Archiwalne

Certyfikat ISO 9001 dla NASK przedłużony

06.05.2010


NASK ponownie uzyskał certyfikat zgodności stosowanego systemu zarządzania jakością z wymaganiami międzynarodowej normy ISO 9001. Certyfikat został przyznany na kolejny trzyletni okres, to jest do 14 marca 2013 roku.

System zarządzania jakością w NASK obejmuje swoim zakresem wszystkie obszary i procesy realizowane w NASK, związane z rejestracją i utrzymywaniem nazw domen internetowych. Audit recertyfikacyjny, potwierdzający zgodność systemu z wymaganiami normy ISO 9001:2008, został przeprowadzony w siedzibie NASK przez auditorów wiodącej międzynarodowej jednostki certyfikującej - Bureau Veritas Certification.

NASK jest pierwszym na świecie rejestrem domen internetowych, który wdrożył system zarządzania jakością i uzyskał stosowny certyfikat w marcu 2004 roku. Krajowy rejestr nazw domen internetowych prowadzony przez NASK konsekwentnie realizuje politykę jakości w dziedzinie rejestracji i utrzymywania nazw domen internetowych, która obliguje NASK do uzyskania jak najwyższego poziomu satysfakcji klientów, ukierunkowania na osiągnięcie zerowego poziomu błędów oraz doskonalenia współpracy z Partnerami, będącymi strategicznymi klientami NASK..

System zarządzania jakością wdrożony w NASK jest nieodzownym narzędziem realizacji polityki bezpieczeństwa w procesie rejestracji nazw domen, a przez wspomaganie procesu wprowadzania nowych produktów i usług przyczynia się również do rozwoju rynku nazw domen w Polsce.

- Przyznany nam certyfikat jest niezależnym świadectwem, pokazującym naszym klientom, że nasze działania opierają się na jednolitych zasadach. Do bezpośrednich i najbardziej zauważalnych korzyści wynikających z posiadania przez NASK certyfikowanego systemu zaliczam przede wszystkim ciągłe usprawnianie istniejących procesów biznesowych, określenie wyraźnego zakresu odpowiedzialności i uprawnień dla pracowników, poprawę komunikacji wewnętrznej, a także obniżenie kosztów poprzez zmniejszenie liczby błędów i reklamacji. Wdrożenie i certyfikacja systemu zwiększają oczywiście zaufanie klientów do jakości świadczonych przez nas usług, ale zaufanie to nie jest nam dane na zawsze. Zatem prace nad rozwijaniem i doskonaleniem systemu nie ustają, czego dowodem są pozytywnie zakończone audity, zarówno kontrolne, jak i recertyfikacyjny, które weryfikowały wdrożone procedury i działanie systemu. – powiedział Paweł T. Goławski, pełniący w NASK funkcję pełnomocnika ds. jakości..

źródło: NASK