Firmy Ericsson, Verizon Wireless i Samsung zaprezentowały podczas targów Mobile World Congress jedno z pierwszych na świecie połączeń głosowych w sieci LTE wykonane ze smartfonu wyposażonego w oprogramowanie klienckie sieci IMS do technologii Voice over LTE (VoLTE) zgodnie ze specyfikacjami GSMA. Firmy wykonały to połączenie przez opartą na produktach komercyjnych pokazową sieć LTE firmy Ericsson, za pomocą smartfonu LTE 4G firmy Samsung, który zostanie wprowadzony do sprzedaży jeszcze w tym roku w Stanach Zjednoczonych przez firmę Verizon Wireless.
Technologia VoLTE zapewni użytkownikom indywidualnym i biznesowym dostęp do zaawansowanych usług komunikacyjnych oraz znakomitą jakość połączeń. Pokazy tego typu to jeden z wielu kroków na drodze do komercyjnego udostępnienia zgodnych operacyjnie, działających na całym świecie urządzeń i infrastruktur sieciowych umożliwiających świadczenie usług transmisji głosu przez sieć LTE.
Oparta na sprawdzonych standardach branżowych technologia VoLTE pozwoli operatorom sieciowym oferować rozszerzone usługi głosowe w sieciach LTE na całym świecie. Użytkownicy indywidualni będą mogli korzystać z dodatkowych usług mobilnych, takich jak zarządzanie obecnością, przesyłanie obrazu wideo i czaty, które będą dostępne z poziomu dowolnego urządzenia, z dowolnego miejsca i pod kontrolą dowolnego usługodawcy, zarówno w komórkowych, jak i w stacjonarnych szerokopasmowych sieciach transmisji danych.
„Operatorzy muszą zacząć podejmować strategiczne decyzje na temat tego, w jakim stopniu zachowywać lub rozwijać swoje obecne usługi głosowe i SMS podczas wdrażania szerokopasmowych sieci telefonii komórkowej LTE” ― powiedział Johan Wibergh, szef działu sieci w firmie Ericsson. „Technologia VoLTE pozwala firmom telekomunikacyjnym świadczyć usługi głosowe klasy operatorskiej, a także wzbogacone usługi multimedialne, z wykorzystaniem zgodnego operacyjnie, globalnego standardu".
„Firma Verizon Wireless należała zawsze do innowatorów branży technicznej, a technologia VoLTE jest tego najnowszym przykładem” ― powiedział Tony Melone, dyrektor ds. technicznych firmy Verizon. „Pracowaliśmy w tym roku naprawdę ciężko nad tą technologią i spodziewamy się udostępnić komercyjne usługi VoLTE w 2012 r.”.
„Firma Samsung jest dumna z odegrania kluczowej roli w dzisiejszej udanej próbie i w pokazie zaawansowanych możliwości, szybkości i łatwości nawiązywania połączeń w komunikacji głosowej przez sieć LTE” ― powiedział Tom Jasny, wiceprezes działu ds. sieci 4G i komórkowych sieci szerokopasmowych w firmie Samsung Mobile. „Firma Samsung zainwestowała znaczne środki w rozwój urządzeń z obsługą sieci LTE oraz infrastruktury sieci LTE. Obserwowanie, jak nasze zaangażowanie w opracowywanie innowacyjnych rozwiązań 4G przynosi owoce, sprawia nam ogromną satysfakcję”.
Rozwiązanie do świadczenia usług VoLTE obejmuje radiowy sprzęt dostępowy do sieci LTE, a także rozwiązanie Evolved Packet Core, moduł do kontroli zasad oraz rozwiązanie Multimedia Telephony (MMTel) wdrożone w sieci rdzeniowej IMS jako moduł usługowy do świadczenia usług Voice over LTE i usług stacjonarnych.
źródło: Ericsson
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejNews Switch PoE - inteligentny przełącznik sieciowy
Bezproblemowa praca urządzeń zawartych w systemach zabezpieczeń to absolutna podstawa. Aby zapewnić wydajność i niezawodność systemów, stosuje się rozmaite technologie. Jednym z elementów systemów CCTV może być switch PoE. Czym jest, kiedy jest stosowany i jak dostosować go do danego systemu? czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcejEricsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie
- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej