Archiwalne

Do 2050 r. telekomunikacja będzie odgrywała coraz większą rolę w społeczeństwie

15.05.2009

W trakcie Capital Market Days zorganizowanych przez firmę Ericsson w Bostonie, Carl-Henric Svanberg, jej prezes i dyrektor generalny, mówił o pozycji firmy Ericsson, możliwościach w czasie obecnego kryzysu i po jego zakończeniu oraz kierunkach dalszego rozwoju branży.

Do 2050 r. telekomunikacja będzie odgrywać coraz większą rolę w przekształcającym się społeczeństwie. Sieci szerokopasmowe staną się nowymi autostradami, a technologie telekomunikacyjne ułatwią ochronę środowiska.

„Dziś technologie szerokopasmowe znajdują się w punkcie zwrotnym, ponieważ oparte na nich infrastruktury są już powszechnie dostępne na całym świecie. Nie wykorzystaliśmy jednak jeszcze w pełni potencjału tych technologii oraz możliwości, jakie stwarzają one społeczeństwu. W ciągu najbliższych 20 - 30 lat pobudzą one ludzką innowacyjność i doprowadzą do opracowania nowych rozwiązań” – powiedział Svanberg.

Svanberg podkreślił, że Ericsson jest dobrze przygotowany do sprostania dzisiejszym wyzwaniom i wykorzystania dostępnych możliwości. Firma skupia się na udoskonalaniu swoich rozwiązań oraz umacnianiu pozycji na strategicznych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, Indie, Chiny i Japonia. Chcąc utrzymać miejsce wśród liderów, szybko wdrożyła programy redukcji kosztów. Svanberg potwierdził też, że Ericsson wspiera swoje dwie spółki joint venture, które obecnie udoskonalają ofertę i zdecydowanie obniżają koszty, aby dostosować się do wymagań osłabionego rynku aparatów telefonicznych.

Prezes korporacji Sony Ericsson, Dick Komiyama, oraz dyrektor generalny ST-Ericsson, Alain Dutheil, również zabrali głos na spotkaniu.

„Mimo niełatwej sytuacji gospodarczej jestem pewien, że Sony Ericsson pokona trudności i wróci na pozycję lidera branży” – powiedział Komiyama. „W ciągu minionego roku podjęliśmy wiele działań, aby usprawnić firmę i dostosować ją do nowej rzeczywistości biznesowej. W najbliższych miesiącach zaskoczymy rynek nowymi produktami i usługami”.

„Zaledwie dwa miesiące temu stworzyliśmy nowego lidera rynku platform bezprzewodowych i półprzewodników. Jako pierwsi w branży dokonaliśmy konsolidacji w tym niekorzystnym klimacie ekonomicznym”– stwierdził Dutheil „Działaliśmy szybko w celu umocnienia naszej pozycji na rynku i wzbogacenia oferty dla klientów. Wdrażaliśmy plany krótkoterminowe, aby stworzyć trwałe podstawy, które zapewnią nam sukcesy w dłuższej perspektywie”.

Na spotkaniu Capital Market Days gościł również Tony Melone, wiceprezesa i dyrektora ds. technologicznych firmy Verizon Wireless, który zabrał głos podczas spotkania.

Ponadto kierownictwo firmy zwróciło uwagę na takie sprawy, jak przejście na architekturę sieci „all-IP” (opartą w całości na protokole IP), znaczenie obecności firmy Ericsson w Krzemowej Dolinie, dalsza poprawa pozycji firmy na rynkach usług oraz rozwój działu multimediów.

Podczas Capital Market Days głos również zabrali: Hans Vestberg (wiceprezes i dyrektor finansowy), Håkan Ericsson (wiceprezes i dyrektor ds. technologii), Johan Wibergh (wiceprezes i szef działu sieci), Bert Nordberg (wiceprezes oraz prezes rad nadzorczych spółek Redback i Entrisphere), Jan Frykhammar (wiceprezes i szef działu usług globalnych) oraz Jan Wäreby (wiceprezes i szef działu multimediów).

źródło: Ericsson

Lenovo Lenovo: 25 urodziny marki ThinkPad

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) zapowiedziała dziś na specjalnej uroczystości w Yamato Labs w Japonii — miejscu powstania ThinkPad’a — wprowadzenie do oferty modelu z limitowanej edycji na XXV-lecie innowacyjności w dziedzinie wzornictwa i konstrukcji tej rodziny laptopów. ThinkPad Anniversary Edition 25 to współczesne wcielenie klasycznego wzornictwa z kultowymi funkcjami retro, takimi jak podświetlana, 7-rzędowa klawiatura ThinkPad Classic, specjalne przyciski do regulacji głośności, LED’owe wskaźniki statusu oraz wielokolorowe logo. czytaj więcej