Ericsson i TeliaSonera - personalizacja reklam wysyłanych użytkownikom telefonów komórkowych w Szwecji
Ericsson i operator telekomunikacyjny TeliaSonera podpisali umowę o wprowadzeniu nowego rozwiązania, dzięki któremu reklamy wysyłane szwedzkim użytkownikom telefonów komórkowych będzie można dostosowywać do indywidualnych potrzeb i zainteresowań klientów.
Firmy zawarły umowę dotyczącą pierwszego na rynku systemu, który umożliwia personalizację reklam publikowanych za pośrednictwem sieci telefonii komórkowej. Personal Pod Advertising jest obecnie na etapie wdrażania i zostanie udostępniony w wersji komercyjnej jeszcze w 2009 r.
Reklamy wysyłane do telefonów komórkowych są coraz popularniejsze wśród firm, które chcą dotrzeć do ściśle określonych grup klientów. Dzięki usłudze Personal Pod Advertising firmy Ericsson przedsiębiorstwa, które realizują programy lojalnościowe, mogą zaproponować klientom reklamy dostosowane do ich potrzeb i upodobań.
Usługa ta, wchodząca w skład rozwiązania Ericsson Mobile TV, umożliwia wysyłanie reklam w postaci podcastów nocą, przy małym ruchu w sieciach. Przynosi ona znaczne korzyści zarówno operatorom osiągającym dochody z wysyłanych reklam, jak i reklamodawcom, którzy mogą śledzić zachowania różnych grup klientów i dostosowywać się do ich potrzeb.
W serwisie internetowym reklamodawcy klient może, poprzez wybór odpowiednich opcji, utworzyć osobisty profil odzwierciedlający obszary swoich zainteresowań. Następnie będzie otrzymywał przez telefon komórkowy aktualne informacje o wybranych przez siebie produktach w postaci reklam tekstowych, głosowych lub wideo. Może również udostępniać te informacje krewnym i znajomym na koszt reklamodawcy.
Mikael Bäckström, prezes firmy Ericsson na region skandynawski i bałtycki, powiedział: „Personal Pod Advertising jest doskonałym przykładem potwierdzającym doświadczenie firmy Ericsson w tworzeniu nowatorskich rozwiązań multimedialnych, które ułatwiają budowę nowych modeli biznesowych i pomagają operatorom w zwiększeniu przychodów”.
Erik Hallberg, wiceprezes i szef działu usług mobilnych (Mobility Services) firmy TeliaSonera, mówi: „Dzięki partnerskiej współpracy z firmą Ericsson możemy wejść na nowy segment rynku i zaoferować przedsiębiorstwom handlu detalicznego narzędzie umożliwiające wysyłanie reklam, które klienci sami sobie zamówili, zawierających informacje dostosowane do indywidualnych potrzeb i upodobań odbiorców”. Nowa usługa została z powodzeniem wdrożona i przetestowana w szwedzkim przedsiębiorstwie medialnym.
źródło: Ericsson