Ericsson doszedł do porozumienia w sprawie przekazania firmie Ascom swojego portfolio rozwiązań oferowanych pod marką TEMS. Zwierają one narzędzia do monitorowania widma częstotliwości oraz planowania sieci radiowych.
Umowa zakłada przejście do firmy Ascom około 300 pracowników, z których 180 pracuje obecnie w Szwecji. Zamknięcie transakcji spodziewane jest w czerwcu 2009. Poprzez sprzedaż Ericsson przebudowuje swoje portfolio Professional Services skupiając się bardziej na ofercie serwisów.
Produkty marki TEMS dostarczają narzędzi do monitorowania widma częstotliwości oraz planowania sieci radiowych. Rozwiązania te ułatwiają planowanie, implementację oraz optymalizację sieci telekomunikacyjnych.
Marka TEMS is szeroko rozpoznawalna jako wiodąca w branży telekomunikacyjnej a produkty sygnowane tą marką są dostarczna do 20 największych na świecie operatorów telefonii bezprzewodowej. Cena zakupu wynosi 190 milionów CHF, wyłączając majątek spółki oraz zobowiązania.
Dzięki sprzedażdy Ericsson przebudowuje swoje portfolio Professional Services, skupiając się bardziej na ofercie serwisów. Koncetracja na serwisach telekomunikacyjnych spowodowała ograniczenie wartości strategicznej oferty produktów pod marką TEMS dla firmy Ericsson.
Ericsson wierzy, że ta transakcja pozwoli produktom TEMS na dalszą realizację ich potencjału rozwoju, biorąc pod uwagę duże kompetencje, rozpoznawalność, wiodące w branży produkty oraz pokaźną bazę klientów. Będzie to również pozytywny krok dla klientów firmy Ericsson, partnerów oraz pracowników, którzy skorzystają z tej transakcji.
JP Morgan jest jedynym doradcą finansowym firmy Ericsson w tej transakcji.
źródło: Ericsson