Archiwalne

FreecoNet: innowacja tkwi w szczegółach

16.01.2009

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, zespół FreecoNet – jednego z najpopularniejszych usługodawców telefonii internetowej w Polsce – po raz kolejny udoskonalił platformę. Wprowadzony przed kilkoma dniami pakiet ulepszeń i nowości, czyni FreecoNet jeszcze atrakcyjniejszym i prostszym w obsłudze dla użytkowników.

Najważniejszą rzeczą, na którą czekało wiele osób korzystających z FreecoNet jest system automatycznych powiadomień, który pojawił się zarówno w panelu klienta, jak i partnera. Użytkownicy FreecoNet zyskali tym samym niezwykle użyteczne narzędzie, pozwalające im na monitorowanie wszelkich zdarzeń zachodzących na ich koncie FreecoNet, np. zmiany stanu środków. Partnerzy, którzy świadczą usługi telefonii internetowej w oparciu o FreecoNet, mogą natomiast w prosty sposób monitorować liczbę i aktywność swoich klientów. Powiadomienia dostarczane są na skrzynkę e-mail zgodnie z indywidualnymi ustawieniami.

Poszerzono również listę urządzeń VoIP, które automatycznie konfigurują się do działania we FreecoNet. Mowa tu o telefonach Cisco SPA921 i SPA922 oraz bramce Cisco WRP 400, które po wpisaniu zaledwie adresu MAC oraz numeru seryjnego w panelu użytkownika, są już gotowe do działania. Przydatną funkcjonalnością dla użytkowników jest również wprowadzona możliwość importu kontaktów do panelu użytkownika z plików CSV. Usprawniona została także możliwość dzwonienia na numery alarmowe. Teraz w awaryjnych sytuacjach można nawiązać połączenie również w przypadku braku środków na koncie.

Dodano także wiele usprawnień dla wprowadzonej niedawno Konsoli Faksów, funkcjonującej w ramach usługi Wirtualny Fax (służącej do wysyłania, odbierania i magazynowania faksów przez Internet). Rozszerzono m.in. możliwość nadawania faksów o opcję Print2fax. Umożliwia ona wysyłanie faksów poprzez sterownik drukarki zainstalowany na komputerze użytkownika. Wystarczy, że wybierze on komendę „Drukuj”, np. w edytorze tekstu lub arkuszu kalkulacyjnym. Innym usprawnieniem dla użytkownika jest to, że widzi kontakty przy dokumentach odebranych i wysłanych w swojej Konsoli Faksu, a także liczbę wysłanych stron. Dodatkowo z poziomu Konsoli Faksu może odpowiedzieć na przychodzący faks czy wysłać dokument faksowy ponownie na numer odbiorcy.

Dla większej przejrzystości panelu FreecoNet dokonano poprawek w opisach wszystkich usług. Przy każdej z nich wprowadzony został również przycisk dostępu do szybkiej pomocy dotyczącej danej usługi. Platforma FreecoNet została również przetłumaczona na język angielski i daje obecnie użytkownikowi możliwość wyboru języka.

Coraz większą popularnością cieszy się niedawno uruchomiony blog techniczny FreecoNet, służący między innymi do wymiany poglądów na temat API FreecoNet. Jeden z użytkowników – Paweł Banasik - już znalazł dla niego zastosowanie, tworząc tzw. „FreecoNet Manager” - wtyczkę do przeglądarki internetowej Firefox, korzystającą z API FreecoNet. Wyświetla ona w pasku statusu przeglądarki aktualny stan konta we FreecoNet. Jest to bardzo wygodny sposób kontrolowania wydatków telefonicznych, przede wszystkim dla osób dzwoniących za pośrednictwem komputera. Więcej o „FreecoNet Manager” oraz instalacji wtyczki można przeczytać na blogu technicznym FreecoNet.

źródło: