Archiwalne

AT&T Drive Studio i Ericsson publikują wyniki badań nad sprzedażą pojazdów wyposażonych w systemy łącznośći

17.09.2014

AT&T Drive Studio i Ericsson opublikowały wyniki nowego badania nad znaczącym wpływem funkcji i usług łączności internetowej na decyzje klientów dotyczące zakupu pojazdu w przyszłości. Dane dotyczą klientów z USA, Niemiec, Brazylii, Japonii i Chin, planujących zakup pojazdu w ciągu najbliższych pięciu lat. Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos w lipcu i sierpniu 2014 r.

Arun Bhikshesvaran, kierownik ds. marketingu w firmie Ericsson, mówi „W tych danych dostrzegamy wyraźny sygnał, że funkcje i usługi związane z łącznością będą miały znaczący wpływ na decyzje klientów o zakupie pojazdu. Badanie pokazuje, że ma miejsce globalna transformacja, a klienci będą oczekiwali usług łączności we wszystkich segmentach i modelach pojazdów”.

„To badanie pokazuje, że wchodzimy w nową epokę w dziedzinie motoryzacji, w której pojazdy wyposażone w systemy łączności zintegrują wszystkie aspekty naszego życia. Dlatego Ericsson wykorzystuje swoją międzynarodową rangę i współpracuje z AT&T Drive Studio nad wdrożeniem naszego uznanego rozwiązania opartego na technologii chmurowej”.

Wyniki badania:

  • Połowa badanych kierowców na świecie zmieniłaby markę samochodu na inną równorzędną, aby uzyskać dostęp do usług łączności w pojeździe.
  • Siedemdziesiąt dwa procent kierowców przesunęłoby zakup samochodu o rok, aby zakupić pojazd wyposażony w system łączności od wybranego producenta.
  • Niemal dwie trzecie badanych kierowców, którzy dowiedzieli się o usługach łączności pojazdów, uważa je za istotną cechę ich kolejnego samochodu.
  • Sześćdziesiąt siedem procent kierowców w USA wskazuje, że prawdopodobnie kupiliby usługę łączności lub Wi-Fi, gdyby była ona dostępna w ich samochodzie.

Świadomość klientów w dziedzinie usług łączności pojazdów jest wysoka, dla sześciu funkcji wynosi 50 procent lub więcej.

  • Pomoc drogowa (74%)
  • Nawigacja i ruch drogowy w czasie rzeczywistym (72%)
  • Zdalne uruchamianie (71%)
  • Odtwarzanie muzyki w technologii streamingu (70%)
  • Dobór ubezpieczenia na podstawie użycia pojazdu (52%)
  • Punkt dostępowy Wi-Fi (50%)

„Producenci samochodów rywalizują o klientów za pomocą rozwiązań łączności pojazdów - mówi Chris Penrose, starszy wiceprezes w AT&T Mobility, Dział Nowych Urządzeń. - Platforma AT&T Drive powstała we współpracy z firmą Ericsson oraz kilkoma innymi partnerami z branży i jest najsolidniejszym pakietem rozwiązań dostępnych obecnie dla producentów samochodów”.

Wkład firmy Ericsson w opracowanie platformy AT&T Drive jest kluczowy. Zapewnia on platformie chmurową podstawę, na której producenci samochodów mogą oprzeć cały ich indywidualnie dostosowany system łączności pojazdów. Kompletny raport jest udostępniany producentom motoryzacyjnym przez AT&T Drive Studio.

*Produkty i usługi AT&T dostarczane są lub oferowane przez oddziały i partnerów AT&T Inc. pod marką AT&T, a nie przez AT&T Inc.

źródło: Ericsson