16% wzrost przychodów i 25% zwiększenie wskaźnika EBITDA zanotował Crowley Data Poland w ubiegłym roku.
Roczne podsumowanie wyników finansowych firmy Crowley Data Poland wskazuje na konsekwentną realizację przyjętej strategii rozwoju i systematyczny wzrost wartości firmy. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o 16%, a wskaźnik EBITDA o ponad 25% (do 12,55 mln PLN). Jest to najwyższy spośród polskich operatorów telekomunikacyjnych wypracowany wzrost drogą organiczną. W tym samym czasie grono klientów obsługiwanych przez Crowley urosło również o 25% (do liczby 5 tys. abonentów), podobnie jak ilość zainstalowanych usług wzrost z 5,2 tys. do liczby 6,5 tys.
W związku z planami rozwoju firmy, inwestor George D. Crowley zwiększył swoje zaangażowanie w spółce podnosząc jej kapitały o kolejne 30 mln PLN.
- Umiejętność generowania systematycznego wzrostu, prezentowana przez Crowley przez 7 lat swojego działania, jest unikalną kompetencją w skali całej branży - mówi Jarosław Roszkowski, Prezes Crowley Data Poland. - Organiczny wzrost oparty na własnych zasobach wymaga dobrego planowania i perfekcyjnej organizacji procesów biznesowych, w czym firma się specjalizuje. Naszym celem jest podwojenie wartości firmy w perspektywie kolejnych dwóch lat i zapewnienie firmie solidnych fundamentów do dalszego rozwoju.
Do istotnych czynników zrostu firmy w 2007 roku należy zaliczyć poszerzenie oferty firmy o nowe rozwiązania (w tym wykorzystanie możliwości stworzonych przez liberalizację rynku i świadczenie usług w oparciu o infrastrukturę operatora dominującego) oraz rozbudowę sieci sprzedaży bezpośredniej i zaznaczenie swojej obecności na dotychczas nieobsługiwanych rynkach. Firma zwiększyła także obsługiwaną grupę docelową o mały biznes/SOHO wykorzystując do tego celu kanał dystrybucji typu telesales.
Jak podkreśla Crowley, na szczególną uwagę zasługuje osiągnięty blisko 20% wzrost, jaki Crowley wygenerował ze sprzedaży usług głosowych. Ten branżowy ewenement firma zawdzięcza wyłącznie swojej agresywnej i sprawnej polityce sprzedażowej oraz umiejętnej obsłudze klientów.
Do osiągniętego przez firmę wyniku finansowego, znacząco przyczyniła się także duża aktywność Crowley Data Poland w segmencie klientów publicznych. Oferta CDP zwyciężyła min. w przetargach organizowanych przez Narodowy Bank Polski, Instytut Pamięci Narodowej, Wojskową Agencję Mieszkaniową czy Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Nawiązana współpraca przyniosła tym instytucjom znaczące oszczędności w wydatkach ponoszonych na usługi telekomunikacyjne sięgające nawet 60% w stosunku do opłat uiszczanych dotychczasowym operatorom.
- W 2007 roku z obsługi klientów instytucjonalnych wygenerowaliśmy ponad 12% swoich przychodów, co oznacza podwojenie wpływów z tego sektora w stosunku do roku ubiegłego - mówi Dariusz Terlecki, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Crowley Data Poland. - Na ten wynik złożyły się nie tylko duże kontrakty wywalczone w postępowaniach przetargowych w stolicy, ale dużo mniejszych przetargów w regionach, gdzie Crowley był bezkonkurencyjny. 80-procentowa skuteczność w wygrywaniu zamówień publicznych czyni z nas niekwestionowanego eksperta na tym rynku.
Strategia przyjęta na kolejne lata zakłada dalszą koncentrację na kompleksowej obsłudze sfery biznesu i klientów z sektora publicznego, wzbogacanie portfolio produktowego oraz poszerzanie zasięgu działalności firmy o nowe rynki terytorialne.
- Na początku drugiego kwartału startujemy z własną ofertą telefonii komórkowej, którą będziemy świadczyć w modelu MVNO - mówi Piotr Wieczorkiewicz, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Crowley Data Poland. Wzmacniamy także swoją ofertę w zakresie Internetu operatorskiego oraz rozwiązań związanych z budową infrastruktury telekomunikacyjnej, teleinformatycznej i telematycznej dla potrzeb samorządów lokalnych . Liczymy, że te działania pozwolą nam zrealizować kolejny kilkunastoprocentowy wzrost w bieżącym roku.
źródło: Crowley