easyCALL.pl, operator usług telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych i indywidualnych, został wyróżniony w rankingu Deloitte Fast 50 CE. Spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się firm telekomunikacyjnych w Europie Środkowej i jedynym operatorem telefonii z Polski ujętym w zestawieniu.
Deloitte Fast 50 to ranking skupiający najszybciej rozwijające się firmy technologiczne, przygotowywany w oparciu o kryterium wzrostu przychodów. W głównej kategorii Fast 50 znalazły się w tym roku aż 22 firmy z Polski. Większość z nich to spółki zajmujące się produkcją oprogramowania oraz spółki internetowe. Wśród firm telekomunikacyjnych sklasyfikowano jedynie trzy firmy z Polski, ale tylko jedna z nich - easyCALL.pl – jest operatorem usług telekomunikacyjnych. Pozostałe dwie –koncentrują się na produkcji kabli światłowodowych i dostarczaniu usług hostingowych.
W rankingu najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowej easyCALL.pl został sklasyfikowany po raz pierwszy w swojej blisko 10-letniej historii. Spółka zajęła 2 miejsce wśród firm telekomunikacyjnych z Polski i 39 w klasyfikacji generalnej dzięki wzrostowi przychodów na poziomie 375%.
- Działamy w branży telekomunikacyjnej, w której o bardzo duże wzrosty jest coraz trudniej. Rynek jest bardzo konkurencyjny a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów – np. poprzez konsolidację - albo wdrażając innowacyjne usługi i eksplorując nisze. My wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po wynikach tegorocznego rankingu była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym jaki miał miejsce w ubiegłym roku, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.
W ubiegłym roku easyCALL.pl wypracował blisko 13 mln zł przychodu netto – w 2012 r. wyniosły one 4,2 mln zł. Znacznie wyższy był też zysk ze sprzedaży. Wyniósł on 1,6 mln zł wobec 124 tys. zł w 2012 r.
Dobre wyniki easyCALL.pl to przede wszystkim efekt zwiększenia liczby klientów biznesowych korzystających z telefonii IP, sztandarowej usługi spółki. Szybki wzrost przychodów jest też efektem wprowadzenia na rynek wirtualnej centrali telefonicznej oferowanej w tzw. chmurze obliczeniowej. Pozwala ona na łatwe zarządzanie siecią telekomunikacyjną w firmie za pośrednictwem przeglądarki WWW. – To rozwiązanie zostało bardzo dobrze przyjęte zwłaszcza przez małe firmy. Jego obsługa nie wymaga żadnych umiejętności technicznych a jednocześnie zapewnia dostęp do tych samych usług, z których na co dzień korzystają duże firmy: powiadomień głosowych, przekierowań połączeń czy infolinii. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.
easyCALL.pl to jeden z największych operatorów telefonii IP w Polsce. Spółka działa na rynku od 2005 r., z jej usług korzysta obecnie kilkaset podmiotów komercyjnych, m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, BZ WBK, GG oraz jednostki administracji publicznej. easyCALL.pl oferuje usługi dla Call i Contact Center, świadczy także usługi resellerskie dla firm nieposiadających własnej infrastruktury (m.in. w zakresie dostępu do Internetu, MVNO, IPTV oraz telefonii IP) oraz usługi dla operatorów. Do grona klientów korzystających z hurtowej obsługi połączeń telefonicznych należą m.in. GTS, Netia, TK Telekom i MNI Telecom.
źródło: easyCALL.pl