Archiwalne

CERT Polska liczy się na świecie

12.07.2010


Działający przy NASK zespół CERT Polska wniósł znaczący wkład merytoryczny w program międzynarodowej konferencji FIRST. CERT Polska jest obecnie jednym ze światowych liderów zajmujących się reagowaniem na zagrożenia bezpieczeństwa w sieci. W tegorocznym raporcie na temat stanu cyberbezpieczeństwa w Europie, przedstawionym przed brytyjską Izbą Lordów, polski zespół został wskazany jako wzorcowy dla nowo organizowanych zespołów typu CERT.

Konferencja FIRST odbyła się w dniach 13-18 czerwca br. w Miami na Florydzie. Organizatorem tego dorocznego wydarzenia, najważniejszego dla zespołów reagujących, jest FIRST - Forum for Incident Response and Security Teams. Organizacja ta zrzesza obecnie ponad 220 zespołów z sześciu kontynentów, działających przy uczelniach, rządach wielu państw, w sektorze bankowym czy należących do wielkich korporacji.

CERT Polska jest aktywnym członkiem FIRST od 1997 r. Podczas konferencji pracownicy CERT Polska przedstawili aż pięć wykładów i prezentacji. Prelekcje dotyczyły m.in. projektów badawczo-rozwojowych prowadzonych w związku ze wzrostem zagrożeń bezpieczeństwa w Internecie, a także współpracy i samoregulacji polskich dostawców usług internetowych w zakresie zwalczania przestępczości online oraz dwóch międzynarodowych projektów, w których CERT Polska uczestniczy: FISHA i WOMBAT.

Znaczącą częścią poruszanych podczas konferencji zagadnień stanowiły tematy związane z bezpieczeństwem i prywatnością w systemach cloud computing. Omawiane były kwestie dotyczące ataków dedykowanych, zaprezentowane zostały również ciekawe przykłady rozwiązań organizacyjnych i technicznych związanych z bezpieczeństwem i reagowaniem na incydenty.

Projekt WOMBAT wraz z demonstracją API został także przedstawiony na towarzyszącym konferencji FIRST spotkaniu zespołów narodowych. Spotkania takie od kilku lat organizowane są przez ośrodek koordynacyjny CERT/CC bezpośrednio po konferencji FIRST i są doskonałą okazją do wymiany kontaktów oraz zapoznania się z wyzwaniami, które stoją przed zespołami CERT działającymi na szczeblu narodowym.

źródło: NASK

News Polacy robią zakupy w sieci. Co i gdzie kupujemy?

84 proc. młodych Polaków, w wieku od 18 do 24 lat, mających dostęp do internetu kupuje online co najmniej raz w miesiącu. To wynika z badania SW Research z połowy 2018 roku. Co więcej, co trzeci ankietowany robi to co najmniej raz w miesiącu. Co kupujemy online i jakie są perspektywy rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce? czytaj więcej

T-Mobile Smart City od T‑Mobile już w Polsce

T‑Mobile Polska wspólnie z władzami Nysy i Pionek prowadzi pilotażowe wdrożenia rozwiązań Smart Cities. Instalacje już dziś przynoszą wymierne oszczędności lokalnym samorządom, pomagają w podniesieniu bezpieczeństwa mieszkańców, a w przyszłości będą stanowić bazę dla dalszego rozwoju inteligentnych systemów. T‑Mobile Polska opierając się na zdobytych doświadczeniach oraz międzynarodowym know-how zamierza stworzyć kompleksową ofertę rozwiązań przeznaczonych dla miast wdrażających podobne rozwiązania. czytaj więcej

Mobile Vikings Telefony wczoraj i dziś. Jak zmieniają się nasze zwyczaje? - Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego

Liczba aktywnych telefonów komórkowych w Polsce wynosi obecnie aż 58,84 mln [x]. To więcej niż wynosi populacja naszego kraju, co oznacza, że wielu z nas korzysta z więcej niż jednego smartfona, a ta liczba wciąż wzrasta. W ekrany patrzymy właściwie nieustannie. Jeszcze do niedawna wykorzystywaliśmy nasze telefony do wysyłania SMS-ów i wykonywania połączeń. Dziś dostępne aplikacje i bogata oferta, jaką otrzymujemy w pakiecie z telefonem sprawiają, że nasze możliwości są niemal nieograniczone. Warto jednak zastanowić się, jak urządzenia mobilne wpływają na nasze życie i tworzenie prawdziwych relacji z ludźmi. Obchodzony 15 lipca Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego może być dobrym momentem na tę refleksję. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. czytaj więcej