Ericsson w Polsce osiągnął dobre wyniki w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na budowę nowych sieci 3G oraz modernizację istniejących. Rosnąca wydajność sieci 3G stworzyła możliwość uruchamiania multimedialnych platform oraz rozwiązań firmy Ericsson.
„Biorąc pod uwagę całkowity obrót na rynku polskim już wiemy, że nasze obroty netto w 2007 roku wzrosły o około 50 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Szczegółowe dane liczbowe całej korporacji zostaną opublikowane w lutym. Dokładne wyniki osiągnięte przez Ericsson w Polsce poznamy po posiedzeniu Rady Nadzorczej w kwietniu 2008”. – powiedział Lars E. Svensson, prezes Ericsson Sp. z o.o. dodając, że w samym miesiącu grudniu 2007 obroty były porównywalne jak w całym roku 2003.
W 2007 roku Ericsson wdrożył u dwóch swoich największych klientów - w firmach Polkomtel oraz PTC sieć HSPA (High Speed Packet Access) oferującą przepustowość 7.2 Mbps. Wydajność sieci szerokopasmowych oraz platform opartych na infrastrukturze IMS w sieciach stacjonarnych znacznie zwiększa popyt na usługi multimedialne dostępne w tych sieciach.
„Duże zainteresowanie użytkowników końcowych rozwiązaniami typu Mobile TV, IP TV oraz aplikacjami opartymi na IMS napawa optymizmem i pozwala nam oczekiwać na nowe kontrakty z operatorami telefonii komórkowej i stacjonarnej w 2008 roku w obszarze multimediów.” – powiedział Lars. E. Svensson.
Od czasu zawarcia umowy na zarządzanie i utrzymanie sieci Netii w 2006 roku Ericsson mocno rozwija swoją działalność outosurcingową i operacyjną. Zaplanowane na 2008 rok otwarcie Global Network Operational Center tylko potwierdza silną pozycję firmy Ericsson na polskim rynku telekomunikacyjnym.
źródło: Ericsson
Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcejHuawei Huawei w Polsce z najlepszym wynikiem w historii
Huawei zanotował w kwietniu najlepsze wyniki sprzedaży w historii firmy w Polsce, osiągając prawie 36-procentowy udział w rynku smartfonów pod względem ilości sprzedanych telefonów i prawie 34-procentowy pod względem ich wartości. W obu przypadkach oznacza to wzrost o ponad 13 punktów procentowych w ciągu roku. Rośnie także siła marki w Polsce. czytaj więcejEricsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi
Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej