W bezpośredniej reakcji na rosnące zapotrzebowanie na usługi zarządzane, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie, Ericsson zwiększa swój potencjał i zakres możliwości w tej dziedzinie, zapowiadając otwarcie nowego globalnego centrum sterowania sieciami (GNOC) w Chinach.
„Dzięki naszej pozycji dostawcy usług telekomunikacyjnych numer jeden na świecie, przyciągamy ciągle nowe talenty i pomysły, które przekładają się na innowacje wdrażane w bieżącym działaniu” — mówi Magnus Mandersson, szef działu usług globalnych w firmie Ericsson. „Kładziemy nacisk na równowagę między potencjałem globalnym a lokalnym, widząc w tym klucz do osiągnięcia najważniejszego celu naszych klientów, czyli poprawy poziomu zadowolenia konsumentów i usprawnienia działania. Z radością obserwujemy rosnące stale zapotrzebowanie na nasze usługi zarządzane, zarówno w sferze sieci tradycyjnych, jak i dotyczące sieci informatycznych”.
Oprócz nowego globalnego centrum sterowania siecią firma Ericsson posiada trzy takie ośrodki na świecie, zlokalizowane w Rumunii, Indiach i Meksyku. Globalne centrum usługowe (GSC) w Indiach zatrudnia obecnie ponad 5000 ekspertów i mieści największe na świecie globalne centrum sterowania sieciami.
W Chinach firma Ericsson posiadała dotychczas oddział usługowy świadczący szeroki zakres usług, jak np. obsługa klienta, projektowanie i optymalizacja sieci, integracja systemów, wdrażanie sieci oraz obsługa zdarzeń specjalnych, które będą się znakomicie uzupełniały z ofertą nowego centrum sterowania. Początkowo w centrum sterowania będzie pracowało 300 osób, ale w ciągu 3–6 miesięcy ich liczba wzrośnie do 500.
Ericsson zarządza obecnie sieciami, z których korzysta ponad 800 milionów abonentów, z których ponad połowa jest obsługiwana przez te globalne centra sterowania sieciami.
Ericsson stara się uzyskiwać jak największe oszczędności skali, skupiając te działania, które można wykonywać zdalnie, w czterech centrach GSC. Pozostałe centra są zlokalizowane w Rumunii, Meksyku i Chinach. Podstawą mechanizmu świadczenia usług globalnych firmy Ericsson jest posiadanie zintegrowanego modelu, w którym pracownicy wykonujący usługi na poziomie lokalnym bez przerwy współpracują z regionalnymi centrami kompetencji i globalnym centrum usługowym GSC, korzystając ze wspólnych procesów, metod i narzędzi. Przykładem tego podejścia jest platforma świadczenia usług zarządzanych, czyli zestaw narzędzi umożliwiających skuteczne sterowanie siecią telekomunikacyjną, zarówno lokalnie, jak i ze zdalnych centrów sterowania. Z platformy tej korzysta wewnętrznie w firmie Ericsson ponad 22 000 osób z prawie 100 krajów.
Ogółem Ericsson posiada 50 000 własnych specjalistów ds. usług w 180 krajach, w tym 40 000 osób obsługujących bezpośrednio klienta i 10 000, które pracują w centrach globalnych lub regionalnych. W sumie 10 000 osób posiada doświadczenie w dziedzinie konsultingu i integracji systemów.
źródło: Ericsson
News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?
Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcejWiadomości firmowe Znacznie więcej niż tylko komunikacja: innovaphone myApps: Zwiększ produktywność firmy dzięki inteligentnej platformie biznesowej
Nowe hasło producenta z Sindelfingen innovaphone AG ma charakter programowy: „More than Communication“ oznacza rozszerzenie platformy myApps o narzędzia organizacyjne dla sektora biznesowego, np. o niedawno opublikowaną aplikację „Working-App” do prostego rejestrowania czasu pracy. Celem nowych aplikacji jest zapewnienie większej ilości czasu na naprawdę ważne zadania i projekty oraz zwiększenie przestrzeni na kreatywność dzięki inteligentnym narzędziom do zarządzania. czytaj więcejEricsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G
- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej
Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi
Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej