Archiwalne

Ericsson i Polkomtel testują LTE Broadcast w Polsce

01.09.2014

Ericsson wraz z Polkomtelem przeprowadzili pierwszy udany test technologii LTE Broadcast w Polsce. Mecz otwarcia mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn, pomiędzy Polską i Serbią był strumieniowany na urządzenia mobilne 300 wybranych gości i dziennikarzy.

Grupa testująca otrzymała 300 urządzeń mobilnych obsługujących technologię LTE Broadcast z prekonfigurowaną aplikacją umożliwiającą oglądanie transmisji na żywo z meczu. Całe wydarzenie trwało około 4 godzin, a próba została bardzo dobrze odebrana przez grupę testową.

Za sprawą ilości transferowanych danych wideo, która jak się prognozuje, będzie rosła o 60 proc. rocznie aż do roku 2018, operatorzy są pod nieustanną presją. Z jednej strony dążą do zapewnienia swoim abonentom wysokiej jakości doświadczeń wideo wszędzie i o każdej porze, jednocześnie dbając o efektywność sieci i koszty.

Rozwiązanie LTE Broadcast firmy Ericsson umożliwia wykorzystanie nowych modeli generowania przychodów za treści premium i efektywne użytkowanie spektrum LTE i zasobów sieciowych. Unikalne treści mogą być dostarczane jednocześnie do praktycznie nieograniczonej liczby abonentów, np. wiele kanałów wideo pokazujących akcję z różnych kamer, zbliżenia i powtórki podczas zawodów. Poprawia to doświadczenia konsumentów i zwiększa ich lojalność wobec operatorów, dzięki szybkiemu dostępowi do treści i gwarantowanej jakości wideo bez konieczności buforowania.

Tobias Solorz, Prezes Zarządu Polkomtelu mówi: “Nasze wcześniejsze doświadczenia we współpracy z firmą Ericsson i relacje, które zbudowaliśmy przez lata były kluczowe dla powodzenia tego testu. Jesteśmy zadowoleni z wstępnych rezultatów i czekam na pogłębioną analizę wyników. Udana próba LTE Broadcast otwiera nowe możliwości dostarczania naszym abonentom wysokiej jakości transmisji wideo z zawodów sportowych i innych wydarzeń. Mamy nadzieję, że ta usługa w niedalekiej perspektywie będzie dostępna na terenie całej Polski.”

Valter D’Avino, Szef firmy Ericsson w Europie Zachodniej, powiedział: „Wstępne rezultaty testów okazały się bardzo pozytywne – strumień wideo działał bez zarzutów. Nasze rozwiązania kolejny raz dały się poznać jako solidne, a jednocześnie elastyczne. Od wielu lat Ericsson w światowej czołówce pod względem rozwoju i implementacji nowych technologii. Test przeprowadzony z Plusem jest kolejnym dowodem na naszą gotowość do wdrażania najnowszych rozwiązań.”

Polkomtel, który dostarcza swoje usługi pod marką Plus, jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjny w Polsce. Firma obsługuje ponad 13,5 mln klientów.

Aktualnie Polkomtel skupia się na promowaniu korzystania z internet mobilnego, w tym dostępu do technologii LTE. Od początku swojego istnienia Polkomtel jest pionierem we wdrażaniu najnowszych rozwiązań telekomunikacyjnych na polskim rynku. Dzięki takim technologiom jak HSPA/HSPA+, CDMA i starszym generacjom technologii 2G i 3G, dostępem do internetu może cieszyć się 99 procent polskiej populacji – nie tylko w miastach, ale również na terenach wiejskich. LTE jest obecnie dostępne dla 66,7 proc. populacji w Polsce.

źródło: Ericsson

News 5 Idealnych Miejsc do Poszukiwania Pracy

Poszukujesz pracy? Zastanawiasz się, gdzie możesz znaleźć najlepsze oferty dopasowane do Twoich umiejętności i doświadczenia? Sprawdź nasze propozycje idealnych miejsc do poszukiwania nowej pracy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU

Brexit i troska o bezpieczeństwo spowodowało skurczenie liczby domen europejskich czytaj więcej

Wiadomości firmowe Dlaczego firmom tak trudno znaleźć specjalistów data science?

Zdaniem Hala Variana, głównego ekonomisty Google, tym co utrudnia firmom wykorzystanie pełni potencjału analityki jest brak odpowiedniej liczby specjalistów, którzy potrafią pracować z danymi. Biznes dostrzega ten problem i stara się pozyskać talenty oferując atrakcyjne wynagrodzenie. Jak wynika z badania Business Over Broadway/Keggle, roczna mediana zarobków specjalistów data science w Polsce wynosi ok. 106 tys. zł, co daje ok. 9 tys. zł miesięcznie. Osoby z dłuższym stażem mogą liczyć na znacznie wyższe kwoty. Jednak, jak wskazują eksperci SAS, główny problem stanowi określenie, który kandydat przyczyni się do realizacji celów biznesowych organizacji, ponieważ praca jako data scientist wymaga ściśle określonych predyspozycji. czytaj więcej