Archiwalne

DIALOG w malarstwie i rysunku

27.04.2007

Niemal 400 prac wpłynęło na konkurs zorganizowany przez Telefonię Dialog dla studentów wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Tematem konkursu był szeroko pojęty dialog.

Podczas dzisiejszego wernisażu otwierającego pokonkursową wystawę 20 studentów wrocławskiej ASP odbierze wysokie nagrody pieniężne ufundowane przez Telefonię Dialog. Absolutnym rekordzistą jest Jarosław Grulkowski, którego prace zdobyły pierwszą nagrodę w kategorii rysunek oraz trzy wyróżnienia. W kategorii malarstwa pierwsze miejsce zajął Paweł Lisek.

Pomysłodawcą i inicjatorem konkursu jest Telefonia Dialog. Tematem konkursu był po prostu DIALOG. ASP odpowiadała za organizację konkursu oraz wystawy pokonkursowej (potrwa do 14 maja), natomiast Telefonia Dialog jest fundatorem nagród (w sumie o wartości 64 tysięcy złotych) oraz wydawcą pokonkursowego katalogu z wystawy.

„We współpracy z wrocławską Akademią Sztuk Pięknych zorganizowaliśmy konkurs na obraz i rysunek dla studentów tej uczelni. W naszych działaniach Mecenasa Kultury wspieramy ważne wydarzenia i uznanych twórców, ale chcemy również promować młodych utalentowanych ludzi, dopiero zaczynających swoją artystyczną drogę” – mówi Grzegorz Mach, członek zarządu Telefonii Dialog. „Poza tym bardzo ciekawiło nas, jak tym młodym ludziom skojarzy się bardzo pojemne przecież hasło DIALOG. W tym aspekcie konkurs ma dla nas wymiar marketingowy” – dodaje.

Na konkurs wpłynęło 360 prac. Oceniało je jury w składzie:
- Dziekan Wydziału Malarstwa i Rzeźby - prof. Janusz Jaroszewski
- prof. Andrzej Klimczak - Dobrzaniecki
- prof. Grażyna Jaskierska - Albrzykowska
- adiunkt Przemysław Pintal
- Piotr Wawrzynów - Dyrektor Pionu Strategii i Marketingu Telefonii Dialog

Jury zakwalifikowało na wystawę 157 prac - 75 w kategorii malarstwo i 82 w kategorii rysunek.

„Zainteresowanie konkursem było ogromne – na naszej uczelni studiuje około tysiąca osób, zatem w konkursie wzięła udział jedna trzecia. Wpłynęła na to na pewno wysokość ufundowanych przez Dialog nagród, ale również bardzo nośny temat, dający ogromne pole dla artystycznych wizji” – mówi prof. Janusz Jaroszewski, dziekan Wydziału Malarstwa i Rzeźby wrocławskiej ASP. „Poziom prac konkursowych jest bardzo wysoki, a wystawę oceniam jako w pełni profesjonalną, nie odbiegającą od wystaw prezentowanych w zawodowych galeriach i ekspozycjach. Cieszy mnie to podwójnie - jako przewodniczącego jury i jako wykładowcę. Myślę, ze również Telefonia Dialog jest usatysfakcjonowana efektami konkursu” – podkreśla.

„Zdajemy sobie sprawę z ogromnego wysiłku, jakiego wymagało ocena prac i organizacja wystawy. Dziękujemy wrocławskiej Akademii i członkom jury. Jestem przekonany, że wspólnie przyczyniliśmy się do wyłowienia kilku wyjątkowych plastycznych talentów” – podsumowuje Grzegorz Mach.

WYNIKI KONKURSU

W kategorii MALARSTWO:

9 równorzędnych wyróżnień po 1500 zł:
- Łukasz Beger - godło "CEK 01"
- Izabella Chamczyk - godło "LEONIDAS 2" 
- Krzysztof Furtas - godło "108+" 
- Jarosław Grulkowski - godło "Szczypiorek" 
- Jarosław Grulkowski - godło "Czerwona cebula" 
- Kamila MIchoń - godło "Miki" 
- Beata Rojek - godło "B700" 
- Aneta Różnicka - godło "Umysł 2" 
- Korneliusz Stępniak - godło "Sok 152"

III nagroda w wysokości 4500 zł - Alina Pawela - godło "Szary"
II nagroda w wysokości 6000 zł - Ewelina Sośniak - godło "090159"
I nagroda w wysokości 8000 zł - Paweł Lisek - godło " Cokolwiek 02"

W kategorii RYSUNEK:

9 równorzędnych wyróżnień po 1500 zł: 
- Jarosław Grulkowski - godło "Ogóreczek" 
- Ewa Hryniuk - godło "Krecik 007" 
- Jeremi Jędroś - godło "Diugoń" 
- Joanna Pałys - godło "Orinoko/3" 
- Tomasz Pietrek - godło "Tom 13" 
- Diana Karpowicz - godło "Karp" 
- Andrzej Rafałowicz - godło "Rze 73" 
- Jagoda Szelc - godło "Polon" 
- Jagoda Szelc - godło "Uran 123".

III nagroda w wysokości 4500 zł - Anna Halarewicz - godło "Norma04"
II nagroda w wysokości 6000 zł - Michał Gdak - godło "mnm9"
I nagroda w wysokości 8000 zł - Jarosław Grulkowski - godło "Cebulka"

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców

Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcej