Archiwalne

Ericsson i CNN o telewizji mobilnej

15.02.2008

Wykorzystanie mobilnej telewizji bedzie wzrastać w związku z dużym zapotrzebowaniem klientów. Jest ona najbardziej pożądaną aplikacją, którą użytkownicy chcą posiadać w swoim telefonie komórkowym.

Wskazują na to wyniki badania zachowań konsumentów przeprowadzonego przez firmę Ericsson i numerem jeden wśród międzynarodowych stacji informacyjnych, CNN. Wyniki pokazują, że ponad 1/3 respondentów (34%) uważa Mobile TV za najbardziej pożądaną aplikację a prawie połowa z nich (44%) rozważa zainstalowanie mobilnej telewizji w telefonie w ciągu najbliższych dwóch lat. Według raportu prawie jedna czwarta użytkowników (24%) Mobile TV korzysta z niej codziennie, podczas gdy ponad połowa (52%) badanych robi to co najmniej raz na tydzień.

Badanie firmy Ericsson i CNN wskazuje na rosnącą popularność wiadomości foto i wideo spowodowaną obniżającymi się cenami tych usług i zwiększeniem ich funkcjonalności. Najpopularniejszą usługą zdaniem większości respondentów (57%) jest wysyłanie i odbieranie plików graficznych oparte na technologii fotograficznej. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w popularności serwisu iReport tworzonego przez użytkowników należącego do stacji CNN International, który wystartował w 2006 roku. W ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkownicy ze 189 krajów, korzystali z niego 50.000 razy, umieszczając w serwisie między innymi filmy i zdjęcia wykonane telefonami komórkowymi. Takie zachowanie internautów wpisuje się w światowy trend „obywatelskiego dziennikarstwa" i pozwala im zaangażować się w redagowanie portalu.

„Wyniki tych badań podkreslają zaangażowanie, z jakim CNN przewodzi szybko zmieniającym się trendom. Mają  one wpływ na sposób, w jaki publiczność wykorzystuje treści". - powiedział Didier Mormesse, SVP CNN International Ad Sales Research, Development & Audience Insight."Cieszy nas znaczny wzrost, który w ciągu ostatnich kilku lat miał miejsce w sektorze telefonii komórkowej i mamy zamiar kontynuować nasze inwestycje w wiodące inicjatywy i nowe serwisy. Badania jak to ostatnio przeprowadzone pozwala nam dowiedzieć się, czego konsumenci naprawdę potrzebują. Dzięki będziemy mogli dostarczać mobilnym odbiorcom  najwyższe jakości serwisy informacyjne.

Jan Wäreby, Senior Vice President and Head of Business Unit Multimedia Ericsson, powiedział: "Mobilna telewizja, pomimo, iż to dopiero jej początki, z całą pewnością w ciągu najbliższych kilku lat zaistnieje jako popularny serwis. Napędzana zainteresowaniem użytkowników, razem z nowymi sposobami wykorzystywania, Mobile TV reprezentuje jedną z największych możliwości sieciowych multimediów dla operatorów kablowych i telekomunikacyjnych."

W 2007 roku wystartował nowy serwis mobilny CNN International - CNN Mobile. Za jego pośrednictwem użytkownicy otrzymują aktualne informacje bez względu na to, gdzie się znajdują. Dodatkowo użytkownicy posiadają dostęp do blogów CNN tworzonych przez międzynarodowych korespondentów stacji. Inwestycje CNN International skierowane na podążanie za zmieniającymi się nawykami użytkowników polegały m.in. na stworzeniu w 2007 roku grupy badawczej, której celem było zbadanie sposobów wykorzystania takich serwisów CNN jak Internet, telefon czy IPTV. Ostatnie inicjatywy CNN w tym  obszarze obejmują partnerstwo z czołowymi portalami telewizyjnymi w sieci oraz odświeżenie portalu CNN.com.

W momencie, gdy ogłoszeniodawcy szukają innowacyjnych rozwiązań, CNN International może zaoferować wiedzę na temat swoich użytkowników na całym świecie, obowiązujących trendów w mediach i poszczególnych segmentach rynkowych. i trendów rynkowych oraz zapewnić dokładne dane klientom międzynarodowym.

Badanie dla firny Ericsson i stacji CNN International przeprowadziła firma Synovate. Badanie przeprowadzono w okresie od 15 sierpnia do 15 września 2007 roku na próbie 981 osób.

źródło: Ericsson