Archiwalne

Firmy informatyczne wspierają WOŚP

08.02.2011

Podczas XIX finału WOŚP firmy z branży IT: ATM, Cisco i Oracle dostarczyły rozwiązania teleinformatyczne umożliwiające sprawne funkcjonowanie zaplecza technicznego akcji. Wsparcie to pozwoliło z jednej strony na sprawne funkcjonowanie serwisu internetowego www.wosp.org.pl (na którym oparte były wszystkie internetowe formy zbiórki prowadzonej tego dnia przez Orkiestrę), z drugiej zaś — rozwiązania te umożliwiły pracę biura Fundacji w studiu telewizyjnym, a przede wszystkim dały możliwość przeprowadzenia całodziennej licytacji złotych serduszek i złotych kart telefonicznych.

Firmy ATM, Cisco i Oracle od wielu lat wspierają WOŚP od strony technicznej — udostępniają sprzęt, oprogramowanie, łącza telekomunikacyjne oraz opracowują indywidualne rozwiązania informatyczne i zapewniają konsultacje najlepszych specjalistów w zakresie systemów informatycznych. Ponadto firma ATM w ciągu całego roku świadczy dla Fundacji usługi dostępu do Internetu i kolokacji serwerów w jednym z firmowych centrów danych.

Sieć, łącza internetowe i kolokacja serwerów

W trakcie Finału WOŚP na potrzeby funkcjonowania strony internetowej www.wosp.org.pl korzystano z łączy internetowych dostarczonych przez ATM, operatora sieci ATMAN, o łącznej przepustowości 20 Gb/s, a także z usług kolokacji serwerów w jednym z centrów danych ATM. Stale rośnie zainteresowanie akcją i co roku zwiększa się liczba Internautów z całego świata, którzy w dniu Finału łączą się ze stroną internetową WOŚP. Dlatego przy obsłudze każdej kolejnej akcji przepustowość łączy telekomunikacyjnych w sieci ATMAN istotnie się zwiększa, tak aby móc bezproblemowo obsłużyć jak największy ruch skumulowany jednego dnia. Kompletne rozwiązanie bezpieczeństwa, LAN i WAN (VPN) dostarczyła firma Cisco. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz nowoczesna sieć LAN zostały również na czas trwania Finału zbudowane dla serwerów licytacyjnych i stanowisk pracy biura Fundacji WOŚP.

Sprzęt

Na potrzeby funkcjonowania strony www.wosp.org.pl firmy udostępniły wysoko wydajne, multigigabitowe firewalle ASA 5580, przełączniki serii Catalyst 6500, 4900M i 3560E oraz routery ISR-G2 dostarczone przez Cisco, a także sprzęt komputerowy i oprogramowanie Oracle. Dodatkowo inżynierowie firmy Cisco zapewnili dostęp do stron Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy za pomocą protokołu IPv6. Fundacja korzystała także z serwerów udostępnionych przez firmy IBM (IBM System x3850 M2) i Dell (PowerEdge 2950 oraz R900). Z kolei sercem systemu obsługującego licytację złotych serduszek i złotych kart telefonicznych był klaster dwóch systemów klasy workgroup — Sun Fire T2000 oraz Sun Fire T5220 — pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Solaris. Uwierzytelnianie, elastyczna konfiguracja i monitorowanie akcji zrealizowano z wykorzystaniem systemów Cisco Secure Access Control System (ACS) 5.0, Cisco Security Manager (CSM) oraz Cisco Secure Monitoring, Analysis and Response System (MARS).

Oprogramowanie komputerowe

Rejestracja danych aplikacji obsługującej licytacje złotych serduszek i złotych kart telefonicznych odbywała się z wykorzystaniem specjalnie skonfigurowanego systemu informatycznego Oracle (system przygotowany do przetwarzania ogromnych ilości informacji oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa). Do przetwarzania danych wykorzystano bazę danych Oracle Enterprise Edition 11g (wyposażoną w opcję klastrową Real Application Clusters). Sprawne działanie operatorów centrum licytacji i autoryzacji było możliwe dzięki stworzonej przy pomocy narzędzi Oracle specjalnej aplikacji. Firma Oracle dostarczyła także oprogramowanie warstwy pośredniej.

Wsparcie techniczne

Aby zagwarantować nieprzerwane działanie biura Fundacji, a także zapewnić bezpieczeństwo ciągłości działania w trakcie Finału akcji, firma ATM zaoferowała usługi biura zapasowego oraz dostarczyła podstawowe i zapasowe łącze internetowe w sieci ATMAN. Z kolei aby zapewnić sprawne funkcjonowanie licytacji, przygotowano wyposażony w cztery procesory serwer zapasowy Oracle z dostępem do bazy (każdy serwer bazodanowy pracował na dedykowanej dla niego oddzielnej macierzy dyskowej). Ponadto inżynierowie Cisco zapewniali wsparcie techniczne i konsultacyjne podczas trwania akcji.

Rozwiązania dostarczone przez firmę ATM:

  • łącza internetowe o łącznej przepustowości 20 Gb/s
  • usługi kolokacji serwerów
  • usługi biura zapasowego (zabezpieczające ciągłość działania biura Fundacji WOŚP).

Rozwiązania dostarczone przez firmę Cisco:

  • kompletne rozwiązania bezpiecznego LAN i WAN (VPN)
  • rozwiązanie LAN dla Orkiestry w studiu telewizyjnym — kompleksowa ochrona serwerów licytacyjnych i strony www.wosp.org.pl za pomocą zaawansowanych systemów firewall 
  • wdrożenie wysoko wydajnych, multigigabitowych firewalli ASA 5580 oraz przełączników serii Catalyst 6500, 4900M i 3560E oraz routerów ISR-G2
  • dostarczenie systemów do realizacji uwierzytelnienia, elastycznej konfiguracji i monitorowania Cisco Secure Access Control System (ACS), Cisco Security Manager (CSM) oraz Cisco Secure Monitoring, Analysis and Response System (MARS)
  • wsparcie techniczne i konsultacyjne inżynierów Cisco w trakcie Finału WOŚP
  • rozwiązanie pozwalające osiągnąć stronę WOŚP za pomocą protokołu IPv6.

Rozwiązania dostarczone przez Oracle:

  • specjalnie skonfigurowany system informatyczny rejestrujący dane licytacji (system przygotowany do przetwarzania ogromnych ilości informacji oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa)
  • baza danych Oracle Enterprise Edition 11g (wyposażona w opcję klastrową Real Application Clusters) wykorzystywana do przetwarzania danych
  • oprogramowanie warstwy pośredniej
  • aplikacja do obsługi licytacji stworzona przy pomocy narzędzi Oracle dla zapewnienia sprawnego działania operatorów centrum licytacji i autoryzacji w studiu TVP
  • sprzęt komputerowy i maszyny Oracle (sercem systemu był klaser dwóch systemów klasy workgroup — Sun Fire T2000 i Sun Fire T5220 — pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Solaris)
  • serwer zapasowy wyposażony w 4 procesory (każdy serwer bazodanowy pracował na dedykowanej dla niego oddzielnej macierzy dyskowej).

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy — IT w liczbach:

1) Statystyki dla www.wosp.org.pl

  • liczba odsłon w dniu 9 stycznia 2011 roku: 11 198 650
  • liczba wizyt w dniu 9 stycznia 2011 roku: 966 932

2) Statystyki dla serwera licytacja.wosp.org.pl

  • całkowita liczba wywołań: 1 160 538

3) Ruch na zestawionych łączach

  • blisko 200 Mb/s

źródło: ATM, Cisco i Oracle

News Czy warto zlecić audyt informatyczny w firmie?

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie technologicznym, sprawne zarządzanie zasobami IT jest niezbędne dla większości przedsiębiorstw. Przeprowadzanie audytów systemów informatycznych służy ocenie obecnego stanu tych zasobów oraz wykrywaniu potencjalnych zagrożeń i możliwości ich usprawnienia. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest audyt IT, jakie ma znaczenie i jak może przyczynić się do rozwoju Twojej firmy. czytaj więcej

News Outsourcing IT w Warszawie - wady i zalety

Korzystanie z zewnętrznych usług informatycznych ma wiele korzyści, co przekłada się na rosnącą liczbę małych i średnich przedsiębiorstw decydujących się na rezygnację z zatrudniania informatyków i programistów. Okazuje się, że możliwość korzystania z najnowszych technologii i dostęp do wiedzy wysoko kwalifikowanych ekspertów może być łatwo osiągalna. Należy również podkreślić, że wsparcie IT dla firm to nie tylko redukcja kosztów biznesowych, ale także więcej czasu na rozwijanie innych sektorów przedsiębiorstwa. czytaj więcej

News Co daje całodobowy monitoring infrastruktury informatycznej?

Prawidłowe działanie infrastruktury informatycznej to efekt wielu złożonych procesów, wymiany danych, stabilnej pracy sprzętu, oprogramowania, sieci oraz prawidłowych działań ze strony użytkowników. W przypadku części awarii lub dysfunkcji niektórych elementów, efekty są namacalne i widoczne od razu. Dzięki temu użytkownik jest w stanie rozpoznać anomalię i zgłosić ją do zewnętrznej firmy zajmującej się realizacją obsługi informatycznej. Niestety, w praktyce użytkownicy są w stanie wychwycić tylko niewielki odsetek tego typu problemów. W pozostałych przypadkach, z reguły w najmniej odpowiednim momencie, wszelkie trudne do uchwycenia nieprawidłowości pozostają niewykryte i dopiero kiedy pojawiają się znaczne szkody, dają o sobie znać. W takich sytuacjach pożyteczne stają się systemy automatycznego monitoringu. czytaj więcej

News Masz firmę? Pamiętaj o obsłudze informatycznej!

Żadna firma nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Zdobywanie nowych klientów, sprzedaż online czy zamieszczanie informacji na stronie internetowej. Od sprawności naszej firmy w internecie zależą nasze zarobki. Im lepszy i mniej wadliwy system, tym lepiej. Lecz nie każdy przedsiębiorca ma na ten temat odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. W tym zakresie przychodzi nam z pomocą informatyk, przejmujący w całości kwestią obsługi IT. Coraz więcej firm decyduje się na obsługę informatyczną przed kogoś z zewnątrz, ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy. Co powinniśmy na ten temat wiedzieć? czytaj więcej

News Wyzwania związane z rekrutacją specjalistów IT

Wydawałoby się, że rynek IT pod względem rekrutacji to jeden z najłatwiejszych obszarów do szukania i znajdowania pracowników. W końcu rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że z jednej strony coraz więcej firm technologicznych rozpoczyna swoją działalność, z drugiej zaś kompetencje IT i programistyczne stanowią coraz popularniejszą ścieżkę edukacyjną wśród osób poszukujących nowych doświadczeń zawodowych. Niestety znalezienie dobrego specjalisty IT nie jest takie łatwe. Jakie wyzwania związane z rekrutacją w IT są obecnie największą przeszkodą? czytaj więcej