Era, Inteligo i MasterCard rozpoczynają dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.
W ramach testu Klienci będą mogli dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC, we wszystkich punktach handlowo-usługowych akceptujących rozwiązanie PayPass. Obecnie ten system płatności udostępniają m.in. restauracje McDonald’s, sieć salonów EMPIK, sklepy Żabka, a także kawiarnie Coffee Heaven, saloniki prasowe Kolporter, sklepy komputerowe Sferis, wybrane stadiony Ekstraklasy i stacje paliwowe Shell. Płatności z wykorzystaniem technologii NFC są bardzo popularne w USA i kilku krajach Europy, m.in. we Francji i Rumunii oraz Turcji. Według danych MasterCard za pierwszy kwartał 2010 r. płatności w technologii PayPass mogą być wykonywane w ponad 230 tysiącach punktów akceptacji na całym świecie.
Płatność za zakupy do kwoty 50 złotych z użyciem telefonu komórkowego przebiega identycznie, jak te dokonywane za pomocą karty lub innego urządzenia wyposażonego w technologię MasterCard PayPass. Wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC, umożliwiającej bezprzewodowe połączenie między terminalem płatniczym a telefonem, transakcja została zakończona. Wyższe kwoty transakcji wymagają potwierdzenia kodem PIN lub podpisem. Ze względu na cechy płatnicze, aplikacja w telefonie działa jak konto debetowe dostępne w Inteligo. Dla potrzeb testu, firma Giesecke & Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.
- Płacenie komórką jest wygodne i szybkie. To zgodne z naszymi strategicznymi celami, by Inteligo dawało prostą i wygodną ofertę. Z przyjemnością oddajemy w ręce naszych Klientów wyjątkowe, pierwsze w tej części Europy rozwiązanie, umożliwiające płacenie komórką, bez żadnych dodatkowych urządzeń i nalepek. Karta SIM w telefonie, który przekazujemy do testów, działa jak karta płatnicza MasterCard PayPass. Jest to kolejne rozwiązanie płatnicze w Inteligo ze wszystkimi zaletami naszej oferty: powiadomieniami o udanych autoryzacjach, zmianą PIN, zarządzaniem limitem – wszystko w trybie on-line ‑ mówi Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za rozwój projektu Inteligo.
- Nie po raz pierwszy jesteśmy pionierami we wprowadzaniu technologii i usług wcześniej niedostępnych na polskim rynku, jak np. płatności zbliżeniowe oparte na technologii NFC. Rozpoczęte testy to pierwszy krok do ich komercyjnego zaoferowania naszym klientom. Jako nowoczesny operator, PTC wychodzi poza tradycyjne usługi głosowe i transmisji danych ‑ komentuje Klaus Hartmann, Prezes Zarządu PTC.
- Żyjemy w mobilnej rzeczywistości. Chcemy wszystko załatwiać, od ręki, szybko i wygodnie. Dotyczy to też zakupów, które muszą być coraz wygodniejsze, a zarazem niezmiennie bezpieczne. – dodaje Paweł Rychliński, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. - Dzisiaj rzadko kto porusza się bez telefonu komórkowego. Zrobienie z niego narzędzia płatniczego daje olbrzymią swobodę użytkownikowi i nowe możliwości interakcji bankom – wydawcom takich innowacyjnych instrumentów płatniczych. Z kolei klienci mogą płacić telefonem nie tylko za drobne zakupy, ale za sprawunki w dowolnej kwocie, potwierdzając transakcję PIN-em, tak jak przy standardowej płatności kartą. Wierzę, że dziś, po ponad dwóch latach sukcesów płatności zbliżeniowych PayPass, robimy milowy krok w popularyzacji płatności mobilnych – uzupełnia Rychliński.
Każda osoba zainteresowana nową usługą będzie mogła na bieżąco śledzić i poznawać opinie uczestników testu, a także zamieszczać swoje komentarze w serwisie http://www.mojeinteligo.pl/. Usługa będzie oceniana w otwartej dyskusji. Spostrzeżenia i opinie Klientów pomogą określić kierunki rozwoju zintegrowanej bankowości i telekomunikacji.
W ramach pilotażu 21 maja 2010 r. rusza konkurs dla klientów Inteligo, którzy chcieliby wziąć udział w testach. Aby wziąć udział w programie, wystarczy być klientem Inteligo, wypełnić formularz konkursowy i podać propozycję nazwy dla nowej usługi. 20 autorów najciekawszych odpowiedzi weźmie udział w testach. Dodatkowo rozpoczętym właśnie testom konsumenckim towarzyszy specjalna akcja prowadzona w serwisie http://www.mojeinteligo.pl/. Klienci używający telefonów z aplikacją płatniczą będą mogli zdobyć nagrody specjalne. Organizatorzy będą premiować wkład osób testujących w promowanie rozwiązania w Sieci oraz wskazywanie ulepszeń. Najaktywniejsi Testerzy mają szansę zdobyć m. in.: nowoczesny telefon Samsung oraz iPody.
Na czas pilotażu w Inteligo zostało stworzone specjalne centrum obsługi klienta, gdzie będzie można uzyskać dodatkowe informacje dotyczące płatności mobilnych. Bieżąca komunikacja i relacje z prowadzonych działań będą zamieszczane na stronie http://www.mojeinteligo.pl/.
źródło: Era