Darmowa aplikacja pozwalająca monitorować ruch w sieci – taka propozycja pojawiła się w ofercie marki DrayTek. Program Smart Monitor umożliwia stałą kontrolę oraz dostęp do szczegółowych raportów i statystyk obejmujących przepływ informacji w sieci.
Działanie oprogramowania Smart Monitor polega na przechwytywaniu oraz analizowaniu informacji dotyczących takich usług, jak: HTTP, MAIL, WEBDOWN, FTP, IM, P2P oraz TELNET. Aplikacja zachowuje kopie plików, wiadomości e-mail, komunikatorów IM oraz adresów url dając pełną kontrolę i wgląd w informacje przepływające przez sieć. Dodatkowa funkcja analizowania zebranych danych realizowana jest na podstawie wygenerowanych statystyk obejmujących kategorie ruchu, użytkowników oraz całą sieć.
Do monitorowania użytkowników w sieci wystarczy instalacja oprogramowania Smart Monitor na serwerze. Dla poprawnego działania niezbędne jest również podłączenie serwera do interfejsu Port Mirror (tzw. lustrzane odbicie ruchu) w routerze DrayTek lub oddzielnym switch-u.
Smart Monitor współpracuje z routerami DrayTek Vigor z serii 2930, 2950, 5300, 5500 oraz 5510. Znaleźć je można w autoryzowanej sieci wyłącznego dystrybutora sprzętu DrayTek w Polsce, firmy Brinet.
źródło: DrayTek
News iPhone - smartfon, który zmienił świat
iPhone, ikoniczny produkt Apple, zrewolucjonizował rynek technologii mobilnej, zmieniając sposób, w jaki postrzegamy i korzystamy z telefonów komórkowych. Jego historia to nie tylko opowieść o ewolucji jednego urządzenia, ale również o przełomach technologicznych, które wpłynęły na całą branżę. Przyjrzyjmy się bliżej historii tego fenomenalnego urządzenia od jego początków do dzisiejszych czasów. czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT