Archiwalne

Dobra logistyka - wysoki zysk netto Action

18.03.2008

ACTION, giełdowy dystrybutor sprzętu IT, w II kwartale roku obrachunkowego 2007/2008 wygenerował zysk netto 13,8 mln zł. W tym samym okresie ubiegłego roku było to 5,7 mln zł. Wysokie zyski Spółka zawdzięcza udoskonalaniu logistyki, której innowacyjne rozwiązania są wizytówką firmy.

Przychody ze sprzedaży ACTION w II kwartale przekroczyły 700 mln zł. Oznacza to wzrost o 33% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrachunkowego. Zysk operacyjny wyniósł 22,8 mln zł, co oznacza ponad 170% wzrostu w zestawieniu z porównywalnym okresem poprzedniego roku. Marża brutto ze sprzedaży, odzwierciedlająca relację zysku brutto do przychodów, będąca ważnym wskaźnikiem charakteryzującym działalność spółek handlowych, podniosła się do 8,2 proc. z 6,7 proc. rok wcześniej.

- Bardzo dobre rezultaty wypracowane w II kwartale naszego roku obrachunkowego były możliwe dzięki podejmowanym przez nas w ostatnim czasie działaniom w zakresie logistyki. Efekty przynoszą rozbudowa magazynu oraz rozwój sprzedaży detalicznej na Ukrainie. - tłumaczy Dariusz Jacek Krawiec, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Po dwóch kwartałach roku obrachunkowego ACTION osiągnął ponad 1,2 mld zł przychodów, wypracował ponad 33 mln zł zysku operacyjnego i blisko 19 mln zł zysku netto. To oznacza, że realizacja prognozy wyników na rok 2007/2008 jest zaawansowana w 53 proc. jeśli chodzi o przychody oraz 62 proc. w zakresie zysku netto.

Obecnie ACTION ma w swojej ofercie 15,5 tys. produktów. W II kwartale oferta została poszerzona dzięki zdobyciu dystrybucji marek Kingston i D-Link. Co miesiąc obsługiwanych jest 9 tys. klientów. Każdego dnia wysyłane jest 10 tys. paczek, a posiadane zdolności w tym zakresie sięgają ponad 15 tys. To wszystko składa się na znaczącą przewagę konkurencyjną ACTION w zakresie dystrybucji.

Na Ukrainie działa już 15 sklepów sieci Szok i Krez. W tym roku powstaną kolejne 3. ACTION Ukraina może pochwalić się już 4-proc. rentownością sprzedaży. Do sieci sprzedaży SFERIS w II kwartale włączono 5 nowych sklepów własnych oraz 5 partnerskich. Do końca czerwca zaplanowane jest otwarcie kolejnych 5 obiektów własnych i 15 partnerskich.

źródło: Action