W dobie kryzysu, każdy kto oferuje swoim klientom więcej za mniejsze pieniądze - wygrywa. Potwierdzają to dane Freeconet SA – usługodawcy telefonii internetowej, który notuje stały wzrost liczby klientów biznesowych, średnio o 10 procent miesięcznie.
Największe zainteresowanie telefonią od FreecoNet zauważyć można wśród firm technologicznych i usługowych, zatrudniających do 30 osób, które silny nacisk kładą na jakość telefonicznej obsługi klienta. Wśród użytkowników FreecoNet znajdują się także duże firmy wielooddziałowe, które - dzięki darmowym połączeniom wewnątrz sieci i niskim stawkom na numery niezarejestrowane (np. połączenie na numery stacjonarne w Polsce czy Anglii to 5 gr brutto za minutę, z naliczaniem sekundowym) – znacznie redukują swoje koszty telefoniczne.
Coraz bardziej atrakcyjny dla firm jest także bogaty zestaw usług dodanych. Są to m.in. systemy IVR i Call Center, aplikacja FlashPhone, Wirtualny Fax, a także FreecoNet Mobile. Jak wynika z analiz FreecoNet, aktualnie największym zainteresowaniem wśród firm cieszy się Wirtualny Fax – usługa pozwalająca korzystać z pełnej funkcjonalności faksu, bez konieczności jego fizycznego posiadania. Równie popularna jest funkcja Menu, która umożliwia osobie dzwoniącej wybór jednej z dostępnych opcji kontynuacji połączenia telefonicznego. Popularną usługą jest też Wybierz wewnętrzny – dzięki której można połączyć się z konkretną osobą wewnątrz firmy. Spośród rozwiązań sprzętowych, firmy najczęściej wybierają dedykowane telefony IP (głównie Linksys/Cisco i Gigaset).
„Spowolnienie gospodarcze wymusza na firmach szybkie poszukiwanie oszczędności. Jest to jeden z powodów tak dużej popularność telefonii internetowej, w ostatnim czasie, wśród firm z sektora MSP. Kryzys podziałał jak katalizator, przyśpieszając decyzję o wdrożeniu VoIP. Najczęściej odbywa się w postaci migracji do modelu pełnego outsourcingu rozwiązania telekomunikacyjnego. Popularna staje się też współpraca z jednym podmiotem w sprawach telekomunikacyjnych (zarówno ruch i usługi dodane), takim jak np. FreecoNet. Rozwojowi telefonii VoIP pomaga również fakt, że firmy przykładają coraz większą wagę do polepszenia jakości telefonicznej obsługi klienta. Stąd rosnące zainteresowanie usługą Call Center, a także innymi usługami dodanymi FreecoNet” – tłumaczy Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA.
Przedstawiciel operatora zwraca też uwagę na kolejną przyczynę popularności FreecoNet wśród MSP. Jest nią fakt, że jest to jedyny operator telefonii internetowej w Polsce, który umożliwia przenoszenie numerów telefonów od abonentów TPSA ze wszystkich 49 stref numeracyjnych w kraju. Swoje numery mogą przenieść do FreecoNet także użytkownicy operatorów: Exatel, GTS Energis, NASK i Netia.
źródło: FreecoNet