Archiwalne

Ericsson z pierwszym kontraktem na utrzymywanie serwisów mobile advertising

15.09.2008

Ericsson i holenderski operator mobilny KPN zawarli kontrakt na usługę mobilna reklama - mobile advertising. To pierwszy kontrakt firmy Ericsson w tym obszarze.

Na mocy umowy Ericsson dostarczy KPN innowacyjne i elastyczne, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania i dostarczania spersonalizowanych reklam, które mogą być wyświetlane na ekranach telefonów komórkowych lub innych urządzeń.

Usługa pozwoli KPN dostarczać reklamy oparte na preferencjach konsumentów do indywidualnych użytkowników sieci poprzez strony w mobilnym Internecie oraz różne serwisy z wiadomościami. Reklamy mogą być personalizowane w oparciu o preferencje każdego z użytkowników . Agencje reklamowe mogą tworzyć i utrzymywać kampanie reklamowe poprzez narzędzia do tworzenia raportów.

KPN wprowadzał już pilotażowe usługi mobile advertising z głównymi reklamodawcami i obecnie testuje je dalej. Firma jest zaangażowana w wykorzystywanie wiadomości opt-in (wiadomości z reklamami rozsyłane masowo do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę) zgodnie z prawnymi regulacjami i poszukuje właściwych programów motywacyjnych. W maju 2008 roku KPN wprowadził komercyjnie pierwsze usługi typu mobile advertising.

Patrick Kuijsters, marketing direktor KPN Mobile powiedział, „KPN jest dumny z ogłoszenia strategicznego partnerstwa z firmą Ericsson. Platforma Ericsson odpowiada oczekiwaniom KPN w zakresie dodawania odpowiednich reklam od operatora mobilnego do użytkownika końcowego, w których mailing opt-in odgrywa decydującą rolę. Wizja KPN oznacza redukcję strat ogłoszeniodawców w zakresie wydatków na media i dostarczanie ofert odpowiadających żądaniom odbiorców. Ericsson jest cennym partnerem w realizowaniu tej wizji i chce pomóc KPN kształtować ten rozwijający się rynek."
Mobile advertising jest rozwijającym się medium, które wspiera nowe modele biznesowe z obiecującymi prognozami na sukces. Urządzenia mobilne, jako najbardziej personalne medium, oferuje możliwości dla tych nowych modeli biznesowych."

Nils de Baar, prezydent firmy Ericsson w Holandii powiedział, „Utrzymywanie serwisów jest rosnącym segmentem w firmie i jesteśmy zadowoleni, że możemy współpracować w wyszukiwaniu nowych możliwości działania w środowisku multimedialnym. Podkreśla to naszą siłę jako lidera usług telekomunikacyjnych i nasze zaangażowanie w walkę o pozycję lidera w obszarze multimediów."

Utrzymywanie serwisów jest częścią port folio firmy Ericsson i jest to oferowany przez firmę model biznesowy, który pozwala klientom prosto, efektywnie kosztowo i szybko wdrożyć i uruchomić usługi podczas gdy Ericsson bierze odpowiedzialność z integrację systemów i codzienne zarządzanie kompleksowych usług.

źródło: Ericsson