Aktualnie zakontraktowany został w całości pierwszy etap inwestycji w Telehouse.Poland i przygotowywane są pomieszczenia serwerowe dla następnych klientów. Ruszyła także budowa pierwszego budynku w ramach projektu CI ATM.
Integracja systemów teleinformatycznych
W tym segmencie w pierwszych trzech kwartałach roku Grupa wypracowała 187 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 40%), 45 mln zł marży ze sprzedaży (wzrost o 17%) i 12 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 295%). Wyniki osiągane z działalności integratorskiej w 2010 r. pokazują, że także ten rodzaj działalności może charakteryzować się wysoką rentownością w trudniejszych trzech pierwszych kwartałach roku.
W zakresie usług integracyjnych zgodnie z harmonogramem realizowany jest największy kontrakt w historii ATM, czyli budowa Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112. Kontrakt ten w zakresie budowy sieci realizowany jest przez spółkę ATM Systemy Informatyczne. Poza sektorem publicznym ATM SI z powodzeniem zwiększa sprzedaż swoich usług integracyjnych na kluczowym dla tej spółki rynku operatorów telekomu¬nikacyjnych.
Bardzo dobre perspektywy na cały 2010 rok
Dla Grupy kapitałowej ATM S.A. był to kolejny z rzędu dobry kwartał w tym roku, gdzie narastająco po trzech kwartałach 2010 roku Grupa osiągnęła 246,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, wypracowała 23,1 mln zł zysku operacyjnego i 15,7 mln zł zysku netto. W porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku stanowi to wzrost przychodów o 20%, zysku operacyjnego o 111%, a zysku netto o 188%.
„Zarząd ocenia wypracowane wyniki bardzo dobrze i uważa, że plany na rok 2010 realizowane są pomyślnie. Szczególnie cieszy nas równoległy rozwój dwóch naszych głównych działalności, tj.: świadczenia usług telekomunikacyjnych przez spółkę dominującą oraz rozwój naszej działalności w obszarze integracji systemów teleinformatycznych realizowanej przez pozostałe spółki z sektora integracyjnego.” – powiedział Roman Szwed, prezes zarządu ATM S.A. „W najbliższym czasie czeka nas połączenie naszych dwóch największych spółek integratorskich, czyli ATM Systemy Informatyczne i KLK. Wyniki tego roku po trzech kwartałach świadczą o tym, że nowy podmiot będzie jednym z największych w Polsce integratorów systemowych specjalizującym się w zaawansowanych technologicznie projektach teleinformatycznych.” – dodał Roman Szwed.
ATM S.A. jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod marką ATMAN świadczy usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych. Najważniejsze składniki oferty ATM to: dostęp do Internetu, szerokopasmowa transmisja danych oraz usługi kolokacji i hostingu. Spółka świadczy także usługi telefoniczne oraz outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Pozostałe spółki grupy kapitałowej ATM S.A. świadczą usługi głównie w zakresie integracji systemów teleinformatycznych, specjalizując się: w projektowaniu i budowie sieci transmisji danych wraz z systemami do zarządzania i monitoringu sieci, w budowie centrów danych i złożonych systemów informatycznych oraz w produkcji i wdrażaniu oprogramowania aplikacyjnego.
źródło: ATM
News Wizyta w kręgielni – 3 zalety rezerwacji miejsca online
Gdzie spędzić wieczór ze znajomymi, gdy zwykłe siedzenie w lokalu czy wypad do kina już się znudziły? Jednym z najciekawszych rozwiązań, dostępnych na wyciągnięcie ręki, jest wspólny wypad do kręgielni. System rezerwacji online kręgielni pozwoli na wygodne zaplanowanie tego pobytu i bezproblemowe rozegranie kilku, a nawet kilkunastu partii. Bowling rezerwacja online możliwa jest całą dobę, nie jest więc ważne, kiedy wpadnie nam do głowy taki pomysł. Jakie są możliwości tego systemu?Gra w kręgle – proste zasady
Jak zarezerwować tor?
Zalety rezerwacji online czytaj więcej