Archiwalne

Ericsson zwiększa przepustowość dla IPTV

27.06.2007

Ericsson przedstawił unowocześnioną wersję systemu Giabit Passive Optical Network (GPON) – EDA1500. System ten jest istotną częścią oferty szerokopasmowej. Nowa wersja EDA 1500 posiada zwiększoną pojemność do 320Gbps.

Optyczne technologie światłowodowe oraz koncepcja FTTH (światłowód do domu) stają się coraz bardziej ważną częścią sieci dostępowej umożliwiającej dostarczanie najnowocześniejszych usług takich jak IPTV i innych multimedialnych usług opartych na IP. GPON jest jednym z głównych standardów dostępu światłowodowego i – dzięki przejęciu wiodącej na rynku firmy Entrisphere - stał się istotną częścią szerokopasmowej oferty firmy Ericsson.

Dzięki EDA 1500, dostawcy usług będą mogli w przyszłości z łatwością poszerzać sieć o nowe funkcjonalności. Rosnąca przepustowość umożliwia to użytkownikom końcowym korzystanie z szybkich usług takich jak video na żądanie i streaming TV.

Rozwiązanie GPON firmy Ericsson jest obecnie stosowane w Ameryce Północnej i został wprowadzony przez wiodących dostawców usług telekomunikacyjnych na świecie. Ericsson będzie dostawcą sprzętu dla planowanej sieci GPON operatora AT&T.

Björn Olsson, Wiceprezes firmy Ericsson powiedział: “ Innowacyjne rozwiązania GPON firmy Ericsson pomagają dostawcom usług zwiększyć efektywność i wygenerować dodatkowe przychody. Dostarczają one klientom końcowym zindywidualizowany kontent poprzez tą samą sieć, przez które dostarczane są usługi dla biznesu np. szybki internet czy VoIP.

Dzięki wprowadzonym unowocześnieniom EDA 1500 posiada największą na rynku 320Gbps pojemność, przełączeniową. Jednocześnie zwiększono pojemność interfejsów sieciowych z wykorzystaniem dwu-portowych kart interfejsów 10GbE oraz ośmioportowych kart interfejsów 1GbE. Nowa wersja systemu umożliwia również rozdzielenie sygnału optycznego w stosunku 1:64 co wraz z zastosowaniem mechanizmów Dynamiczna Alokacja Pasma - DBA (Dynamic Bandwidth Allocation), kontroli jakości usług QoS (Quality of Service) i bezpieczeństwa (Security) umożliwia oferowanie usług w jeszcze bardziej oszczędny sposób.

EDA 1500 została zademonstrowana 19-21 czerwca 2007 r. na targach NXTcomm w Chicago. Tragi obejmowały pokazy IPTV i usługi triple play dostępne na platformie usługowej.

źródło: Ericsson

News Samsung Galaxy S25, S25 Ultra i S25+ - który model wybrać?

Miłośnicy doczekali się! Samsung wprowadził na rynek nową serię smartfonów Galaxy S25, w której znajdziemy modele S25, S25+ oraz S25 Ultra. Każdy z nich to, oprócz pewnych podobieństw, unikalne funkcje i specyfikacje, dostosowane do różnych potrzeb użytkowników. Wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, dlatego warto przyjrzeć się bliżej ich cechom, aby podjąć świadomą decyzję. Porównujemy te trzy urządzenia, analizując ich kluczowe różnice i zalety, aby pomóc Ci wybrać smartfon idealnie dopasowany do Twoich oczekiwań.

1. Samsung Galaxy S25 - na podstawowe potrzeby i mniejszy budżet
2. Samsung Galaxy S25+, czyli starszy brat
3. Najmocniejszy zawodnik, czyli Samsung Galaxy S25 Ultra czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?

W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.

czytaj więcej