Archiwalne

Cisco przyspiesza wprowadzanie technologii wideo do przedsiębiorstw

24.11.2010


Firma Cisco Systems zaprezentowała serię nowych produktów, innowacji i usług opracowanych w celu zapewnienia większej przystępności cenowej systemów wideokonferencyjnych i Cisco TelePresence®, prostszego zarządzania nimi dzięki wspólnej architekturze oraz ich większej dostępności poprzez usługi przetwarzania w chmurze. Najnowsze rozwiązania, wśród których są także nowe, zapewniające znakomitą jakość odbioru systemy komunikacji wizualnej, pomogą klientom szybko i ekonomicznie skorzystać z możliwości przejścia na technologię wideo w przedsiębiorstwie.

Według szacunków Cisco, ruch związany z komunikacją wideo wzrośnie w latach 2008–2013 dziesięciokrotnie[1]. Z uwagi na fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw i instytucji wdraża technologię wideo, firma Cisco poinformowała, że wszystkie jej nowe punkty końcowe służące do usprawniania współpracy w przedsiębiorstwie będą zapewniały obsługę tej technologii. Ponadto wszystkie rozwiązania z obsługą przesyłania głosu i obrazu wideo oferowane przez firmę Cisco będą fabrycznie zgodne operacyjnie z rozwiązaniem Cisco® Unified Communications Manager.

Podczas wdrażania przez firmy systemów teleobecności i rozwiązań wideokonferencyjnych możliwość dysponowania jedną infrastrukturą do kontroli połączeń głosowych i wideo, działającą w oparciu o jedną architekturę, może uprościć wdrażanie, ułatwić zarządzanie i zapewnić szybszy zwrot z inwestycji. System do kontroli i przetwarzania połączeń Cisco Unified Communications Manager właśnie to zapewnia. System ten, który stanowi już podstawę produktów do transmisji głosu Cisco oraz systemu Cisco TelePresence, pozwala błyskawicznie inicjować wideokonferencje za pomocą jednego przycisku (one-button-to-push). Terminale uzyskane w wyniku przejęcia firmy Tandberg będą współpracować z systemem Cisco Unified Communications Manager — jako pierwszy taką możliwość zapewni jeszcze w tym kwartale wideofon Cisco IP Video Phone E20[2]. Niniejsza informacja oznacza, że firma Cisco konsekwentnie integruje plany własne i firmy Tandberg, wdrażając w życie strategię konwergentną.

Firma Cisco zapowiedziała też wprowadzenie na rynek szeregu innych rozwiązań, które mają pomóc klientom i partnerom we wdrażaniu i skalowaniu technologii wideo w przedsiębiorstwach.

Zwiększenie zasięgu systemu Cisco TelePresence: Firma Cisco wprowadziła na rynek nowe punkty końcowe do komputerów biurkowych i dla biur, które zwiększają zasięg systemu Cisco TelePresence, umożliwiając korzystanie z niego większej liczbie użytkowników oraz firm średniej wielkości. Nowe punkty końcowe, Cisco TelePresence EX60 i 32-calowy system Cisco TelePresence 500, rozszerzają serię urządzeń osobistych Cisco TelePresence o rozwiązania tańsze i zajmujące mniej miejsca.

Nowy standard jakości wideokonferencji: Dzięki wprowadzeniu na rynek systemu Cisco WebExTM Meeting Center z wysokiej jakości interfejsem wideo osoby biorące udział w spotkaniach mogą widzieć innych uczestników wyjątkowo wyraźnie w trybie pełnoekranowym. Pozwala to przekształcić konferencję internetową w wirtualną wideokonferencję. Możliwości takie wkrótce uzyskają także użytkownicy mobilni dzięki tabletowi Cisco CiusTM, a od grudnia także dzięki urządzeniu Apple iPad.

Bardziej elastyczne opcje wdrażania: Firma Cisco wprowadziła również na rynek system Cisco TelePresence Exchange. Ta nowatorska platforma do tworzenia usług teleobecności oferuje usługodawcom gotowe rozwiązanie pakietowe „pod klucz”, które może im pomóc łatwo i ekonomicznie wdrażać połączenia między firmami. Możliwości takie, udostępniane na zasadzie hostingu poza siecią lokalną partnera (w jego chmurze), mogą umożliwić świadczenie bezpiecznych usług współpracy i usług konferencyjnych wykraczających poza ramy sieci lokalnej.

Zwiększenie możliwości partnerów handlowych: Firma Cisco podejmuje wspólną inicjatywę dotyczącą wdrażania technologii wideo, która pozwoli połączyć partnerów handlowych Cisco i firmy Tandberg w ramach jednego programu dla partnerów. Oznaczenie „Autoryzowany dostawca technologii (Authorized Technology Provider ― ATP) wideo TelePresence” ma kilka poziomów specjalizacji: Express, Advanced i Masters. Poprzez uwzględnienie najlepszych aspektów programów partnerskich firm Tandberg i Cisco inicjatywa ta łączy wszystkie poziomy wiedzy specjalistycznej na temat technologii wideo, aby pomóc partnerom handlowym w kreowaniu możliwości osiągania coraz większych zysków.

Nowe usługi, punkty końcowe i systemy komunikacji wizualnej, w połączeniu z zaprezentowanymi ostatnio osiągnięciami Cisco w zakresie infrastruktury i architektury sieci medialnej, mogą pomóc klientom w skuteczniejszym upowszechnianiu technologii wideo oraz w rozwiązaniu problemów związanych z udostępnianiem wideo, zgodnością operacyjną i jakością.

Dodatkowe informacje

Nowe terminale Cisco TelePresence
Cisco TelePresence EX60 to system biurkowy przeznaczony dla pracowników merytorycznych. Zajmuje mniej miejsca i jest dostępny w cenie o około 30% niższej od popularnego systemu Cisco TelePresence EX90. Mniejsze rozmiary i niższe koszty mogą umożliwić większej liczbie firm szybsze wdrożenie rozwiązań teleobecności we własnym przedsiębiorstwie. System Cisco TelePresence EX60 pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym kwartale.

32-calowy system Cisco TelePresence 500 (CTS 500-32) to terminal w obudowie wieżowej przeznaczony dla kadry kierowniczej posiadającej własne gabinety. System ten zapewnia możliwości wirtualnego osobistego uczestniczenia w konferencjach oferowane przez popularny 37-calowy system Cisco TelePresence 500, ma jednak mniejszą obudowę i o około 30% niższą cenę katalogową. System CTS 500-32 pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym kwartale.

System Cisco WebEx Meeting Center z wysokiej jakości technologią wideo
System Cisco WebEx Meeting Center wyposażony w wysokiej jakości technologię wideo, który pojawi się na rynku jeszcze w tym kwartale, oferuje użytkownikom całkiem nowe, bardziej zaawansowane możliwości wideokonferencyjne.

Oprócz możliwości oglądania osób zabierających głos w trybie pełnoekranowym
w wyjątkowo wysokiej ostrości, użytkownicy mogą równocześnie współużytkować komputery biurkowe i łatwo dołączać do spotkań organizowanych pod kontrolą systemu Cisco TelePresence za pomocą rozwiązania Cisco WebEx One Touch.

Rozwiązanie Cisco WebEx jest także wyposażone w funkcję ActivePresence, która pozwala wyświetlać imiona i nazwiska wszystkich uczestników spotkania na pasku ukazującym się na dole ekranu. Osoba aktualnie zabierająca głos jest pokazywana w trybie pełnoekranowym, zachowując jednocześnie kontakt z aktywnymi uczestnikami. Dzięki aktywowanemu głosem systemowi przełączania, z chwilą, gdy głos zabiera inny uczestnik, to właśnie on ukazuje się w trybie pełnoekranowym. Funkcja ActivePresence jest także dostępna w punktach końcowych Cisco TelePresence.

Najnowsze osiągnięcia Cisco w dziedzinie rozwiązań TelePresence działających w chmurze
Cisco wprowadza na rynek platformę do tworzenia usług teleobecności, tzw. system Cisco TelePresence Exchange. Dzięki temu elastycznemu rozwiązaniu firmy telekomunikacyjne mogą szybko i ekonomicznie opracowywać i wdrażać własne, oparte na chmurze usługi teleobecności, w tym usługi zarządzane i udostępniane w hostingu.

System Cisco TelePresence Exchange pozwoli operatorom telekomunikacyjnym z całego świata oferować wymianę usług w sieciach lokalnych, co pomoże zwiększyć dostępność zarządzanych i udostępnianych w hostingu usług teleobecności.

Firma Cisco wprowadziła także na rynek rozwiązanie, które może pomóc w wyeliminowaniu poważnej bariery na drodze do wdrażania usług teleobecności w komunikacji między firmami. Udostępniona ostatnio aplikacja Cisco TelePresence Directory to rozwiązanie globalne, które pomaga przedsiębiorstwom i instytucjom oraz użytkownikom określić, z kim mogą nawiązać połączenie. Dostarcza też wskazówek na temat planowania spotkań między firmami w ramach rozwiązań Telepresence, z jednoczesnym zachowaniem kontroli nad regułami, prywatności i bezpieczeństwa.

Marthin De Beer, wiceprezes działu nowych technologii (Emerging Technologies Group) w firmie Cisco powiedział: „Technologia wideo staje się dla przedsiębiorstw równie ważna, jak 15 lat temu rozwiązania typu e-biznes. Systemy Cisco TelePresence, Cisco WebEx i Cisco Unified Communications to przykłady naszych inwestycji w architekturę medialnych sieci wideo, która pozwoli zwiększyć dostępność i skalowalność sieci oraz zapewnić użytkownikom jak najlepsze możliwości komunikacji wideo. Naszym celem jest doprowadzenie do tego, aby ludzie znów stali się centralnym elementem systemów współpracy".

[1] Źródło: Cisco Visual Networking Index—Forecast, 2008-2013
[2] Drugi kwartał roku finansowego 2011: październik 2010 – styczeń 2011

źródło: Cisco