Głosowanie Polaków na najlepszą piosenkę 52 konkursu Eurowizji przebiegło bez żadnych problemów - wynika z informacji przedstawicieli spółki MNI Premium, obsługującej połączenia głosowe przy tym wydarzeniu.
Zakończony w sobotę konkurs Eurowizji był kolejnym dużym wydarzeniem medialnym obsługiwanym przez MNI Premium, spółkę zależną giełdowego MNI. Infrastruktura techniczna sprawdziła się bez zastrzeżeń, umożliwiając prawidłowy transfer dużej liczby głosów. Polska była jednym z 42 krajów, w których odbywały się głosowania - w czwartek półfinałowe, w sobotę finałowe.
Doświadczeniu MNI Premium w pracy przy dużych projektach medialnych zaufała firma Digame, zarządzająca głosowaniem dla Eurowizji. Polska spółka musiała dopełnić specjalnych procedur i zachować całkowitą poufność danych. Przed samym wydarzeniem odbył się test funkcjonalności procedur i połączeń - Półfinał i finał konkursu były spektakularnymi wydarzeniami medialnymi dla całych rodzin. Dzięki temu, że wszystkie firmy obsługujące scentralizowany system głosowania wykonały znakomitą pracę, po raz kolejny okazał się on bardzo dobrym narzędziem komunikacji – głosi komunikat organizatorów z ESC Televoting Team.
Polakom, których w sumie ponad 5 mln obejrzało konkursy, najbardziej podobała się piosenka ukraińska. Zwycięska propozycja, wykonywana przez Mariję Serifovic z Serbii, znalazła się w polskim rankingu na trzecim miejscu, wyprzedzona jeszcze przez piosenkę armeńską.
źródło: MNI