Archiwalne

Cisco uławi tworzenie materiałów wideo

28.02.2011

W ramach strategii zapewniania przedsiębiorstwom możliwości udoskonalenia współpracy biznesowej i komunikacji, firma Cisco zaprezentowała nowe rozwiązania, zaprojektowane z myślą o umożliwieniu każdemu pracownikowi pełnienia roli producenta wideo.

Korzystając z nowych produktów firmy Cisco można:

  • Nagrywać i udostępniać materiały i treści wideo w czasie rzeczywistym za pomocą systemu Cisco TelePresence® lub innych punktów końcowych wideo. Dzięki temu można w łatwy sposób zwiększyć użyteczność materiałów wideo przechowywanych lub przekazywanych na żywo w ramach imprez, szkoleń i komunikacji w przedsiębiorstwie.
  • Korzystać z doskonałych funkcji wyszukiwania w samych materiałach wideo. Zamiast marnować czas na przeglądanie wielu godzin nagrań wideo w celu odnalezienia odpowiedniego klipu, za pomocą kilku kliknięć myszką można prosto przejść do szukanego fragmentu — wypowiedzianego słowa lub zwrotu albo określonego mówcy.

Ponadto firma Cisco zaprezentowała innowacyjne rozwiązania, które zapewnią więcej możliwości łatwego wdrażania technologii wideo w całym przedsiębiorstwie, od biurek po sale konferencyjne. Innowacje te umożliwiają realizację zobowiązań podjętych w listopadzie. Firma Cisco poinformowała wówczas, że wszystkie nowe punkty końcowe służące do usprawnienia współpracy w przedsiębiorstwie będą obsługiwać technologię wideo. Firma Cisco poinformowała o wprowadzeniu na rynek następujących rozwiązań:

  • Nowy punkt końcowy Cisco TelePresence o przekątnej 47 cali, który został zaprojektowany z myślą o optymalnej, realistycznej komunikacji w biurze lub niewielkiej sali konferencyjnej.
  • Nowy interfejs użytkownika punktów końcowych Cisco TelePresence, który łączy najlepsze cechy technologii błyskawicznego inicjowania wideokonferencji (one-button-to-push) firmy Cisco z bogatym zestawem funkcji obsługi ekranów dotykowych.
  • Pierwsza linia telefonów Cisco® Unified IP Phone, wyposażonych we wbudowane kamery, która stanowi łatwą i ekonomiczną metodę rozpowszechnienia i wdrożenia usług telekomunikacyjnych z obsługą wideo. Urządzenia te będą współpracować z wieloma punktami końcowymi firmy Cisco — począwszy od systemów biurkowych, po pomieszczenia z systemem Cisco TelePresence — a także będą oferować możliwość ograniczenia zużycia energii, co pomoże przedsiębiorstwom w realizacji inicjatyw ekologicznych.

Nowe produkty, wraz z zapowiedzianymi osiągnięciami w zakresie architektury sieci medialnej firmy Cisco, mogą pomóc w bardziej powszechnym wdrożeniu technologii wideo oraz usprawnieniu tworzenia, dostarczania i korzystania z treści wideo.

Cisco TelePresence Content Server 5.0
Wraz z wprowadzeniem Cisco TelePresence Content Server 5.0, użytkownicy zyskali dostęp do kompleksowego rozwiązania służącego do nagrywania i transmisji strumieniowej treści wideo. System umożliwia nagranie spotkania przeprowadzone z użyciem Cisco TelePresence w wysokiej jakości (1080p przy 30 kl./s) lub w rozdzielczości 720p przy 60 kl./s, a następnie natychmiast wyświetlić i udostępnić to nagranie innym użytkownikom dzięki integracji z aplikacją Cisco Show and Share®.

Show and Share, platforma firmy Cisco do udostępniania materiałów i transmisji internetowych, jest teraz dostępna w języku francuskim, hiszpańskim i angielskim. Ponadto aplikacja Show and Share jest ściśle zintegrowana z Cisco Quad ™ - oprogramowaniem społecznościowym dla przedsiębiorstw firmy Cisco

Rozwiązanie Cisco TelePresence Content Server 5.0 zostanie wprowadzone do sprzedaży w marcu br.

Cisco MXE 3500 (Media Experience Engine) to wydajne i elastyczne urządzenie sieciowe, które wraz z Cisco MXE 5600 udostępnia usługi konwersji multimediów, umożliwiające wykrywanie, nawiązywanie połączenia, nagrywanie, wzbogacanie i dostarczanie treści wideo. Nowe funkcje urządzenia MXE 3500:

  • Integracja funkcji analitycznych platformy Cisco Pulse® służących do wyszukiwania materiałów wideo, dzięki którym można uniknąć czasochłonnego procesu oglądania wielu godzin nagrań wideo w celu odnalezienia odpowiednich treści. Dzięki funkcjom analitycznym rozwiązania Cisco Pulse urządzenie Cisco MXE 3500 automatycznie oznacza słowa i mówców na filmach, więc użytkownicy mogą łatwo i szybko przeszukać materiały wideo i odnaleźć osobę mówiącą oraz potrzebne treści.
  • Nowy, wykorzystujący przeglądarkę interfejs zapewnia szybkie i łatwe rozpowszechnienie oraz funkcje postprodukcji. Użytkownicy mogą w prosty sposób przesyłać pliki do sieci, dodawać przyciski szybkiego dostępu, stopki, znaki wodne lub indywidualnie dostosowaną powłokę graficzną, a także wybierać określone urządzenia do odtwarzania, takie jak Cisco Show and Share.
  • Nowe funkcje przesyłania strumieniowego na żywo, zapewniające obsługę wydarzeń na żywo za pomocą rozwiązań Cisco Digital Signage.

Cisco MXE 3500 jest kluczowym elementem architektury sieci medialnej, umożliwiającej adaptację dowolnego formatu multimediów. Dzięki temu użytkownicy mają możliwość rejestrowania i udostępniania treści multimedialnych z dowolnego punktu końcowego działającego na dowolnej platformie. Nowy interfejs, dodatkowe funkcje strumieniowego przesyłania danych na żywo oraz opcjonalne funkcje analityczne platformy Cisco Pulse będą wprowadzane na rynek w kilku fazach, począwszy od drugiego kwartału kalendarzowego 2011 r.

Cisco Digital Signs
Jak poinformowano podczas ostatnich targów Digital Signage Expo w Las Vegas, firma Cisco zaprezentowała rozwiązanie do strumieniowego przesyłania danych na żywo w systemach telepresence oraz innych treści wideo do cyfrowych znaków reklamowych.

Oferta ta pozwala rozszerzyć możliwości dostarczania ważnych wiadomości do pracowników i studentów, wysyłania pilnych komunikatów do wielu odbiorców oraz zwiększania ilości uczestników dużych spotkań korporacyjnych.

To dynamiczne rozwiązanie wykorzystuje technologię zastosowaną w produktach Cisco TelePresence Content Server, Cisco Show and Share, Cisco MXE i Cisco Digital Signage.

Wideo w każdym miejscu
Cisco TelePresence System 1300 i nowy interfejs użytkownika

Nowy model systemu Cisco TelePresence 1300 jest wyposażony w 47-calowy monitor LCD i może zostać zamontowany na ścianie lub postawiony w dogodnym miejscu. To doskonałe rozwiązanie w przypadkach, gdy wymagany jest system współpracy zapewniający realistyczny odbiór.

Punkt końcowy będzie obsługiwać nowatorski 12-calowy ekran dotykowy Cisco TelePresence Touch, który zapewnia łatwą obsługę, przejrzysty układ oraz zaawansowane narzędzia do kontroli udostępnianych treści. 12-calowy ekran Cisco TelePresence Touch będzie także obsługiwać wiele innych punktów końcowych systemu Cisco TelePresence.

Interfejs użytkownika rozwiązania Touch zapewnia uczestnikom konferencji łatwy dostęp do informacji dotyczących spotkań, możliwość odwołania się do katalogu oraz udostępniania treści.

Klienci korzystający z telefonów Cisco IP Phone będą mogli uaktualnić posiadane punkty końcowe do 12-calowego urządzenia Touch, jeśli widzą taką potrzebę.

Rozwiązanie to zostanie wprowadzone do sprzedaży latem 2011 r.

Cisco Unified IP Phones 8941 i 8945
Telefony Cisco Unified IP Phone 8941 i 8945 są oferowane z wbudowaną kamerą wideo, zapewniającą obraz o wysokiej jakości (VGA). Urządzenia są także wyposażone w 5-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, który pomoże użytkownikom wychwycić komunikaty niewerbalne, niedostępne
w przypadku komunikacji głosowej.

Firma Cisco jako pierwsza w branży wprowadziła na rynek wideofon obsługujący technologię IEEE Power over Ethernet (PoE) klasy 1 — IP Phone 8941. Telefon ten jest wyróżniany za najniższy pobór energii, nawet w czasie pracy. Oba modele telefonu IP Phone — 8941 i 8945 — oferują opcję „głębokiego uśpienia”, która umożliwia ograniczenie zużycia energii poza godzinami pracy.

Urządzenia są wyposażone w technologię Bluetooth, która umożliwia korzystanie z słuchawek bezprzewodowych oraz zapewnia swobodną i wygodną obsługę. Telefony obsługują wiele zestawów słuchawkowych, między innymi Jawbone ICON for Cisco Bluetooth Headset (Model IP Phone 8945).

źródło: Cisco