Użytkownicy FreecoNet mogą już korzystać z trzech nowych usług dodanych. Są nimi aplikacja FlashPhone - umożliwiająca wykonywanie połączeń z poziomu przeglądarki, Wirtualny Fax – pozwalający na odbieranie i wysyłanie dokumentów oraz usługa „Zestaw połączenie” – znacznie ułatwiająca firmom kontakt z klientem.
FlashPhone to rodzaj telefonu internetowego, który służy do wykonywania połączeń telefonicznych z poziomu panelu użytkownika FreecoNet, z dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet.
Aplikacja nie wymaga instalacji i jest szczególnie przydatna w sytuacjach, kiedy np. nie mamy dostępu do własnego telefonu FreecoNet. - ”Wówczas wystarczy jedynie komputer podłączony do Internetu oraz słuchawki z mikrofonem. Po zalogowaniu się do panelu użytkownika FreecoNet i wybraniu opcji „Dzwoń ze strony”, pojawi się okienko z klawiaturą i już można wykonywać połączenie. Takie rozwiązanie, jak FlashPhone, jest jednym z pierwszych na świecie. Teraz jest ono też dostępne na polskim rynku, dzięki FreecoNet” - mówi Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA.
Kolejną nowością w ofercie FreecoNet jest „Wirtualny Fax” – usługa umożliwiająca korzystanie z pełnej funkcjonalności faksu, bez konieczności jego fizycznego posiadania. W prosty i szybki sposób można zarówno odbierać, jak i wysyłać faksy, oszczędzając tym samym na kosztach kupna i eksploatacji tradycyjnego sprzętu.
Do odbierania faksów służy funkcjonalność fax2mail z przypisanym numerem miejskim, dzięki której wszystkie przychodzące faksy trafiają w postaci pliku PDF bezpośrednio na zdefiniowaną wcześniej skrzynkę email. Wysyłanie faksów z FreecoNet możliwe jest za pomocą funkcjonalności: web2fax - z poziomu wirtualnej konsoli faksu i mail2fax - za pomocą klienta poczty (np. MS Outlook lub Mozilla Thunderbird). Niebawem Wirtualny Fax zostanie udoskonalony o nowe rozwiązanie do wysyłania faksów – print2fax. Chcąc wysłać faks, użytkownik będzie musiał jedynie wybrać w dowolnym programie opcję "Drukuj" i wskazać numer, na który dokument ma zostać przesłany.
Szczególnie przydatnym rozwiązaniem dla biznesu jest wprowadzona przez FreecoNet usługa „Zestaw połączenie”. Służy ona do szybkiego nawiązywania kontaktu telefonicznego z klientem przez stronę www.
Po skonfigurowaniu usługi w panelu użytkownika FreecoNet, na swojej stronie internetowej firma umieszcza element graficzny z miejscem na wprowadzenie numeru telefonu. Gdy klient wprowadzi tam swój numer i wybierze opcję „zadzwoń” - system automatycznie zestawi połączenie pomiędzy klientem, a firmą (np. sekretariatem, działem Call Center) lub w odwrotnej kolejności. Usługa pozwala określić firmie maksymalny dozwolony koszt połączenia, godziny dostępności usługi dla klientów, a także listę dozwolonych i zakazanych prefiksów. Firmy nie muszą zmieniać swojego dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, by korzystać z usługi „Zestaw połączenie”. Jednak migrując do telefonii internetowej FreecoNet, mogą oszczędzić znaczne sumy na realizowanych przez usługę połączeniach telefonicznych.
„Przez wiele miesięcy zespół FreecoNet intensywnie pracował nad zaawansowanymi usługami, które właśnie zostały uruchomione na naszej platformie. Niewielu usługodawców VoIP może pochwalić się tak innowacyjnymi rozwiązaniami, a w przypadku usług - „Zestaw połączenie” oraz Flashphone - FreecoNet jest absolutnym pionierem na polskim rynku i jedną z pierwszych firm na świecie, które stworzyły tak ciekawe i użyteczne funkcjonalności. Mamy świadomość, że rozwijając platformę FreecoNet w kierunku nowatorskich rozwiązań, wyznaczamy tak naprawdę kierunki rozwoju VoIP. Nie zwalniamy tempa i sukcesywnie będziemy oddawali do dyspozycji użytkowników FreecoNet - indywidualnych i biznesowych - kolejne rozwiązania, które czynią z VoIP coś więcej, niż tylko telefon do wykonywania połączeń” - zapowiada Jan Wyrwiński.
źródło: FreecoNet