Archiwalne

easyCALL pyta: Ile procent rynku w rynku?

25.05.2007

24 maja 2007, w serwisach internetowych poświęconych zagadnieniom telekomunikacyjnym, pojawił się komunikat pochodzący od firmy Inotel - operatora VoIP, w który znalazła się informacja między innymi o zdobyciu pozycji lidera rynku VoIP w Polsce przez Inotel poprzez zdobycie przez operatora ponad połowy rynku.

easyCALL komentuje tą informację jak niżej, wskazując jednocześnie w którą stronę powinni zmierzać operatorzy VoIP:

"Ze zdziwieniem przyjąłem oświadczenie jednej z poznańskich firm, operatora VoIP, która twierdzi, że zdobyła 60 procent rynku w Polsce. Swój udział w rynku operator ten szacuje podając ogólny wolumen ruchu telekomunikacyjnego w swojej sieci, który wynosi około 7 milionów minut miesięcznie. Szacując w ten sposób, bez brania pod uwagę wolumenu ruchu innych firm VoIP dochodzi do istotnych przekłamań. I tak na przykład easyCALL może się pochwalić znacznie wyższym poziomem obsługiwanych minut miesięcznie, co oznaczałoby równocześnie, że udział easyCALL w rynku wynosi także co najmniej 60 procent. Dochodzimy zatem do absurdu - rynek ma co najmniej 120 procent!" - mówi Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl, alternatywnego operatora telekomunikacyjnego.

easyCALL uważa, że przyczyną takich nieścisłości jest między innymi brak rzetelnych, kompleksowych badań i analiz jednego z najdynamiczniej rozwijających się rynków telekomunikacyjnych - usług telefonii internetowej

"Dotychczas nikt w Polsce nie opracował spójnej i pełnej koncepcji badań rynku VoIP. Wszelkie dane na ten temat są szacunkowe i pochodzą głównie z przekazów marketingowych operatorów, ich rzetelność bywa więc podważana. Uważam, że elementarna uczciwość biznesowa - głównie względem klientów - wymaga opracowania niezależnego i obiektywnego systemu oceny rynku. Inicjatywa w tej kwestii powinna zaś wyjść z samej branży, bo to właśnie nam powinno szczególnie zależeć na rzetelnym informowaniu naszych potencjalnych klientów" - mówi Michał Jakubowski. "Prawo do rzetelnej informacji jest elementarnym prawem konsumentów. Obiektywne informacje o rankingu operatorów, o ich rynkowej pozycji są zaś niewątpliwie elementem uczciwego informowania konsumentów.

easyCALL zapowiada wystąpienie do innych firm działających na rynku telefonii internetowej VoIP z inicjatywą opracowania wspólnej metodologii badań wielkości rynku i udziału w nim poszczególnych podmiotów. easyCALL zamierza zaproponować powołanie niezależnego od poszczególnych operatorów podmiotu, który w oparciu o wiarygodne dane dokonywałby obiektywnej oceny i analiz rynku VoIP w Polsce. 

"Wstępnie postulujemy ujednolicenie podstawowych definicji oraz uzgodnienie wspólnej metodologii pomiarów ruchu w sieciach poszczególnych operatorów i poddanie go audytowi podmiotu zewnętrznego. Uważam, że rynek telefonii internetowej w Polsce dojrzał już na tyle, że działający na nim operatorzy nie powinni mieć większych oporów przed zbudowaniem wspólnego systemu, pozwalającego konsumentom na rzetelne i obiektywne porównywanie działających na nim podmiotów" - podsumowuje Michał Jakubowski.

źródło: easyCALL

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Powerbanki - jak wybrać najlepszy model do podróży i codziennego użytku?

Powerbanki stały się jednym z niezbędnych akcesoriów dla wielu osób, zwłaszcza tych, które często podróżują lub korzystają z urządzeń mobilnych przez cały dzień. Niezależnie od tego, czy chcesz naładować swój telefon, tablet czy słuchawki bezprzewodowe, dobry powerbank to gwarancja, że twoje urządzenia nie rozładują się w najmniej oczekiwanym momencie. Wybór odpowiedniego modelu może być jednak trudny, biorąc pod uwagę mnogość dostępnych opcji na rynku. W tym poradniku dowiesz się, na co zwrócić uwagę, aby wybrać najlepszy powerbank do swoich potrzeb. czytaj więcej

News Jak szybko i bezpiecznie doładować telefon?

Istnieją różne sposoby na to, by doładować swój telefon. Sporo opcji oferuje Orange: od tych tradycyjnych, czyli poprzez kupienie doładowania w sklepach i w wyznaczonych punktach, po metody internetowe. Wybierając drugą opcję, możesz wykonać doładowanie z dowolnego miejsca – z domu, szkoły, pracy czy nawet w autobusie. To wygodne rozwiązanie dla każdego, kto ceni sobie wolność i swój czas. Sprawdź, jak doładować konto w Orange przez internet, by było szybko i bezpiecznie. czytaj więcej

News Czym zajmuje się agencja e commerce?

E-commerce, znany również jako handel elektroniczny, to proces kupowania i sprzedawania towarów lub usług przez internet. W jego ramach realizowane są także operacje związane z przesyłaniem pieniędzy i danych niezbędnych do wykonania transakcji. Współcześnie e-commerce obejmuje szeroki zakres działalności handlowej i może przybierać różne formy. czytaj więcej