Od czerwca Telefonia Dialog rozszerza usługę udostępniającą numery z zakresu 0800 i 0801 o opcję wdzwaniania się z sieci komórkowych.
W pierwszym etapie możliwość taką uzyskali użytkownicy telefonów w sieci Orange, docelowo planowane jest zapewnienie kontaktu ze wszystkich sieci mobilnych. Modyfikacja ta pozwoli klientom biznesowym korzystającym z infolinii uruchomionej na łączach Dialogu prowadzenie pełnej obsługi swoich klientów pod jednym numerem z zakresu 080x.
Adresatem usług sieci inteligentnej Dialog 0800 i 0801 są duże firmy oraz szybko rozwijające się średnie i małe przedsiębiorstwa, których podstawą działalności jest szybki, bezpośredni kontakt z klientem. Dotychczas Telefonia Dialog oferowała im możliwość kontaktu z klientami i przekazywania informacji (np. finansowych, ofertowych, kulturalnych, turystycznych, sportowych) tylko poprzez telefonię stacjonarną.
Od czerwca 2008 nie ma już tego ograniczenia - firmy wykorzystujące w swojej działalności numerację 080x uzyskały dostęp do blisko 15 milionów klientów sieci Orange (PTK Centertel), a w niedługim czasie - po podpisaniu umowy z siecią Plus (Polkomtel) - baza ta zostanie poszerzona do prawie 30 milionów potencjalnych użytkowników.
Kolejny krok to umowy z pozostałymi operatorami. Zakończenie projektu modyfikacji usług sieci inteligentnej Dialog 0800 i 0801 zniweluje potrzebę utrzymywania przez klientów osobnego numeru dla osób dzwoniących z sieci komórkowych i związanych z tym wydatków marketingowych na rozpowszechnienie tego sposobu kontaktu.
Cechą charakterystyczną oferty Dialogu jest płaska stawka w rozliczeniach z firmami kupującymi numerację i usługę 080x, niezależna od dnia oraz godziny, a także korzystniejsze opłaty dla tych podmiotów w porównaniu z cennikiem konkurencji, np.:
Dialog - za połączenie (niezależnie od pory dnia) osoby dzwoniacej z sieci komórkowej na numer 0800, firma wykupująca usługę zapłaci do Dialogu 0,51zł brutto/min
TPSA - za połączenie (w godzinach 8 – 18) osoby dzwoniacej z sieci komórkowej na numer 0800, firma wykupująca usługę zapłaci do TPSA 0,73 zł brutto/min.
Powyższe ceny to ceny dla subskrybenta (tj. użytkownika numeracji 0800 np. banku), a nie konsumenta (tj. dzwoniącego na ten numer np. do banku po informację nt. stanu konta - dla konsumenta połączenie z telefonu komórkowego na numer 0800 jest bezpłatne).
Dodatkowym atutem oferty Dialogu jest umożliwienie abonentom swobodnego decydowania o tym, czy używany przez niego numer będzie dostępny z sieci komórkowej, dzięki opcji „Dostęp do połączeń przychodzących z sieci komórkowych”. Decyzja o otwarciu się na rynek kilku milionów potencjalnych klientów pozostaje więc w gestii abonenta. W celu uruchomienia nieaktywnego „Dostępu” wystarczy zadzwonić do Telecentrum na numer dedykowany obsłudze klientów biznesowych: 0 801 703 000 i zamówić włączenie usługi.
źródło: Dialog