Cisco udostępniania oprogramowanie przez Internet w usługowym modelu biznesowym
Cisco wprowadza na rynek rozwiązanie Cisco WebEx Collaboration Cloud, aby zintegrować aplikacje SaaS z infrastrukturą sieciową przedsiębiorstw.
Frima Cisco wprowadziła na rynek nową architekturę umożliwiającą udostępnianie oprogramowania jako usługi (software-as-a-service ― SaaS) oraz rozszerzenia do opartych na tej architekturze aplikacji do współpracy Cisco WebEx™. Cisco rozszerza obecnie zakres sieci internetowej (cloud) na infrastrukturę sieciową przedsiębiorstw za pomocą wyjątkowo bezpiecznego i skalowalnego rozwiązania sieciowego Cisco WebEx Collaboration Cloud oraz routerów Cisco® ASR Aggregation Services Router z serii 1000.
Aby lepiej wykorzystać potencjał światowego rynku rozwiązań do współpracy, którego wartość szacuje się na 34 mld USD oraz zdobyć silniejszą pozycję na rynku bezpieczeństwa firma Cisco poinformowała, że konsekwentnie realizuje wizję „udostępniania wszystkich zasobów jako usługi” i że rozszerzyła zakres architektury SaaS na przedsiębiorstwa. Bogata oferta firmy Cisco w zakresie rozwiązań do współpracy i zabezpieczeń, działających zarówno w Internecie (cloud), jak i w sieciach korporacyjnych, pozwala klientom elastycznie rozszerzyć zakres obsługi na żądanie na sieci działające w przedsiębiorstwie oraz wykorzystywać sieć jako platformę do wyjątkowo bezpiecznej współpracy.
Firma Cisco wprowadziła również na rynek rozwiązanie Cisco WebEx Collaboration Cloud na potrzeby architektury SaaS. Cisco WebEx Collaboration Cloud to wyspecjalizowana infrastruktura sieciowa zaprojektowana do realizacji współpracy o wysokim poziomie jakości, bezpieczeństwa i niezawodności w ramach firmy i między firmami. Infrastruktura ta wykorzystuje inteligentny routing oparty na lokalizacji, przepustowości i dostępności w celu zapewnienia globalnego równoważenia obciążeń oraz bezproblemowego wsparcia w zakresie przesyłania danych, dźwięku i obrazu na potrzeby aplikacji do współpracy, w tym aplikacji do obsługi konferencji, natychmiastowego przesyłania wiadomości oraz obsługi przestrzeni do współpracy. Infrastruktura sieciowa Collaboration Cloud wykorzystuje osiem obsługiwanych przez Cisco globalnych centrów przetwarzania danych i zapewnia czas pracy bez przestojów na poziomie przekraczającym 99,99% dzięki wielowarstwowemu modelowi zabezpieczeń. Infrastruktura ta obsługuje codziennie ponad 200 tys. spotkań organizowanych pod kontrolą aplikacji do współpracy WebEx® - w tym sesji współpracy na platformie CiscoWebEx Connect.
Firma Cisco przedstawiła nowe wersje aplikacji do obsługi spotkań Cisco WebEx opartych na architekturze SaaS. Uaktualnione wersje aplikacji CiscoWebEx Meeting Center, Cisco WebEx Training Center, Cisco WebEx Event Center i CiscoWebEx Support Center udostępniono w ramach infrastruktury sieciowej Cisco WebEx Collaboration Cloud. Aplikacje obsługują nowe funkcje do organizacji szkoleń elektronicznych, imprez wirtualnych oraz do udostępniania zdalnej pomocy technicznej. Zapewniają również lepszy odbiór użytkownikom, rozszerzoną obsługę urządzeń oraz rozszerzony zasięg globalny.
Firma Cisco przedstawiła też jedną ze swoich najnowszych innowacji sieciowych ― nową serię rozwiązań Cisco WebEx Node for ASR 1000, opartych na serii platform do routingu usług zagregowanych Cisco ASR 1000. Rozwiązanie WebEx Node for ASR 1000 umożliwia pełnienie przez router brzegowy funkcji punktu dostępowego (point of presence ― PoP) w ramach sieci korporacyjnej, umożliwiając organizowanie spotkań z innymi użytkownikami tej sieci. Pozwala to zmniejszyć zapotrzebowanie na przepustowość, zwiększyć wydajność usług przesyłania obrazu i głosu przez sieć IP (video/voice over IP ― VoIP) i jednocześnie wykorzystywać funkcje globalnego równoważenia obciążeń i zapewniania dostępności oferowane przez infrastrukturę WebEx Collaboration Cloud, aby zapewnić klientom optymalną wydajność sieci korporacyjnej.
Firma Cisco poinformowała również o wprowadzeniu na rynek pięciu nowych produktów uzupełniających jej kompleksową ofertę zabezpieczeń, które wzmacniają podstawowe elementy infrastruktury zabezpieczeń sieciowych. Wprowadziła także oparte na Internecie (cloud‑based) udostępnianie zabezpieczeń jako usługi (security-as-a-service), aby pomóc zapewnić większe bezpieczeństwo współpracy w firmach, których pracownicy stają się coraz bardziej mobilni i działają coraz bardziej interaktywnie.
„Usługi SaaS i usługi internetowe (cloud) zajmują coraz więcej ograniczonej i drogiej przepustowości sieci WAN” ― powiedział Abner Germanow, dyrektor ds. badań infrastruktury komunikacyjnej przedsiębiorstw w firmie IDC. „Jeszcze do niedawna usługi SaaS i internetowe były świadczone w miarę dostępnych możliwości, co nie wystarczy, aby spełnić rosnące wymagania firm w zakresie obsługi aplikacji o znaczeniu krytycznym, wydajności i usług wideo, czego można się spodziewać w przyszłości w miarę dopracowywania usług SaaS i internetowych”.
źródło: Cisco