Zbliża się Wielki Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie DialNet Masters.
17 czerwca we Wrocławiu odbędzie się finał DialNet Masters – informatycznej olimpiady organizowanej przez Telefonię DIALOG przy merytorycznej współpracy z Politechniką Wrocławską. Aż 43 drużyny z 36 różnych miejscowości Polski będą rywalizować o tytuł Mistrza Internetu i nagrodę główną – wycieczkę do Chin. Wielki Finał – zaaranżowany w chińskiej stylistyce, który na żywo będzie można śledzić na stronie www.dialnetmasters.pl – to preludium do wrześniowej podróży zwycięzców.
Patronat nad Olimpiadą objęła Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska.
Imprezie finałowej towarzyszyć będą liczne atrakcje związane z Państwem Środka: chińskie potrawy
i tradycyjna muzyka, hostessy w chińskich strojach i smok – symbol mocy przynoszącej szczęście. Jednak najważniejszy będzie sam rozstrzygający turniej finałowy. Wezmą w nim udział drużyny wyłonione podczas Meczów Masterów – półfinałów rozegranych w kwietniu br. w 7 miastach Polski: Świdnicy, Poznaniu, Bydgoszczy, Warszawie, Lublinie, Częstochowie i Krakowie. Poprzedzały je dwuetapowe testy on-line i eliminacje wewnątrzszkolne.
– Informacje o starcie olimpiady wysłaliśmy w styczniu do 14 tys. szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Spośród 40 tys. osób biorących udział w eliminacjach wewnątrzszkolnych do turnieju głównego, czyli finału zakwalifikowały się 22 drużyny gimnazjalne i 21 ponadgimnazjalnych – przypomina Marcin Taraszczuk, koordynator DialNet Masters z Telefonii DIALOG. – Już wkrótce zmierzą się najlepsze wśród polskiej młodzieży umysły informatyczne – podkreśla koordynator.
17 czerwca we wrocławskiej hali IASE odbędzie się Wielki Finał – ostatni etap olimpiady DialNet Masters. Spośród fascynatów internetu wyłoni najlepszych dziesięciu w Polsce. Finał przebiega podobnie jak mecze półfinałowe, jest jednak zdecydowanie trudniejszy i zawiera więcej elementów multimedialnych. Zadania przygotowali eksperci z Politechniki Wrocławskiej. Nad przebiegiem konkursu będzie czuwało jury powołane przez prezesa Telefonii DIALOG. Nagrodą główną w olimpiadzie jest wycieczka do Chin, a zwycięzcy zobaczą, m.in. Hongkong i Pekin. Na wrześniową wyprawę pojedzie Wielka Dziesiątka – zdobywcy I miejsc wraz z nauczycielami. Laureaci II i III miejsca otrzymają wysokiej klasy netbooki, a wszyscy członkowie drużyn finałowych – gadżety: torby na laptopy, smycze, koszulki z nadrukiem okolicznościowym.
– DialNet Masters to przedsięwzięcie potwierdzające, że Telefonia DIALOG angażuje się nie tylko w projekty biznesowe, ale jest także spółką społecznie odpowiedzialną, realizującą ważne projekty, m.in. na rzecz młodzieży – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG SA. – Olimpiada informatyczna, dzięki której wyławiamy i nagradzamy talenty, jest właśnie jednym z nich, co znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingu najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm w branży Telekomunikacja i IT – dodaje.
Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie DialNet Masters to konkurs naukowy dla młodzieży szkolnej, organizowany w kilku etapach: etap szkolny, okręgowy, wojewódzki, a potem półfinały i ogólnopolski finał. Turniej dotyczy szeroko rozumianej wiedzy o internecie i technologiach teleinformatycznych. Zespół stanowi czterech uczniów i nauczyciel – opiekun drużyny. Uczestnicy olimpiady znakomicie orientują się w zasobach sieci i rozwiązują testy i zadania związane z wirtualnym światem. DialNet Masters jest rozgrywany w dwóch odrębnych kategoriach: gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
Na wszystkich etapach olimpiada jest obsługiwana przez specjalny serwis internetowy http://www.dialnetmasters.pl.dzieki/ Dzięki niemu będzie można śledzić relacje filmową z przebiegu finałowych rozgrywek na żywo.
Sponsorem nagrody głównej jest firma Sequence. Patronat medialny nad olimpiadą objęły TVP1, Radio ESKA, grupa wydawnicza Polskapresse, portal Onet.pl, magazyn Komputer Świat oraz czasopisma młodzieżowe Cogito i Victor.
źródło: Dialog
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej