Archiwalne

Ericsson: Seniorzy korzystają z dobrodziejstw ICT, aby komunikować się z młodszymi pokoleniami

09.09.2014

Nowe badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że seniorzy korzystający z telekomunikacji czują się wzbogaceni, bardziej świadomi i młodsi, oraz pozostający w bliższym kontakcie z innymi i ze społeczeństwem.

Jest to pierwsze pokolenie seniorów, którzy w starszym wieku potrafią korzystać z telekomunikacji w szerszym zakresie. Osoby używające technologii czują się wzbogacone, bardziej świadome i młodsze, oraz pozostające w bliższym kontakcie z innymi i z życiem społecznym. Krótko mówiąc, odczuwają poprawę jakości życia. Badanie wykazało, że korzystanie z telekomunikacji pomaga zmniejszyć przepaść pokoleniową w sposób, jakiego nie doświadczyły poprzednie pokolenia. Dzieci i wnuki mogą dzielić się swoją wiedzą technologiczną, ucząc i wspierając swoich rodziców i krewnych, a także tworząc wspólny grunt w swoich relacjach.

Wraz z coraz bardziej powszechną obecnością technologii w dzisiejszej codzienności, cyfrowy podział narasta nie tylko między pokoleniami, lecz także w obrębie grupy osób w starszym wieku, gdzie większość nie opanowała jeszcze obsługi smartfonów, tabletów i innych nowości.
Największy wpływ na motywację seniorów do korzystania z nowych sposobów komunikacji mają między innymi dzieci i wnuki. Wiadomości tekstowe trafiły do tego pokolenia dzięki jego młodszym krewnym. Takie zmiany wpływają na spadek ilości wysyłanych e-maili i częstotliwość komunikacji głosowej, ponieważ seniorzy odkrywają, że młodsze pokolenie woli porozumiewać się za pomocą wiadomości tekstowych.

Dzięki dużemu ekranowi i łatwemu w obsłudze interfejsowi, tablet to atrakcyjne urządzenie dla osób w wieku 65-75 lat, i ma szanse na większą popularność w tej grupie.

Wideorozmowy dopiero wchodzą do użytku wśród badanych seniorów.

Ann-Charlotte Kornblad, Starszy Doradca, Consumer Insights w Ericsson ConsumerLab, mówi: „Uważają, że to idealne, proste w obsłudze narzędzie, które pozwala im rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną. Umożliwia również dzielenie się szczegółami i wydarzeniami z życia.”

Wyniki raportu „Connecting the Senior Generation” (Włączenie pokolenia seniorów) można w całości przeczytać tutaj.

Ericsson ConsumerLab przeprowadziło 30 rozmów z seniorami w wieku od 65 do 75 lat w okolicach San Francisco, oraz osiem dodatkowych rozmów w domu.

źródło: Ericsson


News Zarządzanie wizytówką Google - na co zwrócić szczególną uwagę?

Wizytówka w Google to nieodłączny element każdego biznesu działającego lokalnie. Fryzjer, restauracja, sklep obuwniczy, weterynarz – każdy z tych podmiotów nie tylko powinien posiadać profil Google Moja Firma, ale i aktywnie go prowadzić. Przekonaj się, co się pod tym kryje! czytaj więcej

News Czym jest i jak działa bramka SMS?

Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest kluczowa dla każdej firmy. Zwłaszcza jeśli zależy jej na odniesieniu sukcesu. Jak jednak właściwie komunikować się z klientami? Bramka SMS to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom efektywne i wygodne wysyłanie wiadomości tekstowych do swoich klientów lub innych potencjalnych odbiorców. Czym dokładnie jest bramka SMS i jak działa? czytaj więcej

News Budowa i przebudowa systemów sieci telekomunikacyjnych w budynkach

Wraz z rozwojem technologii umożliwiających komunikowanie się na odległość, szybki dostęp do internetu oraz sprawny system telekomunikacyjny stały się kluczowymi elementami zarówno życia osobistego, jak i biznesowego. Właśnie dlatego budowa i przebudowa infrastruktury telekomunikacyjnej w obiektach mieszkalnych i komercyjnych to zadanie wymagające fachowej wiedzy i doświadczenia. W niniejszym artykule omówimy zagadnienia związane z tym tematem oraz przedstawimy, dlaczego warto zaufać doświadczonej firmie Elektro-Spark. czytaj więcej