Ericsson przedstawił unowocześnioną wersję systemu Giabit Passive Optical Network (GPON) – EDA1500. System ten jest istotną częścią oferty szerokopasmowej. Nowa wersja EDA 1500 posiada zwiększoną pojemność do 320Gbps.
Optyczne technologie światłowodowe oraz koncepcja FTTH (światłowód do domu) stają się coraz bardziej ważną częścią sieci dostępowej umożliwiającej dostarczanie najnowocześniejszych usług takich jak IPTV i innych multimedialnych usług opartych na IP. GPON jest jednym z głównych standardów dostępu światłowodowego i – dzięki przejęciu wiodącej na rynku firmy Entrisphere - stał się istotną częścią szerokopasmowej oferty firmy Ericsson.
Dzięki EDA 1500, dostawcy usług będą mogli w przyszłości z łatwością poszerzać sieć o nowe funkcjonalności. Rosnąca przepustowość umożliwia to użytkownikom końcowym korzystanie z szybkich usług takich jak video na żądanie i streaming TV.
Rozwiązanie GPON firmy Ericsson jest obecnie stosowane w Ameryce Północnej i został wprowadzony przez wiodących dostawców usług telekomunikacyjnych na świecie. Ericsson będzie dostawcą sprzętu dla planowanej sieci GPON operatora AT&T.
Björn Olsson, Wiceprezes firmy Ericsson powiedział: “ Innowacyjne rozwiązania GPON firmy Ericsson pomagają dostawcom usług zwiększyć efektywność i wygenerować dodatkowe przychody. Dostarczają one klientom końcowym zindywidualizowany kontent poprzez tą samą sieć, przez które dostarczane są usługi dla biznesu np. szybki internet czy VoIP.
Dzięki wprowadzonym unowocześnieniom EDA 1500 posiada największą na rynku 320Gbps pojemność, przełączeniową. Jednocześnie zwiększono pojemność interfejsów sieciowych z wykorzystaniem dwu-portowych kart interfejsów 10GbE oraz ośmioportowych kart interfejsów 1GbE. Nowa wersja systemu umożliwia również rozdzielenie sygnału optycznego w stosunku 1:64 co wraz z zastosowaniem mechanizmów Dynamiczna Alokacja Pasma - DBA (Dynamic Bandwidth Allocation), kontroli jakości usług QoS (Quality of Service) i bezpieczeństwa (Security) umożliwia oferowanie usług w jeszcze bardziej oszczędny sposób.
EDA 1500 została zademonstrowana 19-21 czerwca 2007 r. na targach NXTcomm w Chicago. Tragi obejmowały pokazy IPTV i usługi triple play dostępne na platformie usługowej.
źródło: Ericsson
News ESP32 w zastosowaniach IoT - zbieranie i przesyłanie danych
Internet of Things (IoT) to koncepcja polegająca na łączeniu urządzeń z siecią, aby mogły wymieniać dane. ESP32 idealnie nadaje się do tego dzięki wbudowanemu Wi-Fi i Bluetooth, umożliwiając bezprzewodową komunikację i podłączenie różnych czujników. Kluczowym elementem w projektach IoT jest stabilne połączenie sieciowe. Wybór między protokołami MQTT i HTTP zależy od potrzeb – MQTT jest lekkim protokołem zoptymalizowanym dla IoT, natomiast HTTP jest bardziej elastyczne i popularne, co ułatwia integrację z innymi usługami. czytaj więcejNews Czym jest IPTV i jak działa telewizja internetowa?
Telewizja nie wygląda już tak, jak kiedyś. Coraz rzadziej korzystamy z anten czy kablówki, a coraz częściej sięgamy po internetowe rozwiązania. Jednym z nich jest IPTV – wygodna, nowoczesna forma dostępu do treści TV, która działa przez internet i dopasowuje się do Twojego stylu życia. czytaj więcejNews Ukryty monitoring telefonu - skuteczna kontrola urządzenia mobilnego
Ukryty monitoring telefonu to rozwiązanie umożliwiające nadzorowanie urządzenia mobilnego bez widocznych oznak działania. Narzędzie wykorzystuje dedykowaną aplikację, instalowaną bezpośrednio na telefonie komórkowym z systemem Android. Program pracuje w trybie niewidocznym, nie generuje powiadomień ani ikon, co eliminuje ryzyko wykrycia przez użytkownika. czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej