Archiwalne

Crowley w 2007 roku urósł o kolejne 16 proc.

06.02.2008

16% wzrost przychodów i 25% zwiększenie wskaźnika EBITDA zanotował Crowley Data Poland w ubiegłym roku.

Roczne podsumowanie wyników finansowych firmy Crowley Data Poland wskazuje na konsekwentną realizację przyjętej strategii rozwoju i systematyczny wzrost wartości firmy. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o 16%, a wskaźnik EBITDA o ponad 25% (do 12,55 mln PLN). Jest to najwyższy spośród polskich operatorów telekomunikacyjnych wypracowany wzrost drogą organiczną. W tym samym czasie grono klientów obsługiwanych przez Crowley urosło również o 25% (do liczby 5 tys. abonentów), podobnie jak ilość zainstalowanych usług wzrost z 5,2 tys. do liczby 6,5 tys.

W związku z planami rozwoju firmy, inwestor George D. Crowley zwiększył swoje zaangażowanie w spółce podnosząc jej kapitały o kolejne 30 mln PLN.

- Umiejętność generowania systematycznego wzrostu, prezentowana przez Crowley przez 7 lat swojego działania, jest unikalną kompetencją w skali całej branży - mówi Jarosław Roszkowski, Prezes Crowley Data Poland. - Organiczny wzrost oparty na własnych zasobach wymaga dobrego planowania i perfekcyjnej organizacji procesów biznesowych, w czym firma się specjalizuje. Naszym celem jest podwojenie wartości firmy w perspektywie kolejnych dwóch lat i zapewnienie firmie solidnych fundamentów do dalszego rozwoju.

Do istotnych czynników zrostu firmy w 2007 roku należy zaliczyć poszerzenie oferty firmy o nowe rozwiązania (w tym wykorzystanie możliwości stworzonych przez liberalizację rynku i świadczenie usług w oparciu o infrastrukturę operatora dominującego) oraz rozbudowę sieci sprzedaży bezpośredniej i zaznaczenie swojej obecności na dotychczas nieobsługiwanych rynkach. Firma zwiększyła także obsługiwaną grupę docelową o mały biznes/SOHO wykorzystując do tego celu kanał dystrybucji typu telesales.

Jak podkreśla Crowley, na szczególną uwagę zasługuje osiągnięty blisko 20% wzrost, jaki Crowley wygenerował ze sprzedaży usług głosowych. Ten branżowy ewenement firma zawdzięcza wyłącznie swojej agresywnej i sprawnej polityce sprzedażowej oraz umiejętnej obsłudze klientów.

Do osiągniętego przez firmę wyniku finansowego, znacząco przyczyniła się także duża aktywność Crowley Data Poland w segmencie klientów publicznych. Oferta CDP zwyciężyła min. w przetargach organizowanych przez Narodowy Bank Polski, Instytut Pamięci Narodowej, Wojskową Agencję Mieszkaniową czy Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Nawiązana współpraca przyniosła tym instytucjom znaczące oszczędności w wydatkach ponoszonych na usługi telekomunikacyjne sięgające nawet 60% w stosunku do opłat uiszczanych dotychczasowym operatorom.

- W 2007 roku z obsługi klientów instytucjonalnych wygenerowaliśmy ponad 12% swoich przychodów, co oznacza podwojenie wpływów z tego sektora w stosunku do roku ubiegłego - mówi Dariusz Terlecki, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Crowley Data Poland. - Na ten wynik złożyły się nie tylko duże kontrakty wywalczone w postępowaniach przetargowych w stolicy, ale dużo mniejszych przetargów w regionach, gdzie Crowley był bezkonkurencyjny. 80-procentowa skuteczność w wygrywaniu zamówień publicznych czyni z nas niekwestionowanego eksperta na tym rynku.

Strategia przyjęta na kolejne lata zakłada dalszą koncentrację na kompleksowej obsłudze sfery biznesu i klientów z sektora publicznego, wzbogacanie portfolio produktowego oraz poszerzanie zasięgu działalności firmy o nowe rynki terytorialne.

- Na początku drugiego kwartału startujemy z własną ofertą telefonii komórkowej, którą będziemy świadczyć w modelu MVNO - mówi Piotr Wieczorkiewicz, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Crowley Data Poland. Wzmacniamy także swoją ofertę w zakresie Internetu operatorskiego oraz rozwiązań związanych z budową infrastruktury telekomunikacyjnej, teleinformatycznej i telematycznej dla potrzeb samorządów lokalnych . Liczymy, że te działania pozwolą nam zrealizować kolejny kilkunastoprocentowy wzrost w bieżącym roku.

źródło: Crowley

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Naprawa iPhone’a - co warto wiedzieć?

Telefony iPhone cieszą się naprawdę dużą popularnością. Nie bez powodu! Telefony te są nieustannie ulepszane, powstają nowe modele z coraz to nowszymi funkcjami. Ludzie cenią iPhone'y między innymi za bezpieczny system iOS z prostym i intuicyjnym interfejsem, AppStore, w którym nowe aplikacje często pojawiają się szybciej niż w systemie Android oraz za poręczność - iPhone'y są niezwykle łatwe w użyciu. Zachwycają też designem! Niestety, jak w przypadku każdego sprzętu, zdarza się, że te multimedialne, nowoczesne telefony komórkowe psują się i wymagają naprawy w serwisie. Co warto wiedzieć o naprawie iPhone'a jeszcze przed zaniesieniem go do serwisu? czytaj więcej

News Jak agencja SEO Grupa iCEA osiągnęła sukces w branży pozycjonowania?

Nie trzeba być Markiem Zuckerberg ani Billem Gates’em, aby znaleźć się na szczycie. Niekiedy do założenia firmy wystarczy dobry pomysł i laptop. Od tego zaczął się sukces Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od 15 lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. czytaj więcej