Archiwalne

Era: niezmienne stanowisko w sprawie zrywania umów

30.04.2007

Zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Polska Telefonia Cyfrowa (operator sieci Era) do 6 maja 2007 ma czas aby poinformować UKE i klientów o prawie do odejścia bez kar w związku z dokonaną wcześniej zmianą regulaminu świadczenia usług - ale czy to zrobi?

Wprowadzona w marcu br. modyfikacja regulaminu świadczenia usług, dotyczyła zapisów dotyczących praw do reklamacji. Informacja o dokonanej modyfikacji została przekazana klientom, a ci chcieli skorzystać z możliwości rozwiązania umowy z operatorem w związku z możliwościami, które daje art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego.

Przepis ten zobowiązuje dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do powiadomienia abonenta o każdej zmianie w regulaminie z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Ponadto wraz z powiadomieniem, abonent powinien być poinformowany o prawie do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

Problem polega jednak na tym, że dokonaną modyfikację regulaminu, UKE nazywa zgodnie z zapisami Prawa telekomunikacyjnego „zmianą” natomiast PTC traktuje i nazywa ją „uzupełnieniem”. Obie strony uważają swoją interpretację za właściwą, nie dopuszczając do siebie myśli o innej interpretacji niż przez siebie przyjętą.

Tymczasem jak informuje ‘Gazeta’, do salonów sieci wpłynęło pismo wewnętrzne z instrukcją dla konsultantów. Zawiera ono oficjalne stanowisko PTC, które należy przekazać klientom, chcącym odejść prze terminem. Czytamy w nim: "Stanowisko Prezes UKE opiera się na jednej z kilku możliwych interpretacji przepisów prawa w tym zakresie i PTC może się z nim nie zgadzać".

To samo mówi rzecznik Ery Zbigniew Lazar: - Nasze stanowisko jest niezmienne, dlatego nie zgadzamy się, by klienci odchodzili bez kar umownych. Takie rozumienie prawa, jakie przedstawia UKE, może sprzyjać nieuczciwym osobom - zaznacza. Nie oznacza to jednak, że taka będzie ostateczna odpowiedź przesłana UKE. Tę poznamy dopiero w przyszłym tygodniu.

Prezes UKE, Anna Stróżyńska informuje: - Jeśli PTC nie zgodzi się z UKE, będzie jej grozić kara. Nie dopuszczam jednak do siebie myśli, że Era nie wykona zaleceń Urzędu, dlatego nawet nie ustaliłam wysokości tej ewentualnej kary.

W najbliższych dniach okaże się, czy klienci mogą swobodnie zrywać umowy czy też nie.

źródło: Gazeta, UKE

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Voicebot w branżach niszowych - jak go wykorzystać?

Nie od dziś wiadomo, że w przestrzeni internetowej ciągle ma miejsce automatyzacja różnego typu zadań, związanych np. ze sprzedażą czy też innymi przestrzeniami komunikacyjnymi. Korzystanie przez różnego rodzaju firmy z botów głosowych, nie jest już żadnym novum. Posiadanie głosowych asystentów w bankach, na infoliniach oraz w innych miejscach nikogo już nie dziwi. Jednym tego typu botów głosowych jest Voicebot. Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawi, że w niedalekiej przyszłości dojdzie do optymalizacji procesów sprzedażowych, a być może asystent głosowy będzie nas rejestrował do lekarza itp. "Automatic speech recognition", czyli automatyczne rozpoznawanie mowy ludzkiej przez komputer to coś, na co warto postawić już dziś. czytaj więcej

News Outsourcing IT w Warszawie - wady i zalety

Korzystanie z zewnętrznych usług informatycznych ma wiele korzyści, co przekłada się na rosnącą liczbę małych i średnich przedsiębiorstw decydujących się na rezygnację z zatrudniania informatyków i programistów. Okazuje się, że możliwość korzystania z najnowszych technologii i dostęp do wiedzy wysoko kwalifikowanych ekspertów może być łatwo osiągalna. Należy również podkreślić, że wsparcie IT dla firm to nie tylko redukcja kosztów biznesowych, ale także więcej czasu na rozwijanie innych sektorów przedsiębiorstwa. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Co oznacza dyrektywa NIS 2 dla dostawców usług zarządzalnych?

Rosnąca liczba incydentów bezpieczeństwa skłoniła UE do przyjrzenia się branżom wyjątkowo narażonym na ataki. Problematyczne były sektory takie jak energetyka, transport czy finanse. W celu poprawienia bezpieczeństwa narodziła się inicjatywa NIS. czytaj więcej