W Sopocie trwa impreza Ericsson Sailing Tour - A Multimedia Experience, podczas której firma Ericsson prezentuje rozwiązania z obszaru multimediów. Jednym z nich jest Mobile TV - według badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ericsson i stację CNN najbardziej pożądana przez użytkowników aplikacja, którą chcieliby mieć w swoim telefonie komórkowym.
Jak wykazały badania przeprowadzone w 2007 roku przez Ericsson i CNN istnieje duża grupa użytkowników komórek, która już w tej chwili regularnie korzysta z dodatkowych usług, poszukuje w sieci informacji, dzwonków, tapet, muzyki i gier. Z pewnością na tym nie poprzestaną, bowiem wraz z postępem technicznym rosną oczekiwania klientów względem urządzeń. Ton trendom na rynku telekomunikacyjnym najczęściej nadają młodzi ludzie, o których dzisiaj mówi się „digital native". Są to osoby, dla których korzystanie z nowoczesnych urządzeń w celu komunikowanie się z otoczeniem jest zupełnie naturalne. Właśnie oni we wspólnym badaniu Ericsson i CNN wskazali na Mobile TV jako najbardziej atrakcyjną aplikację, którą chcieliby mieć w swojej komórce.
Mobile TV to aplikacja dla telefonu komórkowego oraz połączony z nią zestaw funkcji i sprzętu zainstalowanych w sieci operatora. Umożliwiają one korzystanie z interaktywnej telewizji na telefonie komórkowym trzeciej generacji. W celu wygodnego oglądania programów na telefonie odbiorcy instalowana jest specjalna aplikacja Java, która umożliwia łatwe i szybkie nawigowanie między kanałami oferowanymi przez operatora. Rozwiązanie Mobile TV prezentowane przez firmę Ericsson w przeciwieństwie do innych systemów telewizji mobilnej, umożliwiają szybkie, trwające do 5 sekund, przełączanie programów.
Z Mobile TV już korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Dotychczas Ericsson odnotował ponad 170 komercyjnych wdrożeń usług Mobile TV w ponad 170 krajach. Operatorzy Orange i SFR we Francji pozyskali 1,2 mln abonentów Mobile TV dostępnej w sieci 3G notując tym samym ponad 40 procentowy wzrost liczby użytkowników w stosunku do wcześniejszego kwartału.
Według danych operatora TDC Denmark każdy unikalny użytkownik ogląda mobilną telewizję przeciętnie przez 9-10 minut dziennie. Przykłady wielu operatorów wskazują na to, że Mobile TV jest usługą oferowaną w przystępnej cenie. Przykładowo abonenci Vodafone w Niemczech z pakietu podstawowych programów korzystają za darmo, płacą tylko za oglądanie kanałów rozrywkowych ok. 10 euro miesięcznie. Podobną cenę za tą usługę ustalił operator Orange we Francji oferujący 60 kanałów live TV oraz 3000 Video on Demand.
źródło: Ericsson