Bardzo dobre wyniki kwartalne LG Electronics odzwierciedlają poprawę sytuacji na rynku urządzeń mobilnych
Firma LG Electronics (LG) zanotowała w drugim kwartale wzrost zysków netto o 165% w porównaniu do drugiego kwartału poprzedniego roku. Tendencja wzrostowa wynika głównie z zysków operacyjnych dywizji TV i urządzeń mobilnych.
Firma LG informuje, że zysk netto z drugiego kwartału 2014 r. wynosi 399,8 miliona dolarów, zaś zysk operacyjny osiągnął wartość 588,5 miliona dolarów, co oznacza wzrost o 26,5% rok do roku.
Skonsolidowane przychody za II kwartał wyniosły 14,93 miliarda dolarów, czyli o 7,7% więcej niż w poprzednim kwartale (przychody przed badaniem audytorskim).
Przychody ze sprzedaży grupy Home Entertainment (TV oraz AV) wzrastały w drugim kwartale i wynosiły 4,94 miliarda dolarów, co stanowiło 3-procentowy wzrost względem I kwartału oraz niemal bez zmian w porównaniu z tym samym kwartałem w roku 2013.
Zysk operacyjny wynoszący 150 milionów dolarów stanowił przyrost na poziomie 64,9% w porównaniu z analogicznym kwartałem w 2013 r. Było to spowodowane efektywniejszym portfolio produktów i niższymi kosztami stałymi.
Duży popyt na telewizory Ultra HD na kluczowych rynkach będzie nadal przyczyniał się do wzrostu sprzedaży LCD TV. Spodziewane jest także zwiększenie zysków LG w segmencie monitorów i digital signage (monitory komercyjne) stanowiącym kluczową część rynku B2B.
Dział LG Mobile Communications zanotował w drugim kwartale rekordową liczbę zamówionych smartfonów - 14,5 miliona, co stanowi 20-procentowy wzrost rok do roku. Smartfony wspierające technologię LTE stanowią już ponad jedną trzecia wszystkich smartfonów LG sprzedanych w tym roku. Skutkiem tego jest aż 16-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku do 3,51 miliarda dolarów. Jest to najwyższa wartość, jaką zanotowano od pierwszego kwartału 2010 r. Zysk operacyjny działu urządzeń mobilnych w II kwartale wyniósł 83,4 miliony dolarów i zakończył serię trzech kwartałów, które pod rząd przyniosły straty. Firma zawdzięcza ten sukces w dużej mierze początkowej popularności LG G3 na rynku koreańskim, a także znaczącym wynikom sprzedaży smartfonów L SeriesIII
LG planuje nadal promować flagowca LG G3 na skalę globalną. Ponadto na drugą połowę roku przewidziano wprowadzenie kolejnych produktów przeznaczonych do masowej sprzedaży, w tym niedawno zaprezentowanego G3 Beat, wprowadzanego w Europie pod nazwą G3 s, a także dodatkowych modeli L Series.
LG Home Appliance Company (dział AGD) zanotowała znaczny wzrost sprzedaży na rynku koreańskim o 9% więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Przychody w drugim kwartale wynoszące 2,94 miliarda dolarów były o 5% niższe w porównaniu z poprzednim rokiem z powodu niesprzyjającego kursu wymiany walut (szczególnie w obrębie nowo rozwijających się rynków). Jednak poprawa sytuacji w zakresie struktury kosztów pozwoliła LG Home Appliance Company zanotować zysk operacyjny wynoszący 95 milionów dolarów z marżą 3,2%. LG spodziewa się zwiększenia rentowności w zakresie sprzedaży sprzętów gospodarstwa domowego w drugim półroczu w wyniku redukcji kosztów oraz za sprawą wprowadzenia nowych pralek i lodówek wiodącej serii.
LG Air Conditioning & Energy Solution Company odnotowuje stabilną sprzedaż systemów klimatyzacyjnych oraz nowych produktów, takich jak odwilżacze. Przychody w drugim kwartale wyniosły 1,59 miliarda dolarów, zaś zysk operacyjny osiągnął wartość 159,4 miliona dolarów. Pomimo nieznacznie zmniejszonych przychodów w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku efektywniejsze grupowanie produktów zapewniło w drugim kwartale marżę na poziomie 10%.
Drugie półrocze zapowiada się pozytywnie – źródłem dodatkowych zysków mają być zwiększony popyt w krajach Bliskiego Wschodu, rozpoczęcie produkcji dodatkowych klimatyzatorów opartych na systemie zmiennego przepływu czynnika chłodzącego (VRF – variable refrigerant flow) oraz bardziej przystępne ceny urządzeń klimatyzacyjnych.
Objaśnienie kursów walutowych – II kwartał 2014 r.
Kwartalny przychód LG Electronics nieobjęty audytem jest zgodny z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) w odniesieniu do okresu trzymiesięcznego zakończonego 30 czerwca 2014 r. Wartości podane w wonach koreańskich (KRW) zostają przewalutowane po kursie średnim na dolary amerykańskie (USD) po kursie średnim z okresu trzech miesięcy (odpowiedniego kwartału) – KRW 1,030 / USD (II kw. 2014).
źródło: LG
LG LG prezentuje nowe smartfony z idealnym stosunkiem jakości do ceny – LG G7 One oraz LG G7 Fit
Podczas targów IFA 2018 firma LG Electronics zaprezentuje dwa nowe modele z serii G7: LG G7 One oraz LG G7 Fit. Oba nowe smartfony opracowano na bazie zaawansowanego modelu LG G7 ThinQ, dzięki czemu są wyposażone w funkcje znane z urządzeń Premium. czytaj więcejLG LG wystartowało z gorącymi promocjami najnowszych smartfonów
Lato w LG jeszcze nie było tak gorące. Producent przygotował letnie promocje swoich flagowych smartfonów jak i tych ze średniej półki zarówno u wszystkich operatorów jak i na rynku otwartym. Gorące promocje potrwają jeszcze do 31 sierpnia* czytaj więcejLG Ze szczytu list przebojów do smartfonów LG - K-popowy zespół BTS personalizuje telefony LG
LG dostrzegło rosnącą popularność gatunku K-pop oraz fenomen zespołu BTS - koreańskiej gwiazdy, która szturmem zdobywa listy przebojów i popularność na całym świecie i nawiązało globalną współpracę z zespołem. czytaj więcejLG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej
LG LG G7 ThinQ po Twojej stronie – LG rozpoczyna kampanię z Disneyem
LG Electronics Polska rusza z kampanią flagowego smartfona G7 ThinQ przy współpracy z firmą The Walt Disney Company Polska. Marki wspólnie świętują premierę najnowszego filmu Han Solo: Gwiezdne wojny – historie. czytaj więcejLG Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją
Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej
LG LG odrzuca ramy nie tylko w smartfonach. Nowa kampania #OdrzucamyRamy z Reżyserem Życia i Sylwestrem Wardęgą
LG Polska rusza z kampanią flagowych smartfonów LG V30 i LG G6, a także przystępnego cenowo LG Q6, z ekranami FullVision pod hasłem #OdrzucamyRamy. We współpracy z Reżyserem Życia powstały 3 filmy dokumentalne opowiadające historie ludzi, którzy w swoim życiu wykraczają poza przyjęte normy społeczne. czytaj więcejLG Odważny kolor dla kobiet z charakterem - LG V30 Raspberry Rose po raz pierwszy w Polsce
Z okazji Dnia Kobiet LG ujawnia swoje kobiece oblicze i wprowadza do Polski nowy koncept kolorystyczny - różowy hiper flagowiec LG V30 Raspberry Rose. To najnowszy model, który idealnie odzwierciedla naturę i silny charakter współczesnej kobiety. „Malinowa” wersja LG V30 to smartfon dla odważnych kobiet, które nie lubią wtapiać się w tłum, a przy tym nie uznają kompromisów w jakości. czytaj więcejLG LG ujawnia strategię dla produktów Mobile
Podczas tegorocznych targów MWC nowy szef działu Mobile LG Electronics zaprezentował główne kierunki strategii firmy na rynku. Nadrzędnym celem LG jest trafne identyfikowanie i zaspokajanie rzeczywistych potrzeb Klientów, doskonalenie najważniejszych technologii oraz nieustanne dbanie o zaufanie do marki. Według prezesa działu Mobile, Hwanga Jeong-hwana, kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu będą miały urządzenia High-End, takie jak V30S ThinQ, które powstają na bazie odnoszących sukcesy modeli Premium. czytaj więcejLG LG prezentuje nowe smartfony z idealnym stosunkiem jakości do ceny – LG G7 One oraz LG G7 Fit
Podczas targów IFA 2018 firma LG Electronics zaprezentuje dwa nowe modele z serii G7: LG G7 One oraz LG G7 Fit. Oba nowe smartfony opracowano na bazie zaawansowanego modelu LG G7 ThinQ, dzięki czemu są wyposażone w funkcje znane z urządzeń Premium. czytaj więcejLG LG wystartowało z gorącymi promocjami najnowszych smartfonów
Lato w LG jeszcze nie było tak gorące. Producent przygotował letnie promocje swoich flagowych smartfonów jak i tych ze średniej półki zarówno u wszystkich operatorów jak i na rynku otwartym. Gorące promocje potrwają jeszcze do 31 sierpnia* czytaj więcejLG Ze szczytu list przebojów do smartfonów LG - K-popowy zespół BTS personalizuje telefony LG
LG dostrzegło rosnącą popularność gatunku K-pop oraz fenomen zespołu BTS - koreańskiej gwiazdy, która szturmem zdobywa listy przebojów i popularność na całym świecie i nawiązało globalną współpracę z zespołem. czytaj więcejLG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej
LG LG G7 ThinQ po Twojej stronie – LG rozpoczyna kampanię z Disneyem
LG Electronics Polska rusza z kampanią flagowego smartfona G7 ThinQ przy współpracy z firmą The Walt Disney Company Polska. Marki wspólnie świętują premierę najnowszego filmu Han Solo: Gwiezdne wojny – historie. czytaj więcejLG Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją
Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej