Archiwalne

Centertel ukarany za brak pozwoleń na nadajniki

14.11.2008

Zobacz więcej na Orange.pl.

Prezes UKE nałożył na Polską Telefonię Komórkową Centertel Sp. z o.o. (Operator sieci Orange) karę pieniężną w wysokości 340.000 złotych w związku z wykorzystywaniem częstotliwości bez wymaganych pozwoleń radiowych.

W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego ustalono, iż Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o. nie stosowała się do obowiązku posiadania wymaganych przepisem art. 143 Prawa telekomunikacyjnego pozwoleń radiowych dla 34 stacji bazowych telefonii ruchomej GSM 900 MHz i GSM 1800 MHz zlokalizowanych w województwach małopolskim i kujawsko-pomorskim. Pozwolenie radiowe jest niezbędne zarówno dla legalnego działania nadawczo-odbiorczych urządzeń radiokomunikacyjnych, jak i dla legalnego wykorzystywania częstotliwości.

Prawo Telekomunikacyjne przewiduje w takich sytuacjach wydanie przez Prezesa UKE decyzji nakładającej karę pieniężną w maksymalnej wysokości do 3% przychodów ukaranego podmiotu.

Decyzja Prezesa UKE o nałożeniu kary została wydana w dniu 10 listopada 2008 r. Określając wysokość kary Prezes UKE wziął pod uwagę m.in. fakt, że Spółka była wcześniej karana. W lipcu 2007 r. Prezes UKE nałożył na PTK Centertel karę w wysokości 800.000 złotych za wykorzystywanie częstotliwości NMT 450 MHz bez posiadanych do tego uprawnień. Także podczas innych kontroli przeprowadzanych w latach 2005-2008, stwierdzano brak pozwoleń radiowych na stacje bazowe Spółki. W wiekszości postępowania te były umarzane z chwilą uzyskania przez PTK Centertel wymaganych pozwoleń z UKE.

Wskazanie przez PTK Centertel na okoliczność aktualnego posiadania odpowiednich pozwoleń radiowych dla ww. stacji bazowych oraz zaistniałych opóźnień w wydawaniu Spółce pozwoleń radiowych przez Prezesa UKE, zostały wzięte pod uwagę przy ustalaniu wysokości nakładanej kary i wpłynęły na jej obniżenie.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News 5 kluczowych strategii dla zwiększenia produktywności biura

Zatroszcz się o swoich pracowników oraz ich miejsce pracy, a przełoży się to na wymierne korzyści dla Ciebie i Twojej firmy. Poznaj najważniejsze elementy, od których warto zacząć maksymalizację efektywności w biurze. czytaj więcej

News O jakie dokumenty zadbać prowadząc sklep internetowy?

Wirtualna przestrzeń stała się nowym placem handlowym, a sklepy internetowe zdobywają serca konsumentów. Jednak za kulisami e-biznesu kryje się cała gama dokumentów, które są kluczowe dla jego bezpieczeństwa i funkcjonowania. Oto podróż po niezbędnych dokumentach, które musisz mieć na uwadze, prowadząc swój własny sklep internetowy. Bo w tej cyfrowej ekspedycji warto mieć mapę, by uniknąć niepotrzebnych kłopotów. Przygotujmy się do rozszyfrowania tajemniczych dokumentów e-handlu! czytaj więcej