Archiwalne

Ericsson stawia na Full Service Broadband

26.11.2007

Wg firmy Ericsson, stacjonarny dostęp do Internetu staje się technologiczną przeszłością.
Zwykły broadband to za mało. Nowy trend to dostęp do Internetu wszędzie i z każdego urządzenia. Ericsson oferuje pełne rozwiązania, pozwalające na świadczenie takich usług.

Tzw. Full Service Broadband już podbija świat, a proces ten będzie przebiegał coraz szybciej. Dziś z szerokopasmowego dostępu do Internetu korzysta na całym świecie ok. 250 mln osób. W 2011 roku będzie ich 1,5 mld – przewidują eksperci firmy Ericsson. I nie będzie to taki Internet, jaki znamy dzisiaj.

Pierwszym symptomem jest rosnący udział mobilnego dostępu wśród nowych użytkowników. To stanowi bazę dla upowszechnienia usług prawdziwie multimedialnych. Zapoczątkowany w tym i w ubiegłym roku trend rosnącej popularności mobilnego Internetu będzie się nasilał. W 2011 roku ok. 600 tys. wszystkich łączy będzie stanowił „tradycyjny” broadband. Pozostałe 900 tys. - mobilny dostęp.

Zmienia się sposób korzystania z usług multimedialnych. Domowe urządzenia, takie jak telewizory, telefony komórkowe, PDA czy konsole do gier przestają być „samotnymi wyspami”. Tworzą sieć, dzięki której użytkownik zawsze może być w zasięgu Internetu – niezależnie od tego, czy poszukuje rozrywki, narzędzi do pracy, nauki, czy też prowadzenia biznesu. Operatorzy nadal mówią o triple play. Jednak termin ten oznacza telefonię stacjonarną, dostęp do internetu oraz cyfrową telewizję. Full Service Broadband to znacznie więcej. Łączy w sobie również mobilny dostęp do Internetu, konwergentną telewizję IPTV, dostęp z wielu punktów i urządzeń, komunikację multimedialną.

Dlatego operatorzy, którzy będą potrafili dostarczać kontent do wybranego przez klientów urządzenia, wygrają rynkową walkę. Użytkownicy mają też wymagania – Internet musi być nie tylko łatwo dostępny, ale również mieć przystępną cenę. Pogodzenie tych czynników : rosnącej przepustowości, wygody oraz akceptowalnej ceny stanowić będzie jedno z największych wyzwań, stojących przed firmami telekomunikacyjnymi. Muszą one znaleźć się blisko swoich użytkowników i odpowiadać na ich potrzeby, by stać się naprawdę konkurencyjnymi.

Aby zrealizować te standardy, potrzebna jest odpowiednia technologia i wiedza. Te wymagania spełnia Ericsson. Ericsson dostarcza rozwiązania szyte na miarę dla operatora. Wśród nich znajduje się IMS jako wspólna platforma usługowa dla różnych urządzeń i rodzajów dostępu. Potrafimy też zintegrować dostępy stacjonarne i mobilne, by osiągnąć jak największą mobilność usług przy najbardziej efektywnym wykorzystaniu sieci.

źródło: Ericsson