Audytor powołany przez UKE potwierdza prawidłowość modelu kalkulacji kosztów TPSA
Audyt zlecony przez UKE potwierdził prawidłowość i zgodność z prawem sprawozdania z rachunkowości regulacyjnej Telekomunikacji Polskiej za 2007 rok oraz kalkulacje kosztów usług na lata 2008-2009.
Audyt przeprowadził powołany przez prezesa UKE biegły rewident Ernst &Young Audit, który - podobnie jak w 2007 roku - wydał opinię bez zastrzeżeń stwierdzającą, że sprawozdanie i wyniki kalkulacji kosztów zostały sporządzone zgodnie z prawem i zatwierdzonymi przez prezesa UKE: instrukcją rachunkowości regulacyjnej, opisami kalkulacji kosztów, opisem przeszacowania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Pozytywna opinia wystawiona przez audytora powołanego przez UKE, stwarza szanse na odejście od dotychczasowej, kwestionowanej przez nas, polityki ustalania cen hurtowych w oderwaniu od realiów ekonomicznych występujących na naszym rynku i oparcie tych stawek o zweryfikowany właśnie model kosztowy. Jesteśmy gotowi i otwarci na dyskusje z regulatorem na temat wyników audytu oraz sposobu ich implementacji - powiedział Ireneusz Piecuch, sekretarz genaralny i dyrektor wykonawczy Grupy TP.
Tegoroczny audyt obejmował znacznie szerszy zakres niż w 2007r. Po raz pierwszy oprócz kosztów świadczenia dostępu telekomunikacyjnego w zakresie połączenia sieci i usług powszechnych badane były wyniki kalkulacji kosztów usług świadczonych na nowych rynkach właściwych, na których TP została wyznaczona jako przedsiębiorca posiadający znaczącą pozycję rynkową. Badanie objęło także kalkulację kosztów usług hurtowego abonamentu (WLR), usług dostępu do pętli abonenckiej (LLU) oraz usług dostępu szerokopasmowego (BSA).
źródło: TPSA
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej