Telewizja oparta o internet gwałtownie rośnie. 50 procent użytkowników używa jej każdego tygodnia. Obietnica przychodów pomimo obecnej niechęci użytkowników do płacenia za treści online. Wydatki użytkowników przesuną się wraz ze wzrostem popytu na treści na żądanie. Duże zainteresowanie tabletami z ekranem dotykowym. Próbka reprezentatywna dla ponad 300 milionów konsumentów.
Ericsson ConsumerLab udostępnił wyniki badania nazwanego „Multi Screen Media Consumption 2010”. Dane zostały zebrane w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Próbka badawcza reprezentuje więcej niz 300 milionów konsumentów.
Badania pokazują, że ludzie spędzają do 35 procent ich wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów.
Co najmniej raz w tygodniu, 93 procent badanych nadal ogląda zaplanowane transmisje telewizyjne, lecz ich rola zmienia się ze względu na wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji. Ponad 70 procent badanych konsumentów co tydzień korzysta ze streaming’u, pobierania lub oglądania nagranych programów telewizyjnych. 50 procent każdego tygodnia korzysta z internetowych usług TV / video na żądanie.
Transmisje na żywo są nadal bardzo ważne dla konsumentów, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści.
Klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu, wysokiej jakości usługi na żądanie będącą ich nową usługą TV.
Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, powiedział: “Wnioskiem badania jest to, że konsumpcja jest rozdrobniona i złożona. Istnieje kilka modeli konsumpcji. Jest to rynek prób i błędów z dużą ciekawością wokół niego.” „Konsument szuka rozwiązań, które zapewnią mu swobodę wyboru jak i kiedy chcą korzystać z usług. W tym momencie doświadczenia użytkownika są brane bardziej pod uwagę niż platforma techniczna.” – dodał.
Dane pokazują korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 EUR na miesiąc i prawie 60 procent tej kwoty jest związane z transmisją telewizji. Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40 procent całej konsumpcji telewizji, to jasnym jest, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają. Ustalenia Ericsson ConsumerLab jasno pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom. Wzrosną wydatki na usługi na żądanie, pod warunkiem, że wymagania klientów w kwestii wysokiej jakość, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści zostaną spełnione.
Badanie obejmuje również nastawienia konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem. 37 procent konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.
Ericsson ConsumerLab w swoich badaniach skupia się na zachowaniach konsumentów. Swoją uwagę koncentruje na tym, co konsument myśli o telekomunikacji i TV, produktach i usługach. Pomaga operatorom zrozumieć swoich klientów, rozwijać strategię i generować dochód.
źródło: Ericsson
News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości
Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcejEricsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcejEricsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.
Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcejEricsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G
Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcejEricsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G
- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej
Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne
Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcejEricsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich
List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcejEricsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi
Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej
Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson
Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcejEricsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej
- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej
News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości
Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcejEricsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcejEricsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.
Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcejEricsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G
Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcejEricsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G
- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej
Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne
Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcejEricsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich
List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcejEricsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi
Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej
Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson
Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcejEricsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej
- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej
News Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową
Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej