Archiwalne

Ericsson prezentuje Mobile TV w Sopocie

19.06.2008

W Sopocie trwa impreza Ericsson Sailing Tour - A Multimedia Experience, podczas której firma Ericsson prezentuje rozwiązania z obszaru multimediów. Jednym z nich jest Mobile TV - według badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ericsson i stację CNN najbardziej pożądana przez użytkowników aplikacja, którą chcieliby mieć w swoim telefonie komórkowym.

Jak wykazały badania przeprowadzone w 2007 roku przez Ericsson i CNN istnieje duża grupa użytkowników komórek, która już w tej chwili regularnie korzysta z dodatkowych usług, poszukuje w sieci informacji, dzwonków, tapet, muzyki i gier. Z pewnością na tym nie poprzestaną, bowiem wraz z postępem technicznym rosną oczekiwania klientów względem urządzeń. Ton trendom na rynku telekomunikacyjnym najczęściej nadają młodzi ludzie, o których dzisiaj mówi się „digital native". Są to osoby, dla których korzystanie z nowoczesnych urządzeń w celu komunikowanie się z otoczeniem jest zupełnie naturalne. Właśnie oni we wspólnym badaniu Ericsson i CNN wskazali na Mobile TV jako najbardziej atrakcyjną aplikację, którą chcieliby mieć w swojej komórce.

Mobile TV to aplikacja dla telefonu komórkowego oraz połączony z nią zestaw funkcji i sprzętu zainstalowanych w sieci operatora. Umożliwiają one korzystanie z interaktywnej telewizji na telefonie komórkowym trzeciej generacji. W celu wygodnego oglądania programów na telefonie odbiorcy instalowana jest specjalna aplikacja Java, która umożliwia łatwe i szybkie nawigowanie między kanałami oferowanymi przez operatora. Rozwiązanie Mobile TV prezentowane przez firmę Ericsson w przeciwieństwie do innych systemów telewizji mobilnej, umożliwiają szybkie, trwające do 5 sekund, przełączanie programów.

Z Mobile TV już korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Dotychczas Ericsson odnotował ponad 170 komercyjnych wdrożeń usług Mobile TV w ponad 170 krajach. Operatorzy Orange i SFR we Francji pozyskali 1,2 mln abonentów Mobile TV dostępnej w sieci 3G notując tym samym ponad 40 procentowy wzrost liczby użytkowników w stosunku do wcześniejszego kwartału.

Według danych operatora TDC Denmark każdy unikalny użytkownik ogląda mobilną telewizję przeciętnie przez 9-10 minut dziennie. Przykłady wielu operatorów wskazują na to, że Mobile TV jest usługą oferowaną w przystępnej cenie. Przykładowo abonenci Vodafone w Niemczech z pakietu podstawowych programów korzystają za darmo, płacą tylko za oglądanie kanałów rozrywkowych ok. 10 euro miesięcznie. Podobną cenę za tą usługę ustalił operator Orange we Francji oferujący 60 kanałów live TV oraz 3000 Video on Demand.

źródło: Ericsson

News Telewizja internetowa - rozrywka, emocje i informacje ze świata na wyciągnięcie ręki

Wybór telewizji internetowej to rozwiązanie, które oferuje wiele zalet w porównaniu do tradycyjnego sposobu oglądania telewizji. Niezależnie od tego, czy interesują Cię Twoje ulubione seriale, programy dokumentalne czy mecze piłki nożnej - do wszystkich kanałów TV masz dostęp bez względu na to, gdzie jesteś i co robisz. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile na prowadzeniu, jaka będzie odpowiedź Orange? – Internet mobilny w Polsce (lipiec 2018)

Portal RFBenchmark.pl opublikował lipcowy ranking operatorów komórkowych w Polsce. Po raz kolejny zbadano szybkość i jakość Internetu mobilnego. T-Mobile zwyciężył w dwóch z trzech zbadanych kategorii (średniej szybkości pobieranych danych oraz wartości ping). Najsłabsze wyniki osiągnął Play (w kategorii średniej szybkości pobieranych danych oraz średniej szybkości wysyłanych danych). czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T-Mobile za 2Q2018: Rośnie liczba klientów i satysfakcja z usług

W ciągu roku T-Mobile pozyskał 358 tysięcy klientów, z czego 100 tysięcy w samym drugim kwartale 2018 r. Dobre wyniki operacyjne firmy wspiera stale rosnąca satysfakcja klientów, co ma swoje odzwierciedlenie w pozytywnym bilansie przenoszenia numerów i najniższym od 2012 roku wskaźniku odejść klientów. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile zaprasza klientów do uczestnictwa w otwartych beta-testach nowej aplikacji mobilnej

Od dziś, 24 lipca 2018 r. T‑Mobile udostępnia wersję beta swojej nowej aplikacji Mój T‑Mobile do otwartych testów. W pierwszej kolejności zaprasza do nich swoich klientów abonamentowych, użytkowników systemu Android. czytaj więcej