Archiwalne

Dynamic Discount od Ericsson - nawet o 99% taniej z telefonów komórkowych

26.06.2009

Ericsson wprowadza nowatorskie, łatwe w obsłudze rozwiązanie, które umożliwia obniżenie kosztów połączeń komórkowych nawet o 99%, w zależności od obciążenia sieci w miejscu, gdzie znajduje się użytkownik.

Rozwiązanie to, o nazwie Dynamic Discount, zostało zaprojektowane w Afryce, aby zapewnić niedrogie usługi komunikacyjne klientom o niskich dochodach. Dziś budzi ono zainteresowanie na całym świecie.

Dzięki nowemu rozwiązaniu firmy Ericsson klient może sprawdzić na wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat przysługuje mu w danej chwili w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny połączeń mogą być niższe nawet o 99%. Usługa Dynamic Discount jest dostępna dla wszystkich abonentów, których należności naliczane są w czasie rzeczywistym, zarówno w systemie pre-paid, jak i w konwergentnych systemach taryfikacji. Aby ją uaktywnić, wystarczy wpisać odpowiedni kod.

Dotychczasowe doświadczenia na różnych rynkach są zachęcające. W sieci pewnego afrykańskiego operatora już po dwóch miesiącach usługa ta zyskała dwa miliony użytkowników, czyli 60% wszystkich abonentów, a jej wykorzystanie wzrosło w tym czasie o 70%.

Dynamic Discount cieszy się coraz większym zainteresowaniem również na dojrzałych rynkach, co ma związek z trudną sytuacją gospodarczą i coraz ostrzejszą konkurencją między operatorami.

Jan Wäreby, wiceprezes i szef działu multimediów w firmie Ericsson, uznał to nowatorskie rozwiązanie za przełom w dziedzinie tworzenia aplikacji. „Dynamic Discount, opracowany w jednym z naszych Centrów Innowacji w Republice Południowej Afryki, został z powodzeniem udostępniony klientom przez 14 operatorów” – stwierdził. „Dostrzegamy duże możliwości we wprowadzaniu na całym świecie rozwiązań, które zostały opracowane na rynkach wschodzących. Operatorzy działający na dojrzałych rynkach mogą je wykorzystać, aby poprawić swoją sytuację finansową i skuteczniej stawić czoła konkurencji”.

Centrum Innowacji technologii komórkowych firmy Ericsson zostało założone w 2008 r., aby tworzyć aplikacje mobilne dostosowane do potrzeb mieszkańców biednych regionów i terenów wiejskich. Dziś budzi ono zainteresowanie operatorów z całego świata, ponieważ wiele opracowanych przez nie aplikacji okazało się atrakcyjne również na dojrzałych rynkach krajów rozwiniętych.

Dynamic Discount pozwala na obniżanie cen połączeń w określonej komórce sieci, co oznacza nowy sposób wyceny usług telekomunikacyjnych. Zapewnia operatorom takie korzyści, jak zmniejszenie rotacji klientów i natężenia ruchu w sieci oraz zwiększenie przychodów z inwestycji w infrastrukturę. Na wyższej jakości usług zyskują również klienci.

Ericsson stale współpracuje z operatorami, aby pomóc im w szukaniu możliwości biznesowych na rozwijających się rynkach i tworzeniu rozwiązań dostosowanych do potrzeb tamtejszych użytkowników. Operatorzy obsługujący ten segment napotykają na takie przeszkody, jak niskie średnie dochody klientów i ich duża wrażliwość na ceny oraz bariera kosztów połączeń.

W konkursie o nagrody AfricaCom w 2008 r. usługa Dynamic Discount została uznana za najbardziej nowatorskie rozwiązanie.

źródło: Ericsson