Ericsson w Polsce jako pierwszy z dostawców infrastruktury telekomunikacyjnej dla polskich operatorów mobilnych i stacjonarnych uruchomił własny kanał w serwisie twitter.com.
Serwis jest stale aktualizowany, internauci mogą znaleźć w nim najnowsze informacje na temat aktywności firmy Ericsson sporządzone w formie krótkich wiadomości. Kanał jest ogólnodostępny pod adresem twitter.com/ericsson_poland
Obecność firmy Ericsson w serwisie twitter.com wynika z rosnącej liczby użytkowników mobilnych sieci szerokopasmowych. Już ponad 4 miliardy ludzi na całym świecie korzysta z rozwiązania, które umożliwiają dostęp do Internetu bez wględu na czas i miejsce, w którym się znajdują. W ślad za tym idzie coraz większe zainteresowanie serwisami społecznościowymi takimi jak Youtube, Facebook, Twitter, Wikipedia itd.
Ericsson wskazuje na to, że co każde 3 sekundy 1 osoba kupuje sprzęt umożliwiający korzystanie z Internetu a 4 inne zakładają konta w serwisie Facebook. W tym samym czasie zakładane są dwa blogi, wrzucane 3 filmy do serwisu youtube a portal Wikipedia wzbogaca się o kolejne 500 słów. Szacunki te wskazują na kierunek, w którym dynamicznie rozwija się przyszłość komunikacji.
Twitter.com, to serwis umożliwiający użytkownikom wysyłanie oraz odczytywanie tak zwanych tweetów. Tweet to krótka, nie przekraczająca 140 znaków wiadomość tekstowa wyświetlana na stronie użytkownika oraz dostarczana pozostałym użytkownikom, którzy obserwują dany profil. Posiadacze kont w serwisie twitter.com mogą dodawać krótkie wiadomości do swojego profilu za pośrednictwem strony głównej serwisu, telefonu komórkowego lub korzystając z zewnętrznych aplikacji. Serwis uzyskał ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych, gdzie konta na twitter.com założyło już prawie 10 milionów użytkowników.
Ericsson w Polsce wykorzysta kanał twitter.com/ericsson_poland m.in. do zamieszczania informacji z rozpoczynającego się dzisiaj wydarzenia Ericsson Business Innovation Forum w Sztokholmie.
źródło: Ericsson