Ericsson promuje rozwiązania teleinformatyczne zmniejszające emisję Co2 na konferencji w Cancun
Na Targach rozwiązań ekologicznych (Green Solutions Fair) przy COP16 w Meksyku, w powiązaniu z Konferencją ONZ w sprawie zmian klimatu, Ericsson pokaże, w jaki sposób sieci szerokopasmowe tworzą podstawy ekologicznej gospodarki XXI wieku. Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson, weźmie udział w dyskusji panelowej dyrektorów firm i ministrów, aby podkreślić znaczenie teleinformatyki w rozwiązywaniu problemu zmiany klimatu. Vestberg będzie uczestniczyć w panelu będąc w Szwecji, za pośrednictwem systemu Telepresence, aby udowodnić, że teleinformatyka może zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
W dniach od 29 listopada do 10 grudnia światowi liderzy spotykają się w Cancun w Meksyku na szesnastej konferencji stron (Conference of the Parties — COP 16), aby wziąć udział w negocjacjach na temat globalnej zmiany klimatu.
Dotychczas w negocjacjach klimatycznych skupiano się przede wszystkim na rozwiązaniu problemu emisji wtedy gdy on już wystąpił. W tym roku firma Ericsson aktywnie uczestniczy w dyskusjach w Cancun w celu promowania rozwiązań teleinformatycznych, które w przyszłości mogą doprowadzić do zmniejszenia lub nawet wyeliminowania emisji CO2.
Firma Ericsson od sześciu miesięcy współpracuje z rządem Meksyku i partnerami z branży, aby przedstawić te informacje światowym liderom i uczestnikom negocjacji klimatycznych w Cancun. Pierwszym krokiem ma być zwiększenie świadomości, co rozwiązania teleinformatyczne mogą zrobić dla zwiększenia sprawności energetycznej we wszystkich sektorach społeczeństwa.
Pani Christiana Figueres z Kostaryki, która w tym roku objęła stanowisko sekretarza wykonawczego Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu (organu, który organizuje rozmowy), powiedziała w tym tygodniu w wywiadzie dla dziennika New York Times: „Negocjacje wielostronne, takie jak ta, dotyczą nie tylko rozwiązywania problemów ekologicznych, lecz także zmiany wzorców ekonomicznych i struktury gospodarki, z którą mamy do czynienia od dziesiątków lat”.
Sektor teleinformatyczny może ułatwić wprowadzenie niezbędnych zmian. Promowanie innowacji teleinformatycznych nie tylko przyniesie korzyści dla środowiska, lecz także zwiększy produktywność i obniży koszty. Na przykład, gdyby mobilne usługi szerokopasmowe miały spowodować podobnie radykalny wzrost produktywności, jak mobilne usługi głosowe, mogłoby to zwiększyć globalny produkt brutto o trzy do czterech procent, a jednocześnie udostępnić całą gamę usług i rozwiązań zmniejszających problem zmiany klimatu.
Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson, mówi: „Wprowadzenie rozwiązań teleinformatycznych we wszystkich sektorach społeczeństwa umożliwia zmianę kierunku dyskusji o zmianie klimatu. Zamiast skupiać się tylko na zmniejszaniu emisji możemy spojrzeć w przyszłość i zacząć wprowadzanie zmian w naszych sposobach działania. Potrzebna jest transformacja na wielką skalę i przejście z infrastruktury fizycznej na informatyczną". Dzisiejsze magistrale szerokopasmowe to autostrady przyszłości.
Na konferencji COP 16 firma Ericsson podejmie szereg ważnych działań mających na celu zwiększenie świadomości wśród światowych liderów, rządów i organizacji pozarządowych oraz w różnych branżach, jak ważną rolę może odegrać teleinformatyka, a także zaoferuje przedstawienie zaleceń dotyczących najefektywniejszych zastosowań teleinformatyki w różnych sektorach społeczeństwa.
Na konferencji COP 16 Ericsson skoncentruje się na przedstawieniu, w jaki sposób innowacje teleinformatyczne mogą zwiększyć sprawność energetyczną we wszystkich sektorach społeczeństwa, w tym ogólnie w działalności biznesowej, a także w takich obszarach, jak transport, usługi użyteczności publicznej, edukacja i ochrona zdrowia. Dobrym przykładem współpracy z władzami miejskimi i wdrożenia pewnych rozwiązań teleinformatycznych jest zaangażowanie firmy Ericsson w projekt Stockholm Royal Seaport (jest to projekt zrównoważonego rozwoju miasta, który ma na celu uwolnienie się od paliw kopalnych do 2030 r. i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do mniej niż 1,5 tony na osobę do 2020 r.).
źródło: Ericsson
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej