Siedem ekranów przeciętnego gospodarstwa domowego oczekuje na rozwiązania usług mobilnych. Ericsson Consumer Lab twierdzi że telewizja mobilna będzie najpopularniejszym serwisem multimedialnym. Ericsson Consumer Lab ogłosił wyniki badań przeprowadzonych w 2007/2008 na wybranych rynkach europejskich i USA. Wyniki potwierdzają zainteresowanie użytkowników końcowych rozwiązaniami mobilnej telewizji i IPTV.
Ericsson Consumer Lab sprawdził, że w domach użytkowników Internetu na podłączenie do sieci oczekuje średnio siedem ekranów - są to ekrany komputerowe, telewizyjne, wyświetlacze odtwarzaczy MP3 czy ekrany telefonów komórkowych. Mobile TV, aplikacja najbardziej pożądana przez użytkowników, to telewizja i video na żądanie oraz nagrywanie filmów.
W Polsce Ericsson wdraża u operatorów rozwiązania pozwalające na pełną usługę telewizji mobilnej. Jednakże dotychczas dostępne są jedynie usługi tradycyjnej telewizji w komórce. Telewizja na żądanie oraz podcast są znane odbiorcom w USA, aż 22% użytkowników amerykańskich zaznajomionych z tą technologią chciałoby korzystać z niej w większym stopniu.
Szacuje się, że obecnie 3% posiadaczy telefonów komórkowych w badanych krajach korzysta z aplikacji Mobile TV. Procent zainteresowanych Mobile TV sięga 30% na rynkach brytyjskim i szwedzkim.
Mobile TV to znacznie więcej niż tradycyjna telewizja dostosowana do małego ekranu. Aplikacja jest spersonalizowana, interaktywna i można dzięki niej oglądać cokolwiek się zapragnie, bez względu na czas, miejsce czy urządzenie. Te cechy uzupełnione o łatwość obsługi, szybkie przełączanie programów i reklamę skierowaną do konkretnego odbiorcy, powoduję, że usługa zwiększa lojalność użytkownika do usługi i do operatora. Mobile TV to także portfolio, które wychodzi ponad standardowe usługi głosowe. Zawiera usługi takie jak video na żądanie czy przeglądanie stron internetowych. Respondenci, których zapytano o zainteresowanie korzystaniem z szerokopasmowego mobilnego Internetu skorzystaliby z niego w domu (80%), w miejscach publicznych(65%) czy w czasie podróży (63%).
Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego rozwiązania firmy Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym świecie.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty za pośrednictwem komórki. Są skłonni płacić od 10 do 15 euro miesięcznie. To ogromna szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając opłaty za kontent, reklamę tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za korzystanie z nowych możliwości, opłaty za konkursy i głosowania, a nawet wirtualne zakupy.
Badania przeprowadził Ericsson Consumer Lab w roku 2007/2008 w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemczech, we Włoszech oraz USA.
źródło: Ericsson
Ericsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce
Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcejEricsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie
- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej
Ericsson Ericsson przedstawia wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku
Ericsson przedstawił wyniki finansowe za I kwartał 2017. czytaj więcejEricsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce
Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcejEricsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie
- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej